File rijden, zo kan het dus ook

1st new

MF'er
17 jan 2003
151
0
Schiedam
Om ook maar eens positief over de medeweggebruikers te schrijven dit forum.
Gisterenmiddag na het werk op weg naar huis ivm wegwerkzaamheden file, zoals gewoonlijk.
A15 van Gorichem richting Rotterdam, rijbaanversmallingen.
Normaal gesproken is het vrijwel onmogelijk op deze smalle gedeeltes tussen de file door te rijden.
Zoniet deze keer de gehele weg voelde ik me Mozes en dat verhaal met die zee die wijkte.
Ik kwam handen te kort om de bestuurdes te bedanken voor de ruimte die ze maakte voor me.
Of het kwam door het mooie weer ik weet het niet maar ik heb de gehele weg ruim baan gekregen van zowel koekblikken als vrachtauto's.
Zo kan het dus ook.
Ik hoop dat meer mensen dit hebben mogen ervaren gisteren.
Als iedereen maar een beetje z'n best doet dan komt het allemaal best wel goed.

:] :} :]
 
Om ook maar eens positief over de medeweggebruikers te schrijven dit forum.
Gisterenmiddag na het werk op weg naar huis ivm wegwerkzaamheden file, zoals gewoonlijk.
A15 van Gorichem richting Rotterdam, rijbaanversmallingen.
Normaal gesproken is het vrijwel onmogelijk op deze smalle gedeeltes tussen de file door te rijden.
Zoniet deze keer de gehele weg voelde ik me Mozes en dat verhaal met die zee die wijkte.
Ik kwam handen te kort om de bestuurdes te bedanken voor de ruimte die ze maakte voor me.
Of het kwam door het mooie weer ik weet het niet maar ik heb de gehele weg ruim baan gekregen van zowel koekblikken als vrachtauto's.
Zo kan het dus ook.
Ik hoop dat meer mensen dit hebben mogen ervaren gisteren.
Als iedereen maar een beetje z'n best doet dan komt het allemaal best wel goed.

:] :} :]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op het stuk A9 van Alkmaar naar Haarlem, waar ik dagelijks rij, eigenlijk nooit vervelende situaties meemaak in een file. Vrijwel iedereen die me ziet (de enkele neuspeuterende, telefonerende of anderszins afgeleide automobilist daargelaten) gaat netjes opzij. Heeft misschien ook te maken met het grote aantal motorrijders op de A9.

Ik vindt dat ook die automobilisten wel eens een pluim verdienen want dit forum lezende zou je denken dat Nederland wemelt van de eikels in auto's. Da's dus niet zo (al was het alleen al om het feit dat ik naast 24.000 km/j op de motor ook nog eens hetzelfde aantal km's maak met de auto....)
 
Dat is een zeldzaamheid!! Meestal proberen ze je plat te walsen.
Vraag maar eens aan Lambiek hoe het in ieder geval niet mag. :)
zo zeldzaam is het (hier in belgie althans) echt niet hoor.

op een enkele eikel na, heb'k de ervaring dat de meesten netjes ff opzij gaan :}
 
HEt blijft een gedogen dat je er tussen door mag...
Niet helemaal. Het was gedogen. tegenwoordig is het in de wet opgenomen en is het toegestaan voor motorrijders om te filerijden. :)

Maar dat neemt niet weg dat je zeker de meewerkende koekblikkers dankbaar zou moeten zijn.
 
Niet helemaal. Het was gedogen. tegenwoordig is het in de wet opgenomen en is het toegestaan voor motorrijders om te filerijden. :)

Maar dat neemt niet weg dat je zeker de meewerkende koekblikkers dankbaar zou moeten zijn.

het staat idd in de wet. Je mag tussen de meest linker baan en die er rechts naast rijden bij file.
 
ola

mijn ervaring is dat ze uitwijken als ze je zien aankomen rijden! Pluimpje voor die oto bestuurders.

Ik rij vaak tussen utrecht en amsterdam! daar waar het altijd druk is.

Dafje
misc
 
Het grootste probleem is dat de een aan de kant gaat maar dan een ander weer gewoon het gat dicht duwt.

Met een NC30 gaat het wel lekker soepeltjes,
 
Als ik over de A15 van Gorinchem naar Rotterdam moet en er is file dan gebruik ik een nieuwe weg die bijna parallel loopt aan de A15. Deze weg is eigenlijk gesloten voor alle verkeer, maar ik kan er mooi wel overheen :p

Afslag Sliedrecht, richting wijngaarden onder het spoor door links, even tussen de afzettingsborden door 8-) en vervolgens 4Km gloednieuw asfalt uitrijden zonder andere weggebruikers :] vervolgens aan het eind van deze weg weer de A15 op (weer even tussen de afsluitborden heen).

Ik hoop niet dat er al te veel mensen hier gebruik van gaan maken trouwens :x :+
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik op het stuk A9 van Alkmaar naar Haarlem, waar ik dagelijks rij, eigenlijk nooit vervelende situaties meemaak in een file. Vrijwel iedereen die me ziet (de enkele neuspeuterende, telefonerende of anderszins afgeleide automobilist daargelaten) gaat netjes opzij. Heeft misschien ook te maken met het grote aantal motorrijders op de A9.

Ik vindt dat ook die automobilisten wel eens een pluim verdienen want dit forum lezende zou je denken dat Nederland wemelt van de eikels in auto's. Da's dus niet zo (al was het alleen al om het feit dat ik naast 24.000 km/j op de motor ook nog eens hetzelfde aantal km's maak met de auto....)

:^ - nooit of nauwelijks problemen op de A12 Utrecht --> Arnhem. Zelfs bij Ede en de wegwerkzamheden. Ja - af en toe een jochie in zijn autotje die ff wat probeert te laten zien maar goed - niets spannends dus! Alleen heb ik wel af en toe een hekel aan de Duitsers die voor alles vol op de remmen gaan - echt vervelend is dat!
 
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen...
eigenlijk gaat iedereen wel aan de kant en de mensen die het niet doen hebben me dan gewoon niet gezien volgens mij.....
 
Hmmm, ik heb meestal ook nooit problemen. Zelf ga ik met het koekblikkie ook altijd opzij en verwacht dat anderen dat ook doen. :)
 
Ik weet nog goed dat ik de eerste keer van een motorrijder een bedankje kreeg toen ik mijn auto naar links schoof. Ik reed toen nog geen motor en ik vond dat erg stoer. Sindsdien altijd volledig enthousiast naar links.
En schelden op degenen die niet bedanken :)

Belonen werkt dus.
 
Ik rij gelukkig niet zo veel file - ik gebruik de Beemer puur voor de lol - maar de meeste koekblikkers geven voldoende ruimte :}

Het zijn er maar een paar (maar dat is met zoveel dingen) die het verknallen voor de rest
 
Hopelijk volgen onze Duitse autovrienden het voorbeeld van de Nederlandse automobilisten snel en hopelijk ook nog voor de zomervakantie. Waar de Nederlandse automobilisten ruimte voor mij (en nog 2 anderen achter mij) vrij maakte reden Duitse auto's steevast de ruimte dicht om ons tweewielers erdoor te laten. Even op het ruitje tikken en beleefd gevraagd (met handgebaren) of ze even ruimte konden maken. Actie bleef uit. Toen maar "het" internationale gebaar gemaakt dat ze de tering konden krijgen. Hulde aan de auto aan onze linkerkant die met z'n linkerdeurklink zowat tegen de vangrails stond om ons door te laten. :}
 
:^ - nooit of nauwelijks problemen op de A12 Utrecht --> Arnhem. Zelfs bij Ede en de wegwerkzamheden. Ja - af en toe een jochie in zijn autotje die ff wat probeert te laten zien maar goed - niets spannends dus! Alleen heb ik wel af en toe een hekel aan de Duitsers die voor alles vol op de remmen gaan - echt vervelend is dat!

Die ervaring deel ik ook op de A12. Echt nog nooit problemen gehad daar terwijl de meeste automobilisten over dat stukkie toch echt lang doen in de file.

Duitsers negeer ik van nature :+ , dus daar heb ik ook geen last van
 
Van de week weer in de file op de N57 voor de Harmsenbrug. Stond muurvast en kon niet tussen een vrachtwagen en een erg naar rechts staand koekblik op de linker baan voor het stoplicht. De vrachtwagen chauffeur heeft de moeite genomen om in de file 2 keer te steken om zo ruimte voor mij te maken. :} :} :} :}
 
In koekblik ga ik als ik een motor aan zie komen ALTIJD aan de kant!
Afgelopen week 4 keer op de A2 in een flinke file gestaan. Veel automobilisten en vrachtwagensjaufeurs gingen prima aan de kant :}
Een enkeling moet het weer vergallen door zijn koekblik extra in de weg te zetten :r :r
reed na een tijdje ook een of andere Beemer(k100 ofzoiets) achter mij die vond dat ik nog wel wat harder tussen al dat blik heen kon. Ik reed al een goeie 40km/h tussen bijna stilstaand verkeer door :? Dus ging meneer op z'n fietske er maar helemaal rechts voorbij. Ja ik kan niet als ik al tussen een rij auto's sta ook nog ff een andere biker er langs laten. (hij had trouwens geen MF sticker |( )
 
De meeste koekblikken gaan in mijn ervaring gewoon aan de kant, als ze je op tijd aan zien komen. Dat laatste komt van 2 kanten. Oplettendheid vanuit de automobilist, en aangepaste snelheid van de motorrijder. Beiden latens soms te wensen over :)
 
Het kan dus ook minder leuk aflopen... A12 voor de fly-over. Meneer ik koekblik ziet een klein gaatje, wat hij echter niet zag, is dat ik er al naast reed. (10-15km/h). Meneer geeft richting aan en stuurt op het zelfde moment, waarschijnlijk, zonder te kijken van rechts naar links. Resultaat, motor total-loss.... Zelf OK ging gelukkig niet hard.

PS, hij is schuldig verklaard. Heb dus met die politie man gesproken en het bleek inderdaad in de wet te zijn opgenomen dat je, bij bepaalde snelheden, tussen de file door mag rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan