Fabio Quartararo

Hij heeft het hoofd koel gehouden in de beginnen....voorheen liet hij zich opnaaien, dus wilco en co hebben hem goed aangesproken op dat gebied, had het liever gezien met Marquez erbij en hij denk ik ook , dan weet je gelijk waar je staat.
Inderdaad, met Marc vlak achter hem op P2, waar ie tercht was gekomen na z'n inhaalrace, als ie (Marquez) er op had blijven zitten had Fabio geweten waar ie op moest letten. Nou weet ie dat waarschijnlijk ook wel denk ik zo.
 
Hij heeft het hoofd koel gehouden in de beginnen....voorheen liet hij zich opnaaien, dus wilco en co hebben hem goed aangesproken op dat gebied, had het liever gezien met Marquez erbij en hij denk ik ook , dan weet je gelijk waar je staat.
Zo
Aan m zijn snelheid te zien.
Was de rest aan snot gereden.
Maar ja.
Dan moet je wel de eind streep halen.
 
Mindere start of de race slim opgebouwd?
Ik denk dat je een start best simpel mag beschouwen: bij een goede start ga je aan de leiding of haal je mensen in; bij een matige start houd je je positie en bij een slechte start raak je plekken kwijt. Fabio verloor plekken vanaf pole. Daarna heeft-ie de race alsnog slim opgebouwd. Top gedaan, fijn dat-ie dit 'vraagstuk' meteen bij de start van het seizoen opgelost heeft: Fabio kan winnen! *O*
 
Hij heeft het hoofd koel gehouden in de beginnen....voorheen liet hij zich opnaaien, dus wilco en co hebben hem goed aangesproken op dat gebied, had het liever gezien met Marquez erbij en hij denk ik ook , dan weet je gelijk waar je staat.

Mindere start of de race slim opgebouwd?

Ik heb het niet zo duidelijk verwoord zie ik, maar de reactie hieronder is eigenlijk exact wat ik bedoelde:

Ik denk dat je een start best simpel mag beschouwen: bij een goede start ga je aan de leiding of haal je mensen in; bij een matige start houd je je positie en bij een slechte start raak je plekken kwijt. Fabio verloor plekken vanaf pole. Daarna heeft-ie de race alsnog slim opgebouwd. Top gedaan, fijn dat-ie dit 'vraagstuk' meteen bij de start van het seizoen opgelost heeft: Fabio kan winnen! *O*

Bij de start vanaf pole is hij in het gedrang even wat plekjes kwijt geraakt en dat bedoelde ik met een mindere start. Verder heb ik genoten van hoe hij de race verder gereden heeft en zijn eerste MotoGP overwinning is hem van harte gegund.

Verder ben ik zeer benieuwd naar hoe de rest van het seizoen zal verlopen, vorig jaar heeft hij namelijk diverse keren een groot deel van de race vooraan gereden en dan werd hij op het einde toch nog verslagen door Marquez.

Over Marquez gesproken: Bij zijn eerste bijna crash was het knap dat hij deze toch nog heeft kunnen redden en het was nog knapper dat hij zich weer wist terug te vechten naar de tweede positie.
Wel had ik het idee dat hij te graag wilde, op sommige momenten zag je dat er wat foutjes waren waardoor hij bijv. na een inhaalactie te wijd uitkwam waardoor er meteen weer gecounterd kon worden.
Ik las dat hij zijn arm gebroken had en dat hij daaraan geopereerd moet worden en ben dan ook zeer benieuwd waar hij in de toch al erg korte seizoen weer mee kan doen, maar de kans is niet geheel ondenkbaar dat Qartararo een kleine voorsprong kan opbouwen in de punten...
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Legde hij ook uit in die docu, vrijdags gaan ze rijden en zaterdags veranderen.
Klassieke manier van afstellen is dat, ga eerst maar eens zorgen dat de baan in je systeem zit en daarna gaan we pas aanpassen.
 
Ja wederom een foutloze race van Fabio *O* Het aantal gebruikte blokken wordt wel een dingetje bij Yamaha. Nu al. De toeren nog verder terug schroeven zal ook geen optie zijn.
 
Étienne Quartararo
GP de France 250 1986

Fabio z'n Pa .
 

Bijlagen

  • 117116891_3142898802463185_7045416796250754844_o.jpg
    117116891_3142898802463185_7045416796250754844_o.jpg
    77,3 KB · Weergaven: 7
Eerste matige race van het seizoen voor Fabio - Yamaha heeft het bandenslijtageprobleem nog niet helemaal boven denk ik - en tóch breidt hij zijn voorsprong in het kampioenschap uit. Aight!
 
Terug
Bovenaan Onderaan