Bij mijn auto raakt de canbus al in de war, als er een kabeltje van de stekker van de aanhanger los zit. (Ik kan dan de sleutel uit het contactslot halen, terwijl de motor gewoon door blijft lopen. ) Ik zou er dus heel voorzichtig mee zijn en die vraag eens bij de merkdealer neerleggen.
Als de knoppen hetzelfde schakelen als je originele switch, dan kan het ja. Gaat het om een BMW of een ander merk?
Bedankt voor reply, merkdealer wist dat niet en zou dat moeten navragen bij de importeur, maar omdat ik het sowieso in zijn algemeen wilde weten heb ik de vraag hier gesteld.
Dan is de merkdealer een prutser, die behoort dat te weten. Of op zijn minst een monteur hebben rondlopen, die weet wat er wel en niet kan.
Ja, een foutmelding bijvoorbeeld. Weet je wel wat can-bus is? Dit is een beetje hetzelfde als 'Ampere!!!' roepen als je band lek is. Het slaat nergens op.Als je canbus op hol slaat, kunnen er gekke dingen gebeuren.
Even zoals vroeger een radio'tje in een auto inbouwen kan link zijn, voordat je het weet, werken bepaalde onderdelen die op je canbus zitten niet goed meer.
Bij mijn auto raakt de canbus al in de war, als er een kabeltje van de stekker van de aanhanger los zit. (Ik kan dan de sleutel uit het contactslot halen, terwijl de motor gewoon door blijft lopen. ) Ik zou er dus heel voorzichtig mee zijn en die vraag eens bij de merkdealer neerleggen.
Ja, dat bedoel ik, dan is er niets aan de hand. Of wil je weten of je ride by wire om kan bouwen naar een ouderwetse kabel? Dat is wat minder makkelijk maar ook wel te doen, athans je verplaatst de sensor dan onder de tank en trekt daarvandaan twee bowdenkabels naar je gashendel. Als de knoppenwinkel verwerkt zit in het sensorhuis van je gashendel zou ik het lekker zo laten. Het kán wel, maar is ook niet 1-2-3 gepiept.
Een radio zit op een ander can netwerk dan de motor en -aansturing.
Dan is de merkdealer een prutser, die behoort dat te weten. Of op zijn minst een monteur hebben rondlopen, die weet wat er wel en niet kan. Als je canbus op hol slaat, kunnen er gekke dingen gebeuren. Even zoals vroeger een radio'tje in een auto inbouwen kan link zijn, voordat je het weet, werken bepaalde onderdelen die op je canbus zitten niet goed meer.
Dan is de merkdealer een prutser, die behoort dat te weten. Of op zijn minst een monteur hebben rondlopen, die weet wat er wel en niet kan.
Precies je hebt een hoge en lage canbus net als bij profibus. Eentje voor de vitale functies de ander voor de minder belangrijke....
Bus zelf vliegt nauwelijks niet in de fik.. je praat over amper een wattage...
Wel als de bus verkeerde signalen geeft aan zijn dragers... bijvoorbeeld dat ie pompjes continu op 100% laat draaien...
{... die gaf ook al aan dat een extra aansluiting voor wat dan ook , zeer moeilijk is om zelf te doen. Dit zei mij dat het wel kan , maar wel door een kenner van een desbetreffend merk.
Eens!Ja, een foutmelding bijvoorbeeld. Weet je wel wat can-bus is? Dit is een beetje hetzelfde als 'Ampere!!!' roepen als je band lek is. Het slaat nergens op.Een radio zit op een ander can netwerk dan de motor en -aansturing.
Toch vraag ik me af en toe af hoe het kan dat er nog geen motor in de fik is gevlogen door al die spookverhalen over can-bus hier...
Waar haal je deze schakelaars en is er een set voor links en rechts verkrijgbaar?Hallo,
Heeft iemand een idee of je een extra switch, bijvoorbeeld zoiets als deze,
[afbeelding]
op een motor met een Can-bus, Drive by wire system kan aansluiten?
Ik weet niet of daar in zijn algemeen iets over te zeggen is, of dat het afhankelijk is van de specifieke motor/model/type.
Alvast bedankt.
beetje overdreven. een merkdealer moet alle storingen aan zijn merk snel en efficient kunnen oplossen. een merkdealer moet niet weten of iedere mogelijke aftermarket-prul die er maar bestaat toepasbaar is op de fietsen van het merk dat hij vertegenwoordigt, en een merkdealer moet al helemaal niet in staat geacht worden wijzigingen in een canbus-systeem aan te brengen.
Hij hoeft geen wijzigingen in de canbus aan te brengen, maar moet wel weten, wat je er wel en niet op aan kan sluiten.