Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 14

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ze via Ebay rechtstreeks in China besteld. Ze verkleuren niet en bevallen mij prima :Y

Ik heb hetzelfde gedaan. Koste iets van 20 euro. Nu 4 jaar later zijn ze heeeeeel licht verkleurd. Ze bevallen prima! Net voor de Street Triple ook een setje gemonteerd :)
 
Ik ben vanaf komende Zaterdag Yamaha FZ6-loos aangezien ik hem heb ingeruild voor een BMW R1200RT: een toermachine die ik al een tijd op het oog had.
De volgende eigenaar van mijn trouwe FZ6 krijgt een perfecte machine en reisgenoot die met veel plezier goed bijgehouden is. Ik heb heel erg van m'n Yamaha genoten, echter heb nooit het aerodynamische op het niveau kunnen krijgen dat ik graag had gewild (vwb windgeluid & tot op zekere hoogte turbulentie). Daar is zo'n toerbuffel onverslaanbaar in.
Iedereen bedankt voor de gezellige tijd en de goede adviezen in dit forum. Ik ga langzaam verhuizen naar een BMW R1200RT draadje.
 
Ik ben voor mijn fzs1000 op zoek naar een zijdrager voor wat oudere Kappa koffers met het Monokey systeem.
Heeft er iemand hier ervaring mee, wat is goed, wat is makkelijk zelf te monteren en demonteren?
Zelf al wel wat aan het zoeken geweest en tot dusver kom ik hierbij:

klik
Klik2
klik3 Maar dit vind ik dan wel weer veel geld, aangezien er ook nog deze adapter-kit bij moet...

Hoe hebben jullie dat opgelost?
 
Goeden avond,

Ik ben aan het denken om valblokken/slijtbouten of hoe je ze ook wil noemen, te monteren op mijn FZ6 uit 2005. Ik was benieuwd of iemand tips vanuit ervaring heeft? Op het internet heb ik natuurlijk al wat gevonden(Zie link). Hier zie ik een versie lang en een versie kort. Is dat puur optisch of bieden lange ook betere bescherming? Daarnaast staat bij die van € 49,95 en € 56,95 dat er aanpassingen nodig zijn aan de kuip, maar je bout ze toch zo op je frame? Bij die van € 61,95 staat namelijk ook dat een aanpassing aan de kuipen niet nodig is.


http://www.valblokken.nl/valblokken-yamaha/fz-6
 
Als reactie op je vraag denk ik dat je de kuip aan moet passen zodat de
slijtblokken op je frame rusten en niet op je kuipdelen
Anders zou je bij een val alsnog schade aan je kuip hebben.
Verder zullen ze wel iets beschermen maar je zal bij een val altijd nevenschade hebben
Ik heb ze ook op mijn motor gemonteerd maar vond het ook optisch wel leuk
en mochten ze iets beschermen dan is dat mooi meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
Ligt inderdaad maar net aan hoe ie valt. Vooral als je m laat vallen/neerlegt hebben ze zin..
 
Afgelopen vrijdag een circuitje dagje gemaakt op Zolder (B) *O*

UbnDsAM.jpg


Djwqpzm.jpg
 
Goeden avond,

Ik ben aan het denken om valblokken/slijtbouten of hoe je ze ook wil noemen, te monteren op mijn FZ6 uit 2005. Ik was benieuwd of iemand tips vanuit ervaring heeft? Op het internet heb ik natuurlijk al wat gevonden(Zie link). Hier zie ik een versie lang en een versie kort. Is dat puur optisch of bieden lange ook betere bescherming? Daarnaast staat bij die van € 49,95 en € 56,95 dat er aanpassingen nodig zijn aan de kuip, maar je bout ze toch zo op je frame? Bij die van € 61,95 staat namelijk ook dat een aanpassing aan de kuipen niet nodig is.


Valblokken Yamaha FZ 6


ik heb zelf deze Valblokken Bike Design Yamaha FZ6 04-07

werken goed |( al heb ik dat negatief mee moeten maken, bij een S model gaat de topkuip er altijd aan hoe goed je het ook beschermd die steekt gewoon ver uit.
Bij die doppen gaat het er meer om dat je carter niet open geregen wordt en al je olie op straat ligt en je nog enigszins door kan rijden met rijdbare schade..
 
Laatst bewerkt:
MOTEA | Zoekresultaten voor: ‘Yamaha valdoppen’

Ik heb pas het puig setje aangeschaft (ook voor de voorvork), ziet er netjes uit en beschermd indd je carter en dynamo deksel bij schuiven. Carbon setje oogt nog iets mooier (persoonlijk) maar deze waren niet op voorraad. Je hoeft inderdaad niets aan te passen alleen wel ff opletten dat je ze niet te strak draait ivm schroefdraad motorblok.

ps. mijn tweede dag op circuit Zolder niveau 1+.

 
Nou, mijn FZ6 ligt in ieder geval aan barrels. Is iemand toen hij geparkeerd stond tegenaan gereden. Ben benieuwt wat voor schadebedrag het wordt maar aan de hoeveelheid kapotte kuipdelen gok ik dat het niet best is. Dagwaarde is leuk...maar ik heb er nogal wat werk in zitten. Hyperpro vering, nieuwe delen hier en daar, net nieuwe footsteps etc. Fijne boel :(
 
Nou, mijn FZ6 ligt in ieder geval aan barrels. Is iemand toen hij geparkeerd stond tegenaan gereden. Ben benieuwt wat voor schadebedrag het wordt maar aan de hoeveelheid kapotte kuipdelen gok ik dat het niet best is. Dagwaarde is leuk...maar ik heb er nogal wat werk in zitten. Hyperpro vering, nieuwe delen hier en daar, net nieuwe footsteps etc. Fijne boel :(

Djeez, da's knap kilo utrecht tango inderdaad. Blij dat je er niet op zat toen het gebeurde!
 
Maatje van me heeft het op zijn fz1.
Ik heb de aanpassing niet op m'n fz1.
We merken beide geen verschil tussen de bikes.
 
Djeez, da's knap kilo utrecht tango inderdaad. Blij dat je er niet op zat toen het gebeurde!

Nope....dat was helemaal een slapstick geweest. Aangereden door een bejaarde.... |(
Gaat wel even duren merk ik voordat alles is afgehandeld, taxatierapport etc. Fijn op zoek naar een andere motor momenteel want het schiet op voor mij zo met woon-werk verkeer. Denk dat ik iets goedkoops ga kopen want dan hoef ik mij voortaan iets minder druk te maken om dit soort zaken. De dagwaarde is niks waarschijnlijk aangezien ik alweer 80.000 op de teller heb. Dan kan ik beter een CBR600F o.i.d. kopen.
 
full


Toevoegen aan de topic? :) Sinds een maandje eigenaar geworden van deze FZ1. Ik vind het zelf toch wel de mooiste kleurencombinatie. Hele verandering na 7 jaar op een gsxf uit 2000 waar ik uiteindelijk 91.000km op heb gezet.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan