FAZER rijders........... vertel het hier! Deel 5

Welke bandjes heb jij onder je fazer zitten

  • Michelin Pilot Road (2)

    Stemmen: 9 13,8%
  • Michelin Pilot Power (2ct)

    Stemmen: 13 20,0%
  • Bridgestone Bt020/Bt021

    Stemmen: 28 43,1%
  • Bridgestone Bt014

    Stemmen: 5 7,7%
  • Metzeler Roadtec Z6

    Stemmen: 5 7,7%
  • metzeler sportec M1/M3

    Stemmen: 0 0,0%
  • Continentals

    Stemmen: 1 1,5%
  • Dunlops

    Stemmen: 4 6,2%

  • Totaal aantal stemmers
    65
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh, en mijn niet geijkte, onofficiele V-powertest heeft weinig opgeleverd, twee tanks, met als resultaat 1:19,3 (beide keren, dat dan weer wel!). Nu maar weer gewone 95 erin. Qua prijs maakt het hier in Delft trouwens bijna niet uit, maar ik woon naast de Shell Express en die heeft alleen 95, dus dan ga ik voor het gemak :)

Ook ik heb de laatste tijd een verbruikstest gedaan. Ik heb de 1op 21 gezien en ook de 1 op 10 :X

Nu moet ik zeggen dat dat laatste behaald is tijdens een andere test. Kijken hoeveel mijn snelheidsmeter afwijkt t.o.v de GPS })
235 op de teller is 217 op de GPS. ach.. Weten we dat ook weer.
Was afgelopen zondag even naar het moehne meer in het Sauerland gereden. 600 kilometer erbij gezet
 
Ook ik heb de laatste tijd een verbruikstest gedaan. Ik heb de 1op 21 gezien en ook de 1 op 10 :X

Nu moet ik zeggen dat dat laatste behaald is tijdens een andere test. Kijken hoeveel mijn snelheidsmeter afwijkt t.o.v de GPS })
235 op de teller is 217 op de GPS. ach.. Weten we dat ook weer.
Was afgelopen zondag even naar het moehne meer in het Sauerland gereden. 600 kilometer erbij gezet

Wel lekker weertje gehad zeker ?

Dat rustig tuffen met jou kunnen we dus ook wel op ons buik schrijven :+
Het wordt tijd dat je je onderschrift gaat aanpassen...

Dan ga ik wel alleen met Octopussy...

Gelukkig zijn er steeds meer motorrijders boven de 40, dus ben ik nog lang niet alleen :)
(edit: typfoutje verwijderd)
 
Laatst bewerkt:
Wel lekker weertje gehad zeker ?
Yep. Was alleen erg koud. Vertrok om 07:00 en had zomerkleren aan. En wind tegen dus was de eerste uren even frips..
Dat rustig tuffen met jou kunnen we dus ook wel op ons buik schrijven :+
Het wordt tijd dat je je onderschrift gaat aanpassen...
Dat onderschrift is al een maandje aangepast :+
Gelukkig zijn er steeds meer motorrijders boven de 40, dus ben ik nog lang niet alleen :)
Las het ook vandaag. de 40-ers zijn in de meerderheid :Y
 
Hallo Fazer rijders !!

Mijn vriendin rijd al een tijdje op een Fazer 600 uit 98..

stalling: altijd binnen, maar maakt niet super veel Km's.....

Afgelopen weekend merkte ik een sterke benzine lucht in de garage.... na inspectie blijkt de tank lek....

van binnen uit door geroest denk ik.... :(

iemand ervaring hiermee?

thanx voor de info

Gr Senseo
 
Het remvloeistofniveau zou kunnen. Dan zijn of mn leidingen smaller geworden of er zit vocht bij, en dat is minder leuk natuurlijk. Ik heb er ondertussen geen remvloeistof bij gedaan ofzo, maar het niveau staat inderdaad erg hoog bovenin het peilglaasje.

Vreemd is wel dat in het handboek een heel verhaal staat over het achterremlicht, maar niks over het aangrijpingspunt van de voorrem.
Ik hoor inderdaad het klikje van de microswitch, en dacht dat dan ook het lichtje aan zou gaan (graaf in mn geheugen en volgens mij is dat ook zo maar ik weet het niet zeker, ik word ook al een dagje ouder) maar dat gebeurt nu dus pas later, als ik al aan het remmen ben.

Tsja, misschien is het eens tijd om stalen remleidingen aan te schaffen.


Balen van je brandstoftank, dat is niet zo best :(
 
Ik rij natuurlijk (nog) als een oud vrouwtje en heb vandaag 1:24 gedaan....
Best wel zuinig. Had niet gedacht dat ie zo zuinig zou rijden....

Dat is ook wel heeel erg zuinig hoor ... geef je wel eens gas of duw je hem met draaiende motor zelf vooruit?
 
Ik rij natuurlijk (nog) als een oud vrouwtje en heb vandaag 1:24 gedaan....
Best wel zuinig. Had niet gedacht dat ie zo zuinig zou rijden....

dat heb ik nog nooit gehaald, 1:21,5 ofzo is mn max wel zo'n beetje. Die 1:19,3 met Vpower is wat ik ook met euro 95 haal op dezelfde soort ritten (voornamelijk snelweg, wat file en een beetje spelen op het einde van de A4) Oh ja, ik heb een 2002, dat maakt natuurlijk ook wel wat verschil denk ik.

Tamiya, een R6 is toch gewoon een Fazer voor mensen met een kromme rug? Dus je mag gewoon in de OP blijven staan hoor O-)
 
Hallo Fazer rijders !!

Mijn vriendin rijd al een tijdje op een Fazer 600 uit 98..

stalling: altijd binnen, maar maakt niet super veel Km's.....

Afgelopen weekend merkte ik een sterke benzine lucht in de garage.... na inspectie blijkt de tank lek....

van binnen uit door geroest denk ik.... :(

iemand ervaring hiermee?

thanx voor de info

Gr Senseo

Dit heeft te maken met de tankontluchting.
De eerste fazers hadden slangetjes onder de tank vandaan.
Als deze klem komen te zitten (na omhoog doen tank en weer terug) zuigt de tank vacuum en dan knikt de tank aan de onderkant in.
Hierdoor ontstaat dus roestvorming en uiteindelijk lekkage.

Hoe dit het beste te repareren is weet ik niet.
 
nou ik zal me hier dus ook maar even voorstellen , mijn naam is rob en de vorige motor was een kawasaki kle 500 vandaar de nicknaam kle-edje . Nu heb ik april de s2 2007 aangeschaft bij hans v wijk in zoetermeer en is nu bijna lekker ingereden ( 1800 km )
voorzien van abs en sport pakket . voor mij is de fazer een heerlijke motor.de motor die ik zocht moest een beetje aa de volgende eisen voldoen : compact gebouwd daar hij bij mij in de gang staat , dus de uitlaten weggebouwd onder het zadel waren ideaal dus zaten in de doorloop vd gang niet in de weg , hij moet geschikt zijn voor een ventje van twee meter met hele lange benen, voor gemiddeld woon werk verkeer in de stad maar ook op de lange afstanden mee moet kunnen , wat de KLE een beetje miste, gunstig geprijst en at least good looking yeahh dan is de keus niet meer zo moeilijk...
full
 
Laatst bewerkt:
nou ik zal me hier dus ook maar even voorstellen , mijn naam is rob en de vorige motor was een kawasaki kle 500 vandaar de nicknaam kle-edje . Nu heb ik april de s2 2007 aangeschaft bij hans v wijk in zoetermeer en is nu bijna lekker ingereden ( 1800 km )
voorzien van abs en sport pakket . voor mij is de fazer een heerlijke motor.de motor die ik zocht moest een beetje aa de volgende eisen voldoen : compact gebouwd daar hij bij mij in de gang staat , dus de uitlaten weggebouwd onder het zadel waren ideaal dus zaten in de doorloop vd gang niet in de weg , hij moet geschikt zijn voor een ventje van twee meter met hele lange benen, voor gemiddeld woon werk verkeer in de stad maar ook op de lange afstanden mee moet kunnen , wat de KLE een beetje miste, gunstig geprijst en at least good looking yeahh dan is de keus niet meer zo moeilijk...
[afbeelding]

Mooie brommer Ed. Welkom bij de fazerrijders (m/v)
Help mij eens op weg. Sport pakket is?
 
nou ik zal me hier dus ook maar even voorstellen , mijn naam is rob en de vorige motor was een kawasaki kle 500 vandaar de nicknaam kle-edje . Nu heb ik april de s2 2007 aangeschaft bij hans v wijk in zoetermeer en is nu bijna lekker ingereden ( 1800 km )
voorzien van abs en sport pakket . voor mij is de fazer een heerlijke motor.de motor die ik zocht moest een beetje aa de volgende eisen voldoen : compact gebouwd daar hij bij mij in de gang staat , dus de uitlaten weggebouwd onder het zadel waren ideaal dus zaten in de doorloop vd gang niet in de weg , hij moet geschikt zijn voor een ventje van twee meter met hele lange benen, voor gemiddeld woon werk verkeer in de stad maar ook op de lange afstanden mee moet kunnen , wat de KLE een beetje miste, gunstig geprijst en at least good looking yeahh dan is de keus niet meer zo moeilijk...
[afbeelding]
:9~ :9~ :9~ :9~ Mooi apparaat...
 
Mooi dingetje en welkom :W !

sport pakket is volgens mijn achterkapje op het zadel en onderkapje bij de uitlaten.
Heb ik ook maar wil hem wel ruilen tegen tour pakket. Hoog ruitje en koffer is toch wel handiger dan een zadel dingetje :+
 
rob is de naam , anyway, sportpakket is inderdaad seat cover en onderbakje, maar het tourpakket vond ik niet zo handig het verhoogde ruitje geeft meer wervelingen en herrie rond je hoofd . ik heb het geprobeerd met de proefmotor waar ik op gereden heb een stuk karton de rand wat te verhogen maar her resultaat viel me tegen. ook omdat ik twee meter lang maakt die drie cm ook niet meer uit .een koffer vind ik weer een hele toestand en heb hiervoor een set Oxford tassen gekocht. Om maar hier even reclame neer te zetten lokt ook weer reactie,s uit ,maar bij motorgoedkoop .nl kocht ik deze tassen bijna 100 euro goedkoper als bij mijn eigen dealer. Ik zie wel dat het oude model Fazer een stuk zuiniger is dan deze , ik lees waarden van 1 op 20 en meer , ik heb met deze rond de 1op 17 1op 18 gereden tot nu toe tijdens de inrijperiode dus rustig tot 7 a 8000 toeren met af en toe een sprintje en weer terug . In Juli staat een trip naar Oostenrijk , Dolomieten op het progamma dus dat wordt genieten. Vorig jaar naar z. Frankrijk geweest op de KLE en zo,n drieduizend km weggereden in een week.
 
@Silver (of anderen): wie is die jongen links (met wie je staat te praten?). Ik heb hem en zijn vader ontmoet in Moordrecht toen ik mijn Zumo kocht (en hij de zijne). Had niet door dat'ie ook op MF zat (wel bij fazer.nl).
MF Megameeting 2007
 
dat is Next 8-) (bart)

zit hier ook nog wel in het fazertopic af en toe ;)
 
hehe nou zie ik pas hoe die aan ed komt.

Maar 1 op 20 met de fazer is toch wel goed mogelijk als je niet ver boven de 120 komt. Ik ben 1,72 dus die toerruit zou voor mij wel voldoende zijn om gewoon rechtop te blijven zitten denk ik...trouwens wel iets anders dan een kartonnetje mag ik hopen.
Krijg je je tassen goed gemonteerd? Koffer is wel handig omdat er helmen in kunnen en waterdicht. Ligt er natuurlijk aan wat je er verder mee doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan