BlueFazerin
MF veteraan
volgens mij moet je select wat langer inhouden, of allebei tegelijk.
dan begint de tijd te knipperen en kan je hem verzetten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
volgens mij moet je select wat langer inhouden, of allebei tegelijk.
dan begint de tijd te knipperen en kan je hem verzetten
Hoi Suus,ik zag leuke foto's van de rit!! voor herhaling vatbaar dus?!
even een technisch vraagje... ik vind de motor toch niet echt fijn rijden. Dat is al vanaf het begin (december) eigenlijk, maar toen kreeg ik te horen 'ja, maar dat is omdat je moet wennen, je komt van een lesmotor af, er zit een nieuwe voorband op... enz enz... ' maar goed, inmiddels heb ik er toch al behoorlijk wat mee gereden...
de motor voelt voorin niet lekker, te zwaar, te strak, moeilijk om precies aan te geven...
soms is het alsof ik 'm niet genoeg kan laten gaan in bochten bijv. en op slecht wegdek kan ik 'm niet makkelijk corrigeren, dan voelt het alsof je 'm maar moet laten gaan...
nu heb ik het e.e.a gehoord en gelezen of afstellen van vering enzo, dus vraag ik me af of dat het zou kunnen zijn. kan de vering te strak zijn afgesteld, en hoe voelt het als de vering losser staat, of hoe moet het voelen? wat denken jullie?
Neem mij aub niet kwalijk: Heel erg hartelijk bedankt voor alle moeite en antwoorden op mijn vraag!
O ja, op 't Fazerforum heb ik dat reeds via persoonlijke e-mail en een telefoontje gedaan hoor!
Maar, eigenlijk is het probleem nog niet helemaal opgelost. Ik ga komende week even de kleur van een niet beschadigde kap laten scannen. Als die scan overeenkomt met het kleurnummer, dan kunnen we verf gaan kopen en de zaak gaan spuiten.
De kuip is sinds gisteren weer gerepareerd, en is nu spuit gereed.
Nogmaals dank,
Rick
Hoi Suus,
Welkom hier, (had ik nog niet gedaan )
Geef eens aan wat voor merk en type voorband je hebt.
Ook de bandenspanning moet minimaal wel 2,4 zijn, want zachter is ook zwaarder sturen.
Kijk even naar de maat: 17inch 110/70 moet er op zitten
120 /70 is al veel te breed en 120/60 is ook niet goed.
Je hebt toch een Fazer van het model 98 t/m 2003 ?
Nu vind ik de Fazer aan de voorkant nooit zo lekker en zeker aanvoelen, maar met een Michelin Pilot Road had ik de meeste problemen. Daar leek het soms net of ik met een lekke band reed.
Voordat iedereen weer zijn bandenvoorkeur gaat noemen, dit zijn slechts mijn ervaringen.
(ik heb er slechts 80000 km Fazer 600 opzitten met meerdere soorten banden)
Nu vind ik de Fazer aan de voorkant nooit zo lekker en zeker aanvoelen, maar met een Michelin Pilot Road had ik de meeste problemen. Daar leek het soms net of ik met een lekke band reed.
Heerlijke band die road in vergelijking met de bt020Leuk dat meningen kunnen verschillen. Ik vondt juist de pilot road een heerlijke band.
Zwaar sturen had ik alleen als de band te zacht was. Zelft vondt ik de voorkant af en toe zenuwachtig aanvoelen, maar dat kan ook met me rijstijl te maken hebben gehad.
Ik dus wel. Ik ben van sportief naar standaard gegaan en dat is een wereld van verschilDe vering kan je voor wel instellen, heb er zelf alleen geen ervaring mee.
Bridgestone BT045 is toch al een wat oudere band uit de Bridgestonestal.hoi! dank voor je reactie...
band is een Battlax BT45F 110/70 / 17 inch
lijkt mij dus goed.
kreeg ook al de tip dat het de balhoofdlager kan zijn, maar dat lijkt ook goed...
maar daar zeg je wat, dat je de voorkant nooit zo lekker en zeker vind aanvoelen.
Dat zou natuurlijk ook gewoon kunnen, dat het aan mezelf ligt
Jammer is gewoon dat ik nog weinig ervaring heb met andere motoren, dus kan niet vergelijken. misschien maar eens een andere motor huren voor een dag... om eens wat verschillen te ontdekken...
Misschien een wat suffige tip, maar laat er eens iemand een stukje op rijden die wat meer motor-ervaring heeft. Die kan jou wellicht meteen vertellen wat er aan de hand is. Over het algemeen wordt het weggedrag van de Fazer wel als zeer goed ervaren, dus misschien dat er gewoon iets mis is.nu heb ik het e.e.a gehoord en gelezen of afstellen van vering enzo, dus vraag ik me af of dat het zou kunnen zijn. kan de vering te strak zijn afgesteld, en hoe voelt het als de vering losser staat, of hoe moet het voelen? wat denken jullie?
Bridgestone BT045 is toch al een wat oudere band uit de Bridgestonestal.
Semi sportief volgens mij.
De maat is inderdaad goed, maar qua stuurgedrag enigszins vergelijkbaar met de standaardmontage BT057.
Als je een Michelin Pilot Road of een Metzeler Roadtec Z6 (heb ik er nu op zitten)neemt, krijg je een neutraal stuurgedrag, waarmee je niet een bocht "invalt".
B.v. een BT014 stuurt veel directer (meer een sportband) maar daarmee wordt de voorkant wel veel zenuwachtiger.
Probeer eerst je huidige voorband qua spanning op 2,4 bar te zetten.
Achter zo'n 2,6.
Nu weet ik niet je lichaamsbouw c.q gewicht dus weet ik even geen voorstel voor de vering voorspanning.
Je kunt uren over banden discussieren...
Ik denk eigenlijk niet dat je balhoofdlagers versleten zijn, dat kun je snel constateren, door hem op de middenbok te zetten en bij de voorpoten pakken en controleren op speling of rare punten bij het draaien.
Omdat je de eerste versie fazer hebt, zou een tekort aan demping en te slappe voorspanning ook parten kunnen spelen. Bij jou is dat nog niet in te stellen.
Iets dikkere voorvorkolie wordt dan wel eens voorgeschreven.
Misschien een wat suffige tip, maar laat er eens iemand een stukje op rijden die wat meer motor-ervaring heeft. Die kan jou wellicht meteen vertellen wat er aan de hand is. Over het algemeen wordt het weggedrag van de Fazer wel als zeer goed ervaren, dus misschien dat er gewoon iets mis is.
Maar het is alleen als ik mn koppeling niet intrek ?
Heb vandaag even geprobeert op te letten, het is een beetje tussen de 5000-7000rpm
bedankt voor de tip!
heb gister de bandenspanning aangepast en dat rijdt alweer stukken beter, durfde 'm weer gewoon de bocht in de laten gaan...
voor stond op 2.1 en achter op 2.9!
Hoi,
Ik denk dat je ketting versleten is.
Ik herken dit.
Als je de koppeling intrek is de ketting onbelast.
Het trillen komt omdat de tanden van de tandwielen versleten zijn, vooral het voor tandwiel.
Als je gaat kijken zul je zien dat je haaientanden hebt.
Ik heb nu op mijn Fazer 95000km staan, dus ik heb enige ervaring......
Gr,
Marcel
Bandenspanning kan veel doen.
Op mijn Fazer ('01) reed ik als solo-fiets altijd 2,4 voor en 2,9 achter.
@Damted; zou zwaardere olie in de voorvork echt goed merkbaar zijn? M'n voorvering staat op max. en dat is eigenlijk nog te licht
als je toch andere olie wil opgieten, wissel dan ineens de veren, steek er progressieve in, en je weet niet wat je overkomt als je weer vertrekt!! ik spreek uit ervaring
Ik heb dit nooit gedaan.
Wel op het 98 model met iets dikkere vorkolie gewerkt, maar dat gaat weer ten koste van de feedback.
Progressieve veren erin met de juiste olie zal beter werken.
Ongeveer 200 Euro incl arbeidsloon
Ik hoop dat het lukt met de kleurscan, laat eens weten wat voor "standaard" kleurcode daar dan uit zou rollen.
als je toch andere olie wil opgieten, wissel dan ineens de veren, steek er progressieve in, en je weet niet wat je overkomt als je weer vertrekt!! ik spreek uit ervaring
Heb er nog even over nagedacht. Heeft geloof ik in mijn geval denk ik geen zin, mijn vering moet direkt al stug zijn en niet progressief
Maar ik kan het mis hebben, heb nog nooit bewust met progressieve vering gereden.
je weet dat dropje een 3 wieleriger fazer heeft he?goh, als het niet te ver is tot hier, kom dan is ff rijden op m'n fazertje he
nee, m'n fietsje niet in de vernieling kome rijde, gewoon is ff het verschil aanvoelen
dan ben je zowiezo overtuigd
Heeft er iemand nog interesse in een mooie rode Fazer 600 bj 2003, op kenteken aug 2004 ? ongeveer 18.000 km met MIVV titanium uitlaat met E keur, onderspoiler, en hugger. zat zelf aan ongeveer 4500,- te denken. Hij heeft 1200 km geleden (weekendje eiffel) nog een nieuwe bt021 voorband gehad. Achterband en ketting zijn nog in goede staat. edit : originele uitlaat en setje valdoppen krijg je erbij
[afbeelding]
goh, als het niet te ver is tot hier, kom dan is ff rijden op m'n fazertje he
nee, m'n fietsje niet in de vernieling kome rijde, gewoon is ff het verschil aanvoelen
dan ben je zowiezo overtuigd