Floating remschijven

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.624
10.725
Andere kant van de evenaar
Ik heb floating remschijven op mijn motor (1991 Kawasaki ZXR750r), die hebben altijd al lawaai gemaakt, maar het wordt steeds erger, laatste keer kwamen ze nog wel door de keuring heen.

Ik ga nieuwe schijven bestellen, maar kan ik er nog mee rijden? Eerlijk gezegd durf ik niet, alles werkt wel normaal..

 
Zijn dit soort schijven wat?
Het staal zal wel goed zijn, de vorm van het aluminium hart is iets wat me een zwak punt lijkt, de rechte spaken bedoel ik.


schijf.jpg
 
Je hebt ook Moto-Master remschijven.
Ook leverbaar voor Kawasaki ZXR750R 1991.
Ronde gewone en flame uitvoering.
Is een Nederlands product.
Ook leverbaar wereldwijd en ook -aan de andere kant van de evenaar.
Dacht als ik het goed hebt jij woont in Tasmanie dat valt onder Australie.
Zie bijgevoegde schermafbeelding .

Heb zelf de flame uitvoering op mijn motor bevalt erg goed en remt geweldig.




Screenshot_20230304-043159.png
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230304-044026.png
    Screenshot_20230304-044026.png
    51,3 KB · Weergaven: 7
  • Screenshot_20230304-045330.png
    Screenshot_20230304-045330.png
    32 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Zijn dit soort schijven wat?
Het staal zal wel goed zijn, de vorm van het aluminium hart is iets wat me een zwak punt lijkt, de rechte spaken bedoel ik.


Bekijk bijlage 1854239
Zal er wel op berekend zijn die rechte spaken.
Heb die ook rechte spaken bij mijn moto master remschijven.
En heb er in Duitsland een keer echt heel hard mee gereden op de autobaan 295- 300km/h .
Bij remmen niets gemerkt van die rechte spaken geen probleem.

Je heb wel flink speling in je schijf als ik film zie.
Dat heb ik niet bij mijn moto master.
Als ik er aan trek klein beetje beweegt het maar niet zo erg als jij hebt.
Er mee blijven rijden zoals je vraagt geen idee?.
Ik zelf zou er beetje onrustig van worden met de gedachte eraan.
Of het kwaad kan weet ik niet.


Screenshot_20230304-053204.png
 
Laatst bewerkt:
Zal er wel op berekend zijn die rechte spaken.
Heb die ook rechte spaken bij mijn moto master remschijven.
En heb er in Duitsland een keer echt heel hard mee gereden op de autobaan 295- 300km/h .
Bij remmen niets gemerkt van die rechte spaken geen probleem.

Je heb wel flink speling in je schijf als ik film zie.
Dat heb ik niet bij mijn moto master.
Als ik er aan trek klein beetje beweegt het maar niet zo erg als jij hebt.
Er mee blijven rijden zoals je vraagt geen idee?.
Ik zelf zou er beetje onrustig van worden met de gedachte eraan.
Of het kwaad kan weet ik niet.


Bekijk bijlage 1854257
Dat zijn de schijven uit het plaatje dat ik gepost had, ze breken dus niet af als je vol in de rem gaat?

Ik voel me er ook niet lekker bij..
 
Ik vind $267 per schijf best prijzig
Is ook een hoop geld....
maar.... omgerekend AUD$267 = €170 en na wat zoeken heb ik ze ook goedkoper gezien (denk adviesprijs oid)
de moto master schijven zijn €160
nissins €199

wellicht goed zoeken om goedkoper uit te komen (ali-bami schijven dáárgelaten) maar nieuwe schijven zijn prijzig ja
 
Is ook een hoop geld....
maar.... omgerekend AUD$267 = €170 en na wat zoeken heb ik ze ook goedkoper gezien (denk adviesprijs oid)
de moto master schijven zijn €160
nissins €199

wellicht goed zoeken om goedkoper uit te komen (ali-bami schijven dáárgelaten) maar nieuwe schijven zijn prijzig ja
Ik moet ze ook snel hebben, moet binnenkort met de motor weg.

Ik heb 2 sets gevonden, 1 set kost $320, de ander $420..
 
Motomaster is niet alleen een Nederlands merk, maar ook de geselecteerde leverancier voor raceteams in wegrace en mx (oa KTM/Herlings). Als ik de keuze had en het prijsverschil niet enorm, zou k altijd voor hun schijven kiezen. Succes!
 
Het zal niet zo makkelijk kapot gaan, maar als het gaat, gaat het ineens en het komt op een onvoordelig moment.
Kijk even nauwkeurig in de holle knopen, die slijten helemaal door op den duur.
Goede schijven zijn duur, en veel waard imho.
 
Ik had niet zwevende Motomaster schijven voor mijn S1000RR voor €99,00 per stuk.
Dat was een aanbieding bij FC Moto.
Het geluk was dat de steek van de R1100S gelijk is.
 

Als ik dit filmpje kijk zouden er veerringen achter de "buttons" van je remschijven moeten zitten.
Zitten die er nog wel, en zoja, kun je een idee krijgen waar de speling op zit, op de buttons zelf, of echt op je harten/schijven?

Die buttons uitwisselen voor aftermarket, ik als leek zou het zelf nooit doen, mijn remmen moeten goed zijn, wil er 100% van uit gaan dat het goed is, heb er net niet genoeg verstand van.
Die aftermarket buttons zijn ook niet heel goedkoop, op die schijven van jou zitten er aardig wat, denk dat je qua aanschafprijs al op de helft van nieuwe schijven zit, dus dat zou ik dan ook doen.
 
Dat zijn de schijven uit het plaatje dat ik gepost had, ze breken dus niet af als je vol in de rem gaat?

Ik voel me er ook niet lekker bij..
Geen idee ken die S3 performance remschijven niet.
Dus geen idee wat de kwaliteit daarvan precies is.
Kan alleen praten over ervaring met mijn moto- master remschijven met spaken waarvan jij bang bent ze breken af.
Ik heb er niks van gemerkt.
 

 

Die zien er wel heel erg uit als Arashi schijven
 
Ik zou investeren in goede schijven zoals Sunstar of EBC, die laatste heb ik zelf ervaring mee en was zeer tevreden over de kwaliteit.
Als je een leuke upgrade wilt kan je naar bijvoorbeeld Motormaster Flame schijven kijken. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan