FAZER rijders.... vertel het hier deel 2

Wat rijd je liever?

  • Honda

    Stemmen: 0 0,0%
  • Yamaha Fazer

    Stemmen: 8 47,1%
  • Harley

    Stemmen: 0 0,0%
  • Suzuki

    Stemmen: 0 0,0%
  • BMW

    Stemmen: 8 47,1%
  • :+

    Stemmen: 1 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Status
Niet open voor verdere reacties.
ff een vraag: Kan ik 15W-40 gewoon in mijn blok gooien omdat in mijn manual staat 10W-30........

En als ik bij louis.de bij motobase kijk adviseren ze weer 15w-40.

Kan iemand mij ff helpen?
 
Heb ik ook gelijk een vraagje; Volgens de handleiding moet je je oliefilter verwijderen met zoon wring-ding oid.
Hoe maken 'jullie' het filter los/vast?? En krijg je niet een zooitje met olie op je uitlaatpuupen enzo?
 
ff een vraag: Kan ik 15W-40 gewoon in mijn blok gooien omdat in mijn manual staat 10W-30........

En als ik bij louis.de bij motobase kijk adviseren ze weer 15w-40.

Kan iemand mij ff helpen?
Volgens mijn handleiding hoort er 10W-40 in. 15W-40 kan ook, maar dan mag de temperatuur niet beneden de 0 graden celsius komen. Als ik jou was, zou ik er 10W-40 ingooien, half synthetisch (bijvoorbeeld Castrol).

Heb ik ook gelijk een vraagje; Volgens de handleiding moet je je oliefilter verwijderen met zoon wring-ding oid.
Hoe maken 'jullie' het filter los/vast?? En krijg je niet een zooitje met olie op je uitlaatpuupen enzo?
Je moet een oliefiltersleutel gebruiken. Als je die niet heb, vraag dan ff aan een dealer om een los te draaien. Vervolgens zet je 'm handvast en rijd je naar huis. Daar dan het oliefilter met de hand verwijderen.

Het aantrekkoppel van je oliefilter is 17Nm. Dat is niet veel! Ik draaide deze gewoon handvast (met mijn handen dus :) ) en dat was voldoende (wel ff eerst het rubber met olie insmeren). Als je het goed wilt doen, moet je ff investeren in een oliefiltersleutel (die zijn niet duur) en een momentsleutel (die zijn wel duur, tenminste als je een goede koopt (Gedore bijvoorbeeld)).

Ja, er komt altijd olie op je uitlaatpijpen. Goed laten uitdruppelen en ff afvegen ;) .
 
En als je al een Quest 1 hebt van 1,5 jaar jong en die verkoopt voor € 450 is het gat niet meer zo groot. ;)
Nee dan heb je inderdaad een leuke inruil gedaan.
Die steun van jouw GPS is echt :9~ is dit zelf ontworpen of uit het assortiment?

Ik ga mij eerst in het GPS gebeuren verdiepen met de Quest 1.
Het grote voordeel van deze is de ingebouwde accu en het handzame formaat.

Of is dat misschien ook gelijk zijn nadeel :?
(Daarmee bedoel ik de schermgrootte, die mij echt alles meevalt in de praktijk)
De knopjes zijn inderdaad ook wat klein, maar onderweg wil ik daar eigenlijk zo weinig mogelijk op drukken, hoogstens een keer wisselen in de weergave tussen kaart, roadbook en tripcomputer.
Ik zal eens een keer een plaatje maken en posten hier.
 
De steun is een RAM-mount gecombineerd met een Garmin motorsteun. De accu van de Quest is een voordeel. zo kun je op een terrasje bijv. de Quest gebruiken. Dat kan ik nu alleen met de 2720 op 220v of op de motor. De Quest is mij ook goed bevallen en heeft goed werk geleverd tijdens mijn trip door Scandinavië.

Morgen komen mijn spiegels binnen... zal gelijk een plaatje schieten na montage..
 
dat is correct dropje en ik zal er 9-4 ook bij zijn.
Ben benieuwd, is mijn eerste meeting. heb dat met mijn andere motoren nooit gedaan.
lijkt me hartstikke gaaf om met een hele groep dezelfde fietsen bij elkaar te zijn.
Dat kan ik me wel voorstellen.

Maar rode duivel komt uit de buurt van Maastricht geloof ik.
 
dat is correct dropje en ik zal er 9-4 ook bij zijn.
Ben benieuwd, is mijn eerste meeting. heb dat met mijn andere motoren nooit gedaan.
lijkt me hartstikke gaaf om met een hele groep dezelfde fietsen bij elkaar te zijn.
Als er ook nog een FZ1-S is, dan kan ik alle (oud)kandidaten eens op een rij zetten :) . Nou ja, in ieder geval de top 3 ;) .
 
dat is correct dropje en ik zal er 9-4 ook bij zijn.
Ben benieuwd, is mijn eerste meeting. heb dat met mijn andere motoren nooit gedaan.
lijkt me hartstikke gaaf om met een hele groep dezelfde fietsen bij elkaar te zijn.

Toertochten heb ik wel meer meegemaakt maar zoon 'type-meeting' ook nog nooit, ben benieuwd.

Ben vorige week nog in Sint-Truiden geweest, dat moet dan 'vlak' bij je in de buurt zijn.
 
Even iets heel anders.


Probeer eens http://www.nl.map24.com
Fantastische layout en views van je route.

Ook kan je onder "plan een route" een leuke tocht kan uitzetten voor je motor-ritje. En als je dan vermijd snelwegen aanzet wordt het helemaal leuk!



gr
Jack
(hoe maak je ook al weer snel een link?)


edit: ow hij doet ut automatisch .... *grin*
 
Laatst bewerkt:
Hoi!

Ik kom even binnen vallen met een vraag.
Ik wil een fz6 fazer kopen. Nu kan ik een zwarte kopen van 2005; ik ging eigenlijk voor een nieuwe...
Is de kleur (zwart) en de techniek van de motor helemaal niets verandert in 2006?

Ik hoop dat jullie er iets meer van weten dan ik

:? .
 
Hoi!

Ik kom even binnen vallen met een vraag.
Ik wil een fz6 fazer kopen. Nu kan ik een zwarte kopen van 2005; ik ging eigenlijk voor een nieuwe...
Is de kleur (zwart) en de techniek van de motor helemaal niets verandert in 2006?

Ik hoop dat jullie er iets meer van weten dan ik

:? .

Zover ik weet is de kleur niet gewijzigd, maar hij is nu ook met ABS!!
lijkt me een aanrader met ABS *O* *O*
 
Nog een fotootje van m'n FZ1-S


full
 
Hoi!

Ik kom even binnen vallen met een vraag.
Ik wil een fz6 fazer kopen. Nu kan ik een zwarte kopen van 2005; ik ging eigenlijk voor een nieuwe...
Is de kleur (zwart) en de techniek van de motor helemaal niets verandert in 2006?

Ik hoop dat jullie er iets meer van weten dan ik

:? .
Volgens mij - ik ben ook bezig zo'n ding aan te schaffen :Y - is er inderdaad geen verschil in motoren. Wat heb je aan die info? HELEMAAL NIETS, want:

In november heb ik voor het eerst op een Fazer 2006 gereden. Beviel meer dan goed. Afgelopen zaterdag ben ik naar de dealer gegaan om op een CBF600 en een Fazer te rijden, zodat ik de verschillen kon voelen. Pech: Fazer was verhuurd voor het weekend. Maar de baas wist raad: er reed zo'n ding als vervangend vervoer, model 2004, voor de rest toch hetzelfde. Ik :] , valt vreselijk tegen, stuurt niet lekker, teveel gewicht op mijn armen etc etc. En ik snapte er niets meer van, in n ovember geweldig, in maart prut? Dat kan niet. Dinsdagmiddag terug gegaan en nog een keer gereden, nu op de 2006: weer geweldig }) . Baas snapt er niets van, fietsen zijn ongewijzigd. 10 minuten later praat ik weer met de verkoper die me weet te melden dat de geometrie inderdaad gewijzigd is.

Moraal van dit verhaal: als zelfs de baas van een grote motorzaak er naast kan zitten, dan doe je er goed aan om zelf even te rijden voor je koopt, of je belt de Yamaha importeur.
 
Oké, ik wil dus een nieuwe Fazer gaan kopen :9

Ik ga eigenlijk voor de zwarte, maar nu zie ik op de foto's dat de rode en de blauwe een meegespoten blok en achterbrug hebben:
full


Dat lijkt me voor een pekelrijder wel een pluspunt. Hebben de zwarte en de grijze die delen in blank aluminium, of zit daar een transparante lak overheen?
 
Hoi!

Ik kom even binnen vallen met een vraag.
Ik wil een fz6 fazer kopen. Nu kan ik een zwarte kopen van 2005; ik ging eigenlijk voor een nieuwe...
Is de kleur (zwart) en de techniek van de motor helemaal niets verandert in 2006?

Ik hoop dat jullie er iets meer van weten dan ik

:? .

De kleur zwart is tegenwoordig ook niet meer wat het geweest is. :?
 
Volgens mij - ik ben ook bezig zo'n ding aan te schaffen :Y - is er inderdaad geen verschil in motoren. Wat heb je aan die info? HELEMAAL NIETS, want:

In november heb ik voor het eerst op een Fazer 2006 gereden. Beviel meer dan goed. Afgelopen zaterdag ben ik naar de dealer gegaan om op een CBF600 en een Fazer te rijden, zodat ik de verschillen kon voelen. Pech: Fazer was verhuurd voor het weekend. Maar de baas wist raad: er reed zo'n ding als vervangend vervoer, model 2004, voor de rest toch hetzelfde. Ik :] , valt vreselijk tegen, stuurt niet lekker, teveel gewicht op mijn armen etc etc. En ik snapte er niets meer van, in n ovember geweldig, in maart prut? Dat kan niet. Dinsdagmiddag terug gegaan en nog een keer gereden, nu op de 2006: weer geweldig }) . Baas snapt er niets van, fietsen zijn ongewijzigd. 10 minuten later praat ik weer met de verkoper die me weet te melden dat de geometrie inderdaad gewijzigd is.

Moraal van dit verhaal: als zelfs de baas van een grote motorzaak er naast kan zitten, dan doe je er goed aan om zelf even te rijden voor je koopt, of je belt de Yamaha importeur.

Ja, nu begin ik dus echt te twijfelen!
Misschien inderdaad even verder informeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan