formule 1 auto tegen de snelste circuitmotor

27 feb 2003
75
0
De snelle formula 1 auto tegen de snelste CIRCUIT motor,
wat zou volgens jullie het snelste zijn en waarom ?
Neem als voorbeeld een circuit waar beide voertuigen
mogen rijden.

Het gaat niet om de hoogste snelheid maar snelste rondetijd !!
Wie o wie kan mij een verlossend antwoord geven ?
 
Antwoord staat vast:

Auto is altijd sneller
 
Ook bij langzame formule klassen, toerwagens, FIA-GT, noem maar op... Auto is altijd sneller.

De sprint (drag-race) zou je met een motor nog kunnen winnen
 
En laten we dan ook echt eerlijk zijn de snelste F1 auto tegen de snelste GP motor. Pak ik wel een F1 van eind jaren 80 met van die belachijke turbo's en dan open schroeven tot 1500 PK. Gaaaaaaaaaaaaassssssssssssssssseeeeeeeeeeeennnnnnnn.

Maar Motor rijden blijft mooier, ik heb toch 200% meer respect voor alle motorcoureurs. :9
 
Acceleratie is GP motor sneller naar ik eens gelezen heb. Maar voor de rest is hij trager en dat is beetje evident he.
Aerodynamisch zijn F1 wagens gewoon beter en hebben 4 banden die krachten kunnen overzetten op asfalt.
Maar het is het gevoel wat telt he. Een auto voelt gewoon fuck aan... Waarschijnlijk geeft een F1 ook een enorme kick maar ik kan hem niet betalen ;)
 
...
Waarschijnlijk geeft een F1 ook een enorme kick maar ik kan hem niet betalen ;)

Anders kan je de mijne even lenen om eens te proberen :+

ff on topic: denk ook dat dit veel van het circuit afhangt, hoeveelheid bochten, type bochten, staat van het wegdek...

Misschien zou je kunnen vragen snelste circuit wagen voor dezelfde prijs als de snelste circuit motor. Ik denk dat een F1 belachelijk veel duurder is dan de duurste cicuit motor. bv € 1.000.000 voor het motorblok alleen :z
 
Laatst een fimlpje gezien, een standaard R1 met een professionele coureur erop tegen een Porche carrera 3. Geen turbo porche ofzo gewoon de standaard carrera. De carrera wint gewoon. En dat is dan op een circuit waar snelle stukken inzaten maar ook langzamere bochten. Was vrij eerlijk verdeeld. Er even vanuitgaande dat een superbike 1,5 x zoveel pk's heeft dan een R1 en een F1 auto 800 pk's heeft tov een slordige 350 van de standaard porche. Daarnaast de aerodynamica van een F1 uto slubliem is en hij 4 enorme plakken rubber heeft om zich op de weg te houden. Gok ik dat de Superbike helemaal aan snot gereden word door een F1 auto. Hoewel ik denk dat de beleving van op die motor zitten mooier is dan in die auto.
 
Suzuka wordt zowel door motoGP als f1 bezocht, ik heb even de snelste rondetijden van 2002 opgezocht.
F1: 1:31 (Shumacher)
MotoGP: 2:04 (Rossi)
 
Van een lotus elise leg je het al af, denk ik

Ik leg het ook tegen me neef af met z`n MR2, ik vind met een sportwagen de hoek om, ook erg gaaf. Ben veel minder bang dat het geld gaat kosten O-)
Race schijven + blokken remt echt fantastich, dat kan ik iig echt niet bij remmen met de motor.
 
De F1....veel hogere bochtensnelheid dankzij het magische woordje downforce....
dit is dus je antwoord.

niet elke auto is sneller. maar auto's als een f1 heeft vele male meer downforce. maar echt veel meer en zal dan ook vele male sneller over z'n circuit gaan.

ruben.
 
Topsnelheid in Spanje (Catalunya) ligt bij een Motogp machine hoger dan de F1 wagens die daar ook rijden. Qua rondentijden zijn ze langzamer.
 
En laten we dan ook echt eerlijk zijn de snelste F1 auto tegen de snelste GP motor. Pak ik wel een F1 van eind jaren 80 met van die belachijke turbo's en dan open schroeven tot 1500 PK. Gaaaaaaaaaaaaassssssssssssssssseeeeeeeeeeeennnnnnnn.

De auto's van eind jaren tachtig waren niet de snelste auto's ondanks de 1500pk.
Downforce, banden, remmen etc waren niet zo goed als nu. Ik denk dat de huidige Ferrari rondjes draait om de Ferrari van 1988.
Het gaat toch om het totaal-pakket.
 
Laatst een fimlpje gezien, een standaard R1 met een professionele coureur erop tegen een Porche carrera 3.
Ja een GT3 volgens mij en die heeft meer dan 350 PK....
Je hebt dan dus ook het acceleratieverschil gezien..... DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG Porsche }) (ken het filmpie grijze GT3 tegen rood witte R1)
En zo'n Porsche heeft GEWOON 2 WIELEN TEVEEL PUNT!!!. :+

En volgens mij gaf die oetlul op die R1 na de laatste bocht voor start/finish of geen gas of hij zat een versnelling te laag want dat klopte echt NIET!!
 
[....]
En volgens mij gaf die oetlul op die R1 na de laatste bocht voor start/finish of geen gas of hij zat een versnelling te laag want dat klopte echt NIET!!

Ze kwamen inderdaad wel heel mooi vlak na elkaar binnen. Maar je kon goed zien hoe de R1 er in de bochten uit werd gereden. Op het rechte stuk kwam hij dan wel weer bij.

filmpje is trouwens van Jeremy Clarkson van Top Gear en is onderdeel van een hele video die Head to Head heet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan