FAZER rijders.... vertel het hier deel 2

Wat rijd je liever?

  • Honda

    Stemmen: 0 0,0%
  • Yamaha Fazer

    Stemmen: 8 47,1%
  • Harley

    Stemmen: 0 0,0%
  • Suzuki

    Stemmen: 0 0,0%
  • BMW

    Stemmen: 8 47,1%
  • :+

    Stemmen: 1 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Help mij!

Ik reed vanochtend richting werk (A'dam) en halverwege hield mijn snelheidsmeter er mee op! toen ik bijna bij mijn werk aan kwam deed ie het weer. Op de terugweg hetzelfde liedje, toen ik A'dam uit was deed ie het weer...

Nu moet ik over 1000 km een grote beurt laten uitvoeren... ik denk dat ik die maar moet vervroegen :(

Weet iemand waar ik moet kijken of er iets stuk is?

Naja...of... er is zeker wat stuk natuurlijk. Hij heeft een weekje stil gestaan vorige week... onder de pekel :( Ik kan hem pas aankomend weekend poetsen.

Iemand hetzelfde probleem gehad...?? Voor degenen die het niet weten... tis een Fazer uit april 2002 met inmiddels meer dan 17000 km op de teller.

Sorry, zou je graag helpen maar heb de kennis niet. Het enige wat mij te binnenschiet is dat er mischien ergens vuil zit waardoor de sensor niet goed werkt?

Iemand anders?
 
Sorry, zou je graag helpen maar heb de kennis niet. Het enige wat mij te binnenschiet is dat er mischien ergens vuil zit waardoor de sensor niet goed werkt?

Iemand anders?


In ieder geval bedankt voor het reageren :)

*Ellis belt garage maar op*

:z
 
In ieder geval bedankt voor het reageren :)

*Ellis belt garage maar op*

:z
Als je km-teller helemaal weg valt, dan is het waarschijnlijk een stekkerverbinding (niet goed vast of roest). Als de km-teller en de toerteller allebei slaan (dus ff goede snelheid en toeren, dan naar 0, dan weer goed, dan weer 0 etc.) dan is het de stroomvoorziening (accu).

Geen garanties overigens, ik werk niet voor Yamaha ;) .
 
@skip69: wat is er gebeurd met de BMW R1200GS uit '04? Ik zie 'm op je lijstje staan ;) .

@Texan, vind het wel een mooi filmpje, ik ben helaas niet zoon coureur '(
Thanks.... ik kon mij in Frankrijk niet inhouden, is echt geweldig rijden daar ;) .
 
Laatst bewerkt:
Die is verkocht .... Helaas... maar het was een keuze en ik heb er geen spijt van... Nu dus de FZ-1..

Hier de link naar gps.nl met foto's van de 2720 gemonteerd op mijn FZ-1 .. -> 'klik'

piccie's van de motor volgen nog... Ga nu weer even een stukkie sturen... :W
 
Laatst bewerkt:
Die is verkocht .... Helaas... maar het was een keuze en ik heb er geen spijt van... Nu dus de FZ-1..

Hier de link naar gps.nl met foto's van de 2720 gemonteerd op mijn FZ-1 .. -> 'klik'

piccie's van de motor volgen nog... Ga nu weer even een stukkie sturen... :W
Lijkt mij ook geen motor om spijt van te hebben, ze zijn erg geliefd.

Die FZ-1 is :9~ , vooral in het zwart.
 
Die is verkocht .... Helaas... maar het was een keuze en ik heb er geen spijt van... Nu dus de FZ-1..

Hier de link naar gps.nl met foto's van de 2720 gemonteerd op mijn FZ-1 .. -> 'klik'

piccie's van de motor volgen nog... Ga nu weer even een stukkie sturen... :W
Wauw!
Heb je die Garmin zelf op je motor geinstalleerd en waar heb je die gekocht?
Werkt zo'n GPS nu met spraak (vast wel) of is op het schermpje kijken ook voldoende om goed de weg te kunnen volgen? Anders krijg je weer zo'n kwestie van draadje naar je helm, speakers in je helm inbouwen etc. etc.
 
Achter kun je het knipperlicht gewoon in de rubbers hangen die daar zijn. Enige nadeel dat er 1 gaatje open blijft achter. Maar dat valt niet zo op.

Voren is echt een ander probleem. Ik heb daar zelf 2 nieuwe schijfjes gemaakt in de vorm van het gat. Zwart gesporten en de knippers daar op bevestigd. Er was geen rubber te krijgen voor de voorkuip.
Om ook in te haken op het kinipperlicht verhaal, zelf heb ik een '05 fazer en wil daar graag van Rizoma de "zero" knippers op hebben, iemand ervaring?

Foto z.o.z. :)
 
Laatst bewerkt:
deze dus
full
 
Word weer een dure actie die 10k beurt :) , accu moet er nieuw in en ik ben al aan een nieuwe achterband toe :) Maar goed dat ik zo gezond geleefd heb vorig jaar, weet ik iniedergeval waar de teruggave van mijn ziektekostenverzekering naar toe gaat. Heb me ook een mooie leenfiets gekregen zeg ! een ouwe gare Honda Nichthawk, als ze nu een div of radian hadden gegeven.....
 
Word weer een dure actie die 10k beurt :) , accu moet er nieuw in en ik ben al aan een nieuwe achterband toe :) Maar goed dat ik zo gezond geleefd heb vorig jaar, weet ik iniedergeval waar de teruggave van mijn ziektekostenverzekering naar toe gaat. Heb me ook een mooie leenfiets gekregen zeg ! een ouwe gare Honda Nichthawk, als ze nu een div of radian hadden gegeven.....
10K beurt als in 10.000 km gereden of als in elke 10k? Ik neem ff aan het laatste :? .
 
De teller staat nu op 9567 km, vast het slechte belgische asfalt geweest vorige vakantie die de slijtage veroorzaakte aan de band. Accus was mijn eigen schuld, had ik hem er maar uit moeten halen van de winter.....
 
De teller staat nu op 9567 km, vast het slechte belgische asfalt geweest vorige vakantie die de slijtage veroorzaakte aan de band. Accus was mijn eigen schuld, had ik hem er maar uit moeten halen van de winter.....
Dan is je kilometrage met de band redelijk goed, maar met de accu niet.
Heb je geen garantie meer op die accu?

[me]Texan deed nooit meer dan 6k km met een achterband :o .[/me]
 
Wauw!
Heb je die Garmin zelf op je motor geinstalleerd en waar heb je die gekocht?
Werkt zo'n GPS nu met spraak (vast wel) of is op het schermpje kijken ook voldoende om goed de weg te kunnen volgen? Anders krijg je weer zo'n kwestie van draadje naar je helm, speakers in je helm inbouwen etc. etc.

Yep.. zelf gemonteerd, maar alle benodigdheden werden meegeleverd. Ik heb hem gekocht in Notter, bij Waypoint. Eigenlijk de grootste in de Benelux. Sinds kort ook in moordrecht. Je kan op het scherm kijken of werken met spraak. Ik heb in de helm twee luidsprekers gebouwd en werk dus met een kabel naar mijn helm. Voor mij werkt spraak het beste zodat ik het scherm maar af en toe zijdelings bekijk. Stukje veiligheid voor mijn gevoel.
Het scherm is een touchscreen maar voor bediening op de motor heb ik er de afstandsbediening bij - perfect cradle red - links naast de gps om hem ook met de handschoenen te kunnen bedienen.
Ik had eerst de Garmin Quest maar dit is weer een hele vooruitgang. Binnenkort maar weer eens een route uitstippelen in mapsource...
 
Ik heb de accu zelf gesloopt door hem niet aan de lader te hangen van de winter, hij red het nu geen week meer terwijl hij voor de winter zo 3 weken kon staan. Net even gekeken maar op de fzr deed ik ook ongeveer 10.000 met een band alleen was die wat goedkoper want smaller
 
Yep.. zelf gemonteerd, maar alle benodigdheden werden meegeleverd. Ik heb hem gekocht in Notter, bij Waypoint. Eigenlijk de grootste in de Benelux. Sinds kort ook in moordrecht. Je kan op het scherm kijken of werken met spraak. Ik heb in de helm twee luidsprekers gebouwd en werk dus met een kabel naar mijn helm. Voor mij werkt spraak het beste zodat ik het scherm maar af en toe zijdelings bekijk. Stukje veiligheid voor mijn gevoel.
Het scherm is een touchscreen maar voor bediening op de motor heb ik er de afstandsbediening bij - perfect cradle red - links naast de gps om hem ook met de handschoenen te kunnen bedienen.
Ik had eerst de Garmin Quest maar dit is weer een hele vooruitgang. Binnenkort maar weer eens een route uitstippelen in mapsource...
Supermooi ding. Weer iets wat op mijn verlanglijstje staat...
Jij hebt zeker geen Autocom of een andere intercom. Ik wel, maar ik zag dat je dat ook weer kan koppelen met zo'n cradle (blue of zo...). Worden wel een hoop kabels dan. Maar alleen met aflezen een route rijden (dus zonder spraak) werkt/kan dus ook gemakkeijk?
Hmmm, leuk speelgoed in ieder geval :Y
 
Supermooi ding. Weer iets wat op mijn verlanglijstje staat...
Jij hebt zeker geen Autocom of een andere intercom. Ik wel, maar ik zag dat je dat ook weer kan koppelen met zo'n cradle (blue of zo...). Worden wel een hoop kabels dan. Maar alleen met aflezen een route rijden (dus zonder spraak) werkt/kan dus ook gemakkeijk?
Hmmm, leuk speelgoed in ieder geval :Y
Weet je wat zo'n 2720 kost _O- ? En dat Blue is Bluetooth en werkt juist zonder kabels. Jij moet er een hebben met kabels, dan kan je die aansluiten op je intercom ;) . Die kabels kun je toch wegwerken, of heb je die intercom in je jaszak?

Tuurlijk kan het ook puur op zicht (doe ik ook, PDA met TomTom), moet je wel goed opletten! En dan let je dus niet op de weg ;) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan