Fireblade of geen Fireblade

blade kopen...heb een half jaar cb1 gehad, daarna gelijk overgestapt op een blade. Alles is aangepast aan het vermogen, remmen, frame, vering ding voelt bij 250 nog net zo stabiel aan als bij 60 km/u. Het is een honda, dus je stapt erop en rijdt er zo mee weg, en hij gaat (op de spanningsregelaar na) 'nooit' stuk. Altijd die bullshit over het hoge vermogen dat je in bedwang moet houden...een tweetakt met 60 pk en een hele korte powerband (m.a.w. vol vermogen tussen 8000 en 8500 rpm en daaronder vrijwel geen vermogen) is gevaarlijker/moeilijker te rijden dan een motor met 130 pk waarbij de vermogenafgifte veel lineairder verloopt (zoals bij de blade). Gewoon je koppie er btje bij houden...
Hoop dat je hier wat mee kunt!
 
Tijdje geleden proef gereden op een blade.... ik reed bij de eerste bocht al bijna mijn knie aan de grond (terwijl ik dat niet van plan was) Rijdt heerlijk.
Sommigen zeggen dat de blade saai vermogen heeft.... Met een ander tandwiel wordt ie opeens veel bruter en een wheely is geen probleem: gewoon op het gas!! Dat maakte ik dus onverwachts mee toen ik een auto inhaalde...
Ik heb nog nooit zoveel adrenaline in mijn donder gevoeld!!
 
Waarom niet?

Zit allemaal in je rechterpols...

Als je vindt dat de Blade het lekkerste rijdt moet je het gewoon doen :Y


[me]the_bladerunner is natuurlijk niet helemaal objectief[/me]

:^
je geeft zelf al aan dat de blade het fijnste rijd, waarom dan wat anders kopen?
[me]Sjeik is ook niet helemaal objectief[/me]
:P
 
geen yammie :N :N :N :N :N
eh eh
full

doe mij die maar.
 
Nou dan ga ik van 't weekend maar wat Fireblades uitproberen. Als het een beetje weer is tenminste. Afgelopen woensdagmiddag zou ik ook een proefrit maken....... gatver wat een smerig weer.
 
Die had ik uit zullen proberen een uit 2000 en een uit 1998. maar waar uit zich dat verschil in?


Stuurgedrag en acceleratie, 1998 model heeft 16" voorwiel en carburateurs, 2000 model 17" voorwiel en injectie.
'98 heeft een iets soepelere gasreactie en is lomper, '00 meer aan/uit reactie op het gas en is smaller en iets korter, rijdt gewoon net weer ff anders maar wel lekker.

Gewoon allebei uitproberen.

[me]the_bladerunner heeft voor aankoop van z'n 2e Blade ook ff op R1 uit'98 proefrit gemaakt maar koos toch voor de Blade...[/me]
 
Gewoon allebei uitproberen.

* the_bladerunner heeft voor aankoop van z'n 2e Blade ook ff op R1 uit'98 proefrit gemaakt maar koos toch voor de Blade...
Kom anders naar de CBR600/1000 meeting bij ten Kate in Nieuwleusen a.s. zaterdag

Een vaste motormaat van mij heeft een R1, we wisselen nog wel eens van fiets. Geef mij maar een blade (hiervoor heb ik blades uit 92, 96 en 98 gehad) :)
 
Ik rijd sinds drie weken op een Blade uit 96.

Ik had altijd ontzag voor de Blade vanwege zijn reputatie, maar hij rijd zo super fijn en makkelijk. Zowel met lage als hoge snelheden, en ik heb er stalen remleidingen op gezet dus hij remt als een anker en super stabiel.

Gewoon kopen, Honda Rulezzzzz!!! :} :} :} :Y
 
als ik jou was zou ik op een Blade van 2004 beginnen. Fantastische Fiets!!

Ps ik weet er nog één te koop staan voor 10500,- Alles dr op en dr aan. tIs maar zo een tip hoor. :+
 
kosten, je hebt hem nog gequote ook :X

maar hier is die link voor je
cbr1000rr

@TS
veel plezier van het weekend met het testrijden
:)

dank je sjeik ;) alleen de kmstand is gestegen (16800) en de prijs is gedaald (10500).
ff een mooj piccie
de kans is aanwezig dat ie volgend weekend is ingeruil. ik ben in onderhandeling.
full

 
@TS
veel plezier van het weekend met het testrijden
:)
Ben wezen tuffen op een Cat2003 en een Blade2000 Deze Blade (met injectie motor) was mij te wild. opzich reed hij wel lekker maar alleen op hogere snelheid (>100). Moest een stuk(je) achter een tractor rijden dat gaat niet lekker. Die blade waar ik eerder opgereden heb uit 98 ging veel soepeler. Er voorbij tjaaa waar was die tractor ook weer?
De Cat laat zich ook bij lagere snelheid rustig sturen. ff door trekken in 4 en zoef 50.... m/s ;-) heb op die 80km weg 5 en 6 maar laten zitten. en weer netjes terug laten zakken tot 28m/s.

Wil toch de 98 blade nog eens proberen. Die leek de vorige keer wat stabieler dan de cat. Misschien komt dat door het lagere gewicht?
 
Ben wezen tuffen op een Cat2003 en een Blade2000 Deze Blade (met injectie motor) was mij te wild. opzich reed hij wel lekker maar alleen op hogere snelheid (>100). Moest een stuk(je) achter een tractor rijden dat gaat niet lekker. Die blade waar ik eerder opgereden heb uit 98 ging veel soepeler. Er voorbij tjaaa waar was die tractor ook weer?
De Cat laat zich ook bij lagere snelheid rustig sturen. ff door trekken in 4 en zoef 50.... m/s ;-) heb op die 80km weg 5 en 6 maar laten zitten. en weer netjes terug laten zakken tot 28m/s.

Wil toch de 98 blade nog eens proberen. Die leek de vorige keer wat stabieler dan de cat. Misschien komt dat door het lagere gewicht?


Heb zelf model'99 is hetzelfde als de '98 alleen ander kleurtje...
Fijne machine :Y
 
Ben wezen tuffen op een Cat2003 en een Blade2000 Deze Blade (met injectie motor) was mij te wild. opzich reed hij wel lekker maar alleen op hogere snelheid (>100). Moest een stuk(je) achter een tractor rijden dat gaat niet lekker. Die blade waar ik eerder opgereden heb uit 98 ging veel soepeler. Er voorbij tjaaa waar was die tractor ook weer?
De Cat laat zich ook bij lagere snelheid rustig sturen. ff door trekken in 4 en zoef 50.... m/s ;-) heb op die 80km weg 5 en 6 maar laten zitten. en weer netjes terug laten zakken tot 28m/s.

Wil toch de 98 blade nog eens proberen. Die leek de vorige keer wat stabieler dan de cat. Misschien komt dat door het lagere gewicht?
De blade met injectie geeft idd wat meer een aan/uit reactie op het gas, maar met een 'fluwelen' pols lukt het best. Ook de versnellingsbakverhoudingen zijn anders, op een nieuwe blade kun je achter een tractor met gemak in z'n 1 rijden zonder teveel in de toeren te gaan. Het 'ongemak' wordt ook ruimschoots gecompenseerd door het gevoel wanneer je je gas helemaal opendraait: behalve lange armen krijg je ook bijna altijd een lift van je voorwiel (zeker met een paar tandjes groter achtertandwiel). Dit effect is allemaal veel minder met een gecarbureerde blade
 
Terug
Bovenaan Onderaan