FAZER rijders.... vertel het hier deel 2

Wat rijd je liever?

  • Honda

    Stemmen: 0 0,0%
  • Yamaha Fazer

    Stemmen: 8 47,1%
  • Harley

    Stemmen: 0 0,0%
  • Suzuki

    Stemmen: 0 0,0%
  • BMW

    Stemmen: 8 47,1%
  • :+

    Stemmen: 1 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet je het zeker?
De levering is al een keer uitgesteld. Zit zelf ook met smart te wachten.
Mijn "oude" Fazer 1000 heeft al een poosje een nieuw baasje.
Ik kan het niet afwachten dat ie er is.
Ik heb heb direct na Speed and Design al besteld.

Als het goed is komen eind deze week de eerste binnen bij goedhart, en daar zit de mijne ook bij.
 
das mazzel hebbe appeltje *O*

is er trouwens echt niets beschadigd/stuk dan alleen je valbeugel???
als ik em op z'n zij leg dan is me spiegel op z'n minst bekrast net als het knipperlicht voor en een hoekje in me topkuip :X oh en stuur en hendel moete er dan ook aan geloven om bekrast te worde... en hij viel op rechts...dus je uitlaat kant, heeft die ook helemaal niets???

Toen ik 'm neerlegde dacht ik ojee -> €€€€, maar echt helemaal niets beschadigd. Toen ik vandaag even ging rijden bleek alleen de rechter spiegel te zijn verdraaid (whooo) en die zit ook een beetje los. Als dat het ergste is....

ermm je zou idd iets met je zadel moeten doen, want om nou de stepjes nog lager te zetten lijkt me niet handig.. je rijd die dingen al zo makkelijk aan de grond.
...
TEXAN: @Appeltje: da's niet handig. En hoger maken van de zit zou ik inderdaad via de Buddy oplossen. De steppies verlagen is niet handig, die dingen zitten al zo snel tegen de grond .

Hmm. Ga ik over denken.

Tamiya @appeltje: mooi dat je valbeugel goed werkte! ik heb hem nu ook 2x op de rechter kant gehad maar gelukkig niets geen schade... en ik heb nieteens een valbeugel. Fazers kunnen wel tegen een stootje. Als je last hebt met opbokken kijk eens hoe een ervaren persoon het doet, als je het eenmaal in de gaten hebt is het echt een fluitje van een cent.

Ik had het ook al met een aftandse cb 500 dus ik zal wel iets niet goed/handig doen. Ik loop altijd flink te klooien, dus ik ga het een keer bij iemand afkijken.
 
Mmmmmmmm, ik moest de mijne 2 jaar geleden of zo ook een keertje aanduwen. Nou, vergeet het maar hoor. Ding sloeg echt niet aan. Uiteindelijk heeft de buurman hem aan moeten duwen... (met mij erop :+ )

Kom op jonges, een 600 moet je makkelijk alleen aan kunnen duwen, ook astie koud is. Een duizend is wat lastiger geef ik toe, maar toch niet onmogelijk.

(Dropje heeft wel 8 jaar op een brik heb gereden die met grote regelmaat een 'duwtje in de rug' nodig had).

@Texan, vind het wel een mooi filmpje, ik ben helaas niet zoon coureur '(
 
ik zou hier eerst 30 meter door de dikke laag grind moeten lopen om hem vervolgens aan te kunnen lopen :?
ik moet er niet aan denken :P
 
euh, gewoon ff in tweede en joepla, is toch zo aan de praat?

en ja, ik heb ook zo'n fijn stukje kiezel :? soms wel klote om de moto achteruit te duwe...
 
Motoport Hengelo heeft de nwe Fazer al staan sinds afgelopen weekend....

Zow ... de eerste 250km staan er op ... Morgen weer genieten van het zonnetje en dan zal ik later nog een paar plaatjes posten
 
Ik heb zaterdag ook een testritje gemaakt op een Fazer, maar dan wel de 600. Ik had één echt probleem/minpunt: volgens mij zit het schakelpookje te hoog, ik kan niet terugschakelen zonder mijn voet van het steppie af te halen.

Hebben ze mij verkeerd in elkaar gzet of ligt het echt aan de Fazer :Y , en zijn daar oplossingen voor?

Wat ik ook ben vergeten te vragen: zit er inderdaad standaard een startonderbreker op de Fazer, en wordt die door de verzekeraars geaccepteerd als alarmsysteem?

Dat schakelpookje is vrij makkelijk af te stellen.
Toen ik van mijn oude fazer naar de nieuwe fazer ging dacht ik
eerst dat ik op een oude kreidler zat, zo hoog zat die pook.
Toen ik hem ophaalde bij de dealer ben ik na 100 mtr weer terug gereden
en heeft de monteur hem even piekfijn afgesteld.
 
vanmorgen binnenspatbord met ingebouwde (witte) knipperlichten besteld incl. witte glazen op de remlichten. moet er 4 weken op wachten dus zal niet lukken voor 9 april. dan moeten jullie het tzt maar via piccies bekijken.
krijg ook witte mini-knipperlichten van voor. Weg met die kapstokken!!
moet zoiets gaan worden maar dan met witte glazen
full
 
Help mij!

Ik reed vanochtend richting werk (A'dam) en halverwege hield mijn snelheidsmeter er mee op! toen ik bijna bij mijn werk aan kwam deed ie het weer. Op de terugweg hetzelfde liedje, toen ik A'dam uit was deed ie het weer...

Nu moet ik over 1000 km een grote beurt laten uitvoeren... ik denk dat ik die maar moet vervroegen :(

Weet iemand waar ik moet kijken of er iets stuk is?

Naja...of... er is zeker wat stuk natuurlijk. Hij heeft een weekje stil gestaan vorige week... onder de pekel :( Ik kan hem pas aankomend weekend poetsen.

Iemand hetzelfde probleem gehad...?? Voor degenen die het niet weten... tis een Fazer uit april 2002 met inmiddels meer dan 17000 km op de teller.
 
Mooi man.. "gratis" kilometers! zo duurt het nog even voor je aan je grote beurt toe bent :) Nee, serieus, ik heb geen flauw idee

Over dat aanduwen, ff een vraagje puur uit interesse: (mijne loopt ook na 3 maanden winterstop binnen een halve seconde nadat op de startknop drukte) Kan dat ook met de FZ6? (vanwege injectie, startblokkering en andere electronische snufjes?)

Enneuh, een 1000cc aanduwen mag toch niet zo'n probleem zijn? dat deed ik zelfs met mijn koekblik in m'n eentje (ook een 1000cc) en die weegt 3 keer zoveel :) (oke, je hoeft hem niet in evenwicht te houden)
 
iemand die me kan vertellen hoeveel korter hun dogbones zijn(voor de mensen die hun fzs600 model tot 2003 hebben opgehoogd)?

wat bekom ik door de veervoorspanning vanvoor harder te zetten?

iemand die een mooie oplossing heeft voor MOOIE vervang knipperlichten vanvoor(model 2002). De gaten die voorzien zijn voor de standaard knipperlichten zijn nogal aan de grote kant en er zit een vervelende rand aan.
 
iemand die me kan vertellen hoeveel korter hun dogbones zijn(voor de mensen die hun fzs600 model tot 2003 hebben opgehoogd)?

wat bekom ik door de veervoorspanning vanvoor harder te zetten?

iemand die een mooie oplossing heeft voor MOOIE vervang knipperlichten vanvoor(model 2002). De gaten die voorzien zijn voor de standaard knipperlichten zijn nogal aan de grote kant en er zit een vervelende rand aan.

heheh die rand is idd pretty fucked up :9 als je erachter bent mag je t hier vertelle :P
 
iemand die me kan vertellen hoeveel korter hun dogbones zijn(voor de mensen die hun fzs600 model tot 2003 hebben opgehoogd)?

wat bekom ik door de veervoorspanning vanvoor harder te zetten?

iemand die een mooie oplossing heeft voor MOOIE vervang knipperlichten vanvoor(model 2002). De gaten die voorzien zijn voor de standaard knipperlichten zijn nogal aan de grote kant en er zit een vervelende rand aan.

Achter kun je het knipperlicht gewoon in de rubbers hangen die daar zijn. Enige nadeel dat er 1 gaatje open blijft achter. Maar dat valt niet zo op.

Voren is echt een ander probleem. Ik heb daar zelf 2 nieuwe schijfjes gemaakt in de vorm van het gat. Zwart gesporten en de knippers daar op bevestigd. Er was geen rubber te krijgen voor de voorkuip.
 
iemand die me kan vertellen hoeveel korter hun dogbones zijn(voor de mensen die hun fzs600 model tot 2003 hebben opgehoogd)?

wat bekom ik door de veervoorspanning vanvoor harder te zetten?

iemand die een mooie oplossing heeft voor MOOIE vervang knipperlichten vanvoor(model 2002). De gaten die voorzien zijn voor de standaard knipperlichten zijn nogal aan de grote kant en er zit een vervelende rand aan.

Ik heb mijn fazer verhoogd. De nieuwe dogbones zijn iets van 8 mm korter dan de originele. Dan komt de motor ongeveer 35 mm omhoog.
 
Dat schakelpookje is vrij makkelijk af te stellen.
Toen ik van mijn oude fazer naar de nieuwe fazer ging dacht ik
eerst dat ik op een oude kreidler zat, zo hoog zat die pook.
Toen ik hem ophaalde bij de dealer ben ik na 100 mtr weer terug gereden
en heeft de monteur hem even piekfijn afgesteld.
*O* Dat is dus precies wat ik hoopte te horen, bedankt
 
Over dat aanduwen, ff een vraagje puur uit interesse: (mijne loopt ook na 3 maanden winterstop binnen een halve seconde nadat op de startknop drukte) Kan dat ook met de FZ6? (vanwege injectie, startblokkering en andere electronische snufjes?)
Ja, dat kan dus... Maar makkelijker is om hem gewoon aan de accu-oplader te leggen ;)
 
Voren is echt een ander probleem. Ik heb daar zelf 2 nieuwe schijfjes gemaakt in de vorm van het gat. Zwart gesporten en de knippers daar op bevestigd. Er was geen rubber te krijgen voor de voorkuip.


Fotootje ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan