Faalangstexamen CBR

Faalangstert ziet een motor in de verte aankomen... Zit in zijn koekblik en denkt, haal ik dat of haal ik dat niet ? Toch proberen... Pats :X

Slecht idee dit.

Die mensen zijn onzeker als de tering. Als het een keertje druk is in het verkeer gaat het geheid fout.
Gelul.

Sorry hoor, ik heb vroeger ook behoorlijk faalangst gehad en ik doe een hoop, maar ik rij NIET te onzeker / nerveus. En ik ken er meer.
 
En voor alle mopperaars over "onzekere losers" etc. Liever iemand die zicht bewust is van eigen falen dan een rossi-wannabee die rondrijdt met het idee in "godmode" een PS3 spel te spelen of zo......

8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Heerlijk _O-
 
Goed idee, mensen met faalangst een rijbewijs geven?
Beetje verkeerde suggestie...........

Er is een verschil tussen faalangst,rijangst of het niet naar behoren uit kunnen voeren van de vijf taakprocessen.

Juiste bediening voertuig speelt ook nog een rol. Er rijden nog steeds beginnend bestuurders rond die naar alle handelingen moeten kijken ....................
 
Erg slecht idee faalangstexamen.
Wat als deze mensen alleen achter het stuur gaan zitten en op hun zelf aangewezen zijn.


Sorry verkeerd gelezen :P :$
 
Laatst bewerkt:
Goed idee denk ik :) Stress en druk willen je toch wel eens anders laten gedragen dan normaal...Bron: eigen ervaring O-) En dan heb ik niet eens echt last van faalangst.

Maar de normale prijs die 90 euri bedraagt :?
Was toch echt iets rond de 200 :/
 
Laatst bewerkt:
Iemand die faalangst heeft kan prima rijden, maar hij of zij heeft problemen met examen doen.


Staat gewoon op wikipedia, hoor, dat soort dingen.
 
Laatst bewerkt:
Iemand die faalangst heeft kan prima rijden, maar hij of zij heeft problemen met examen doen.

Jemig zeg. Staat gewoon op wikipedia, hoor, dat soort dingen.

Hoe gaat het dan bij sex? Lijkt me erg vervelend als je dan last krijgt van faalangst. Tenminste als man.
:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
 
Gelul.

Sorry hoor, ik heb vroeger ook behoorlijk faalangst gehad en ik doe een hoop, maar ik rij NIET te onzeker / nerveus. En ik ken er meer.

:^

Same here. Als ik voor mezelf mag praten, heb er ook last van. De theorie/stof kende ik, maar toch zo onzeker wanneer het "game-time" was. Dit eigenlijk met alle examens (school en rijbewijzen) gehad. Alle keren onterecht.

Enige keer dat ik met een goed gevoel examen had gedaan, was tijdens mijn AVD. Reed eerst het CBR-terrein af met knikkende knieeen, totdat er in ene een knop in mij om ging. "Ach f*ck it!" en ik begon lekker te rijden. :]

Tis een goede ontwikkeling voor de mensen die examenvrees hebben. Jammer dat mensen examenvrees in associatie nemen met onkunde in het verkeer.
 
Inderdaad.

Heeft gewoon te maken met angst om examen te doen. Toen ik vroegâh mijn rijbewijs ging halen zat er bij de theorielessen iemand die alle proefexamens bijna foutloos deed, maar bij het echte examen hopeloos faalde. Puur vanwege de angst, niet omdat ze het niet wist.

Ik moest dit stukje ook 2 keer lezen, maar ik begrijp 'm :)

@ Bakkie: lezen, echt, het helpt ;)
 
Laatst bewerkt:
Tja.. opzich wel een idee, maar wat is de definitie van faalangst dan?

Ik heb op TV wel eens mensen zien afrijden die gewoon bijna gek werden tijdens het file steken en toen het niet lukte compleet in tranen uitbarstte en begon te janken en te schreeuwen, bijna hysterie...... En dat terwijl ze naast een speciaal getrainde examinator zat voor dit soort gevalletjes... Als iemand in zo'n situatie al zo panikeerd, hoe moet het dan wel niet gaan als ze alleen op een drukke snelweg rijd?

Zelf ben ik van mening dat er altijd wel mensen zullen zijn die gewoon de 'handigheid / het inzicht / het gevoel' niet hebben om deel te nemen in het verkeer. Het lijkt me een hele kleine groep...

Ik denk dat je goed in de gaten moet houden dat iedereen 'spanningen' ervaart zodra je gaat afrijden / examen afleggen / tentamen moet afleggen, dat is gezond en normaal en is zeker geen faalangst.
 
Laatst bewerkt:
Faalangst is examenvrees en dat is héél wat anders dan rijangst! Ik merk in het blik nog steeds dat ik anders rij als er iemand naast me zit. Gelukkig blijft dat beperkt tot een keer wat onhandig schakelen ofzo. Denk dat je er bij motorrijden nog veel minder last van hebt na het examen, want op de motor zit je meestal alleen. Dus zodra er geen examinator meer met je meekijkt ben je van de nervositeit af.
 
kennis van mij was ook al een paar keer gezakt door faalangst / examenfrees. toen heeft de rijschool een deal gemaakt met het CBR. vanaf die tijd begon elke rijles bij het CBR en elke keer een andere rij-instrukteur. examen datum hebben ze niet gemeld aan die jongen totdat de instrukteur stiekum examinator was. na de rit werd de handen geschud en het papierwerk gedaan. die jongen rijd nu al jaren probleemloos en ik rij graag mee. (kan ik lekker slapen zijn rijden heb ik geen problemen mee gaat altijd veilig en voorspelbaar.) maarja dat was vroeger toen kon de regelgeving nog wel eens ietsjes soepel worden toegepast.
 
:^

Same here. Als ik voor mezelf mag praten, heb er ook last van. De theorie/stof kende ik, maar toch zo onzeker wanneer het "game-time" was. Dit eigenlijk met alle examens (school en rijbewijzen) gehad. Alle keren onterecht.

Enige keer dat ik met een goed gevoel examen had gedaan, was tijdens mijn AVD. Reed eerst het CBR-terrein af met knikkende knieeen, totdat er in ene een knop in mij om ging. "Ach f*ck it!" en ik begon lekker te rijden. :]

Tis een goede ontwikkeling voor de mensen die examenvrees hebben. Jammer dat mensen examenvrees in associatie nemen met onkunde in het verkeer.

:^ Ik kon niet eens de koppeling normaal bedienen en de auto ging al stotterend van de plaats af.

2 minuten daarna dacht ik dat ik al gezakt was, en was alles weg. en reed ik gewoon goed. Verder nooit last van, en na 2 jaar ook mijn E achter b gehaald, en toch weer die knikkende knieën, terwijl ik allang kon rijden met een aanhanger (inparkeren, achteruit rijden enzo heeft de instructeur nooit hoeven uitleggen omdat ik al 200km per week reed met een lichte aanhanger) maar nu was het wel na een paar minuten over, terwijl ik nog niet wist of ik het wel of niet ging halen. (wel gehaald natuurlijk :P)
 
kennis van mij was ook al een paar keer gezakt door faalangst / examenfrees. toen heeft de rijschool een deal gemaakt met het CBR. vanaf die tijd begon elke rijles bij het CBR en elke keer een andere rij-instrukteur. examen datum hebben ze niet gemeld aan die jongen totdat de instrukteur stiekum examinator was. na de rit werd de handen geschud en het papierwerk gedaan. die jongen rijd nu al jaren probleemloos en ik rij graag mee. (kan ik lekker slapen zijn rijden heb ik geen problemen mee gaat altijd veilig en voorspelbaar.) maarja dat was vroeger toen kon de regelgeving nog wel eens ietsjes soepel worden toegepast.
Dit is overigens wel de beste methode ooit :}
 
kennis van mij was ook al een paar keer gezakt door faalangst / examenfrees. toen heeft de rijschool een deal gemaakt met het CBR. vanaf die tijd begon elke rijles bij het CBR en elke keer een andere rij-instrukteur. examen datum hebben ze niet gemeld aan die jongen totdat de instrukteur stiekum examinator was. na de rit werd de handen geschud en het papierwerk gedaan. die jongen rijd nu al jaren probleemloos en ik rij graag mee. (kan ik lekker slapen zijn rijden heb ik geen problemen mee gaat altijd veilig en voorspelbaar.) maarja dat was vroeger toen kon de regelgeving nog wel eens ietsjes soepel worden toegepast.

Mooie oplossing van de rijschool :}
 
kennis van mij was ook al een paar keer gezakt door faalangst / examenfrees. toen heeft de rijschool een deal gemaakt met het CBR. vanaf die tijd begon elke rijles bij het CBR en elke keer een andere rij-instrukteur. examen datum hebben ze niet gemeld aan die jongen totdat de instrukteur stiekum examinator was. na de rit werd de handen geschud en het papierwerk gedaan. die jongen rijd nu al jaren probleemloos en ik rij graag mee. (kan ik lekker slapen zijn rijden heb ik geen problemen mee gaat altijd veilig en voorspelbaar.) maarja dat was vroeger toen kon de regelgeving nog wel eens ietsjes soepel worden toegepast.

geweldige oplossing :}

zal ook wel extra gekost hebben, maar een ex-collega heeft ook vier keer (!) moeten zakken voor hij het faalangst-examen mocht doen en daar wel voor slaagde. Dat alles heeft hem klauwen met geld gekost.
Wil nou niet gelijk zeggen dat dat weggegooid geld is geweest, maar een goede zaak voor toekomstige examen-kandidaten!
 
Laatst bewerkt:
Tja.. opzich wel een idee, maar wat is de definitie van faalangst dan?

Ik heb op TV wel eens mensen zien afrijden die gewoon bijna gek werden tijdens het file steken en toen het niet lukte compleet in tranen uitbarstte en begon te janken en te schreeuwen, bijna hysterie...... En dat terwijl ze naast een speciaal getrainde examinator zat voor dit soort gevalletjes... Als iemand in zo'n situatie al zo panikeerd, hoe moet het dan wel niet gaan als ze alleen op een drukke snelweg rijd?

Zelf ben ik van mening dat er altijd wel mensen zullen zijn die gewoon de 'handigheid / het inzicht / het gevoel' niet hebben om deel te nemen in het verkeer. Het lijkt me een hele kleine groep...

Ik denk dat je goed in de gaten moet houden dat iedereen 'spanningen' ervaart zodra je gaat afrijden / examen afleggen / tentamen moet afleggen, dat is gezond en normaal en is zeker geen faalangst.

:^

Ik ken ook iemand die, bijvoorbeeld wanneer er in ene iemand voor haar remt, alles loslaat en met haar handen haar gezicht bedekt... Das niet cool! Dat was toen dan de vriendin van mijn vader. Die ergerde zich er ook dood aan. (Uiteindelijk hebben mijn zusje en ik haar weggepest, maar dat terzijde.)

Die mensen zijn er ook nou eenmaal. Hoe die aan hun rijbewijzen komen... Tjsah... Maar dat groepje mensen zullen geen baat hebben van een faalangst-examen. Die hebben een TE grote schrikreacties, dat ze in ene in verstijfde paniek raken.
 
Laatst bewerkt:
Faalangstert ziet een motor in de verte aankomen... Zit in zijn koekblik en denkt, haal ik dat of haal ik dat niet ? Toch proberen... Pats :X

Slecht idee dit.

Die mensen zijn onzeker als de tering. Als het een keertje druk is in het verkeer gaat het geheid fout.
nee klopt niet, jij snapt duidelijk niet wat examenvrees is. examenvrees is wanneer je bang bent voor het examen opzich en daarom verkeerd handelt, terwijl je zonder examen prima kunt rijden.
bovendien, het is niet alsof ze het rijbewijs gratis krijgen, ze krijgen alleen betere begeleiding zodat hun vrees minder wordt, maar ze worden nog steeds op hun rijkunsten afgerekend.

hoogstens levert het wat meer risico op tijdens het examen, maar dan zit er een examinator naast die in kan krijgen.
 
Tja.. opzich wel een idee, maar wat is de definitie van faalangst dan?

Ik heb op TV wel eens mensen zien afrijden die gewoon bijna gek werden tijdens het file steken en toen het niet lukte compleet in tranen uitbarstte en begon te janken en te schreeuwen, bijna hysterie...... En dat terwijl ze naast een speciaal getrainde examinator zat voor dit soort gevalletjes... Als iemand in zo'n situatie al zo panikeerd, hoe moet het dan wel niet gaan als ze alleen op een drukke snelweg rijd?

Zelf ben ik van mening dat er altijd wel mensen zullen zijn die gewoon de 'handigheid / het inzicht / het gevoel' niet hebben om deel te nemen in het verkeer. Het lijkt me een hele kleine groep...

Ik denk dat je goed in de gaten moet houden dat iedereen 'spanningen' ervaart zodra je gaat afrijden / examen afleggen / tentamen moet afleggen, dat is gezond en normaal en is zeker geen faalangst.
je kan beter iemand hebben die wat te onzeker is dan wat te zeker denk ik. iemand die onzeker is zal een riskant iets niet snel doen en misschien zelfs vermijden, zo iemand komt gewoon irirtant over omdat ze niet doen wat je verwacht.
een te zeker persoon doet het wel wanneer het niet kan, omdat hij zo zeker van zichzelf is.

huilen tijdens het invoegen van een file brengt niemand in gevaar en levert cleanex geld op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan