flinke schuiver gemaakt :(

SadBunny

Quadratschädel
Donateur
22 jan 2012
11.186
5.908
Amsterdam
Gisteren nare schuiver gemaakt net mijn NTV 650 '94 over een onvoorziene olievlek toen ik moest remmen voor een auto voor me die weer remde voor rood, waarbij mijn motor onder de achterkant van een auto terecht kwam. Hele kuip aan gort, stuur aan gort, lampen aan gort, spiegels aan gort, linkerstepje afgebroken, koppelingspookje krom en zo nog wat van die dingen En dat is alleen nog maar het direct zichtbare. Ik hoop dat mijn voorvork niet krom is of zo. Mijn voorrem doet het nog, merkte ik toen ik hem overeind zette. (Gelukkig had de auto waar ik onderschoof geen krasje, dat scheelt dan weer veel in de afhandeling en zo.)

Ik denk dat ik de kuip er maar gewoon af wil gaan halen, daar is toch weinig meer van over. Kijken of ik een nieuwe stuurbeugel kan monteren en een originele NTV koplamp op de kop kan tikken en een paar nieuwe knippertjes voor voorop en of ik hem dan als naked verder kan rijden. Als dat überhaupt mogelijk is...

Wat ik me afvraag: is er iemand in Amsterdam met verstand van techniek die misschien even op korte termijn zou willen langswippen en een blik zou willen werpen op de machine om te kijken wat er nog te repareren valt om hem weer rijdend te krijgen? Ik heb geen groot budget, paar honderd euro, en wil er ook niet meer aan uitgeven want ik heb 't beestje überhaupt gekocht voor €900. Ik zou u zeer erkentelijk zijn!
 
Heb je rechtsbijstand? Misschien ook even handig om die in kennis te stellen. Als die vlek al gemeld was bij de wegbeheerder voordat jij onderuit ging kun je misschien nog wel eens geld vangen.

Tis een kluif die ik je voorhoud die heel lastig te krijgen is maar het kan lonen.
 
Thanks voor de tips! Maar ik ben trouwens de volgende dag (gisteren) nog even teruggeweest en geen vlekje meer te bekennen op de weg behalve mijn korte slipstreep. Zo te zien dus ook niet schoongemaakt, anders was mijn streep die eroverheen stond ook wel weggeweest, dus zo te zien heb ik dat verkeerd heb gezien. Ik was een beetje in shock ook. Vandaag motor teruggerold naar huis, rij rolt nog prima, stuurt nog, remt nog, schakelt nog (zo te voelen), banden zijn nog heel, vering voelt nog hetzelfde. Ook na een paar keer flink remmen is remoliereservoir nog vol tot bovenaan kijkglaasje.

Alleen er is van alles verfrommeld en gescheurd aan de voorkant en de linkerzijkant aan de kuip en de verlichting, dus de kuip + bevestigingen + voorkant-verlichting zijn in ieder geval te beschouwen als total loss '( En de handlebars ook. Maar goed, als dat dan alles is...

Kortom, als ik hem strip tot een naked (oftewel herstel in ontwerpstaat :) ), de kabels goed controleer en vastmaak en een nieuw stuur, nieuwe lampen, nieuw linkerstepje, nieuw voorspatbordje en een nieuw luchtfilter kan fiksen dan heb ik goede hoop.

Stap 1: kuip, kuipbevestiging en verlichting verwijderen
Stap 2: kabeltjes nalopen, proberen te starten, eventueel met wat hotwiring als ik daaruit kom
Stap 2a: als hij NIET start, op zoek naar iemand met meer technisch vernuft dan ik (want da's niet veel) en kijken wat er stuk is en of dat te repareren valt
Stap 3: op zoek naar vervangende onderdelen, kijken of ik dat gemonteerd krijg en/of iemand vragen daarmee te helpen

Als hij niet voor minder dan 300 à 350 euro ex. evt. arbeidskosten te repareren is houd ik het voor gezien en kijk ik wat men nog voor de resten geeft, en spaar ik even door voor een nieuw tweedehandsje rond januari (met behulp van 13e maand ;) ).
 
Laatst bewerkt:
nieuw luchtfilter?

stuurtje en knippers zijn geen punt,die liggen eventueel ook bij motozoom.
koplamp staat ook wel op MP en kunnen van ieder merk zijn ,zolang de diameter maar het zelfde is.
 
Thanks... Heb al eerder een keer een nieuw knippertje gekocht, dat is niet spannend inderdaad. Stuurtje heeft Roeleey nog voor me en anders inderdaad ook goed te vinden. Koplamp, dank voor de tip, kan dus van alles op, geen gedoe met verschillende voltages of ander spul waar ik geen kaas van heb gegeten?

En dat luchtfilter, ja... Dat ding achter mijn voorwiel met dat rooster erin, dat is toch een luchtfilter? Of een koelluchtdoorlaatroostervierkant? Ik heb er echt de ballen verstand van hoor :) Anyway, dat ding is ook verbogen en zit niet meer goed vast, geloof ik. Lijkt me niet prettig als dat eraf waait op de snelweg :)

O ja, ik zou nog posten in het NTV/Revere topic.

Thanks voor de tips wederom.
 
En dat luchtfilter, ja... Dat ding achter mijn voorwiel met dat rooster erin, dat is toch een luchtfilter? Of een koelluchtdoorlaatroostervierkant?

Als ik begrijp wat wat je bedoelt denk ik dat je de radiator bedoeld.

Zal per motor verschillend zijn, maar bij m'n SV zit de luchtfiler (inlcusief box) onder de tank
 
en een radiator kun je vaak nog iets terug buigen als het nodig is en niet te heftig is..

anders een 2e hands is vaak nog wel prijzig vooral met wat die waard ik volgens mij
 
Sinds wanneer heeft een NTV650 een kuip :P?

Nou, sinds eergisteren in ieder geval niet meer! _O- De mijne was iets aftermarketigs en zat eromheen toen ik 'm kocht. Was er wel blij mee, meerwaarde, zeker omdat de motor altijd buiten moet staan.
 
en een radiator kun je vaak nog iets terug buigen als het nodig is en niet te heftig is..

anders een 2e hands is vaak nog wel prijzig vooral met wat die waard ik volgens mij

En dat zou nog wel eens kunnen gaan werken, hij is hoogstens een beetje scheef nu, dus wie weet. Thanks.
 
Laatst bewerkt:
Moet echt heel makkelijk kunnen voor minder dan € 300,- als ik dit zo lees.
Stuurtje heb ik wel voor je, voorspatje ook (zwart okee?), linkersteppie ook, knippers weet ik niet zeker, misschien ook wel. Koplamp heb ik zeker niet, maar die scoor je wel voor een paar tientjes op MP ofzo. Als je interesse hebt, de spullen die je zou kunnen gebruiken kosten niet veel, komen we zeker wel uit.
Radiator heb ik niet extra, maar als ie niet lekt kun je 'm misschien nog wel behouden?
Ik weet niet hoe belangrijk het is dat de motor mooi wordt/blijft?
 
Moet echt heel makkelijk kunnen voor minder dan € 300,- als ik dit zo lees.
Stuurtje heb ik wel voor je, voorspatje ook (zwart okee?), linkersteppie ook, knippers weet ik niet zeker, misschien ook wel. Koplamp heb ik zeker niet, maar die scoor je wel voor een paar tientjes op MP ofzo. Als je interesse hebt, de spullen die je zou kunnen gebruiken kosten niet veel, komen we zeker wel uit.
Radiator heb ik niet extra, maar als ie niet lekt kun je 'm misschien nog wel behouden?
Ik weet niet hoe belangrijk het is dat de motor mooi wordt/blijft?

Mooiheid van de motor interesseert me minimaal :P Zo zit ik bijvoorbeeld ook echt niet met die flinke deuk in mijn tank, zo lang het niet lekt vind ik het prima. Zit toch een tanktas overheen :Y

Oude spatbord was ook zwart trouwens :) Knippers heb ik al eerder vervangen en is prima te doen inderdaad, ook nieuw, kost weinig.

Enneh... Dat plasje onder mijn motor zal dan wel van de radiator zijn... Is dat moeilijk te repareren denk je? Een nieuwe radiatorset kost honderden euro's, maar reparatie is misschien wel te doen, wellicht even bij de lokale motorzaak?

Kortom: graag! Ik pm je even. Ben blij met alle hulp die ik kan krijgen.
 
Je profiel ff naar vrouw veranderen en je vriendin/vrouw de deur open laten doen, zorgt voor nog meer reacties.
Onder tussen ga jij gewoon in het cafe zitten...


;)
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen een hoop wijzer geworden. Dank voor de tips, het medeleven en ook voor de melige suggesties :)

Ik weet ondertusssen hoe alle kabels, de benzinetoevoer, de elektriek, de stuurbedieningsonderdelen, de verlichting, de verschillende vloeistoffen en het koelsysteem werken. Bijzonder veel geleerd in die paar uurtjes enigszins willekeurig sleutelen, demonteren en onderzoeken afgelopen week.

Het niet starten van de motor en het niet werken van enige elektriek bleek uiteindelijk te liggen aan twee zekeringen die er bij de val uitgeklapt zijn. Die vervangen met de reserves en toen werkte alles weer.

De radiator was belachelijk verbogen en een paar buisjes waren afgescheurd aan de zijkant. Goede kans dat dat bij de vorige schuiver een flinke douw heeft gekregen maar dat deze de druppel was om definitief uit te scheuren. Nieuwe radiator gevonden, besteld en betaald via eBay voor 80 euro inc. verzending. Valt me nog redelijk mee. Hopelijk in de loop van de week binnen.

Nieuwe koplamp (orig. NTV), koplampbeugels (orig. NTV) en knipperbevestigingen besteld via Roukema motorsloop (eerst zaten de knippers aan de kuip maar die is total loss). Dus die krijg ik hopelijk ook in de loop van de week binnen.

Het stuur, spatbord en stepje zijn gedemonteerd (en alle spullen van het stuur afgehaald) en ik hoop SPOEDIG iets van Morrits te horen aangezien ik nog steeds (nu zéker) zeer geïnteresseerd ben. Dus als iemand Morrits toevallig goed kent en ff aan z'n mouw kan trekken? (Ik zal hem zelf nog een PMmetje sturen zo.)

Dus als alles een beetje meezit kan ik met een of twee weekjes weer vrolijk rondrijden, maar dan op een naked bike. En met een hoop sleutelervaring erbij, althans als je van nul komma nakkes komt :) Tot nu toe was ik altijd bang om dingen zelf te doen omdat alles zo mooi draaide, maar ach, nu deed helemaal niets het meer dus had ik eindelijk eens een goede reden om dat ding zelf open te slopen. Is me alleszins meegevallen.

Oude radiator:
kijkMijnRadiatorEensStukZijn.jpg


Huidige aanblik motor:
naastbakjekoelvloeistof.jpg
 
Balen!

Kan het zijn dat je de motor vorig jaar hebt gekocht van een dame in Rotterdam toevallig?

Gelukkig mankeer je zelf niets. En je behoudt je no-claim omdat de auto niet beschadigd was. Succes met het herstel van de motor! Er zijn best veel NTV's dus ik denk dat het met de onderdelen zou moeten lukken.

Gr Karl
 
Balen!

Kan het zijn dat je de motor vorig jaar hebt gekocht van een dame in Rotterdam toevallig?

Nope, afgelopen februari van een dealer in Tilburg (Swinkels).

Karl schreef op 10 september 2012 @ 16:53:
Gelukkig mankeer je zelf niets. En je behoudt je no-claim omdat de auto niet beschadigd was. Succes met het herstel van de motor! Er zijn best veel NTV's dus ik denk dat het met de onderdelen zou moeten lukken.

Gr Karl

Zoals ik al schreef hierboven ben ik al een heel eind! :) Ik kan niet wachten tot ik alles binnen heb.

En ja, ben ook erg blij met behoud no-claim. Ik heb niets meer van de beste man gehoord waar ik achterop ging (was een aardige vent ook hoor) zelfs niet nadat ik hem toch even gebeld had om te informeren of alles bij hem ook goed was (waarbij hij niet opnam en ik de voicemail maar had ingesproken). No-claim is leuk, maar schoon geweten is leuker :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan