Forte red chain grease

waaromikniet

MF'er
14 mei 2009
110
0
Delfzijl
Hallo,

Ik heb zo'n potje red chain grease gekocht. Dit weekend heb ik dit aangebracht met het kwastje. Mijn vraag is kan het kwaad als een aantal haartjes van het kwastje aan de ketting blijven plakken? De meeste heb ik wel kunnen weg halen.

Groet
Danny
 
eens per 5k km, die vlieger gaat absoluut niet op als je er in alle seizoenen mee rijdt.

Maak er een goede gewoonte van om bij elke tankbeurt (makkelijk kilometrage te onthouden) even de ketting te bekijken. Glimt hij nog mooi en zit er weinig vuil op dan sla je het over, als hij beetje roestig of droog is maak je hem vetter.

Want om de 5k km je ketting vetten gaat je niet lukken als je ook door de regen heen rijdt.

Heb ook zo een potje gekocht, ligt samen met een kwastje in een plastic zakje in men topkoffer. Doe er nu al ruim een jaar mee, potje is wel bijna op nu. :)
 
Ik heb ook zo'n pot. In 2,5 jaar en iets van 30.000 kilometer en is nog niet half leeg. Alles wat je er teveel op smeert vind je ergens anders op je motor terug.

Paar haren op je ketting hoef je je echt niet druk om te maken. Een ketting hoort niet te blinken.
 
eens per 5k km, die vlieger gaat absoluut niet op als je er in alle seizoenen mee rijdt.

Maak er een goede gewoonte van om bij elke tankbeurt (makkelijk kilometrage te onthouden) even de ketting te bekijken. Glimt hij nog mooi en zit er weinig vuil op dan sla je het over, als hij beetje roestig of droog is maak je hem vetter.

Want om de 5k km je ketting vetten gaat je niet lukken als je ook door de regen heen rijdt.

Heb ook zo een potje gekocht, ligt samen met een kwastje in een plastic zakje in men topkoffer. Doe er nu al ruim een jaar mee, potje is wel bijna op nu. :)
als hij mooi glimt ben je al te laat
 
Die 5.000 kilometer ging over het schoonmaken, niet over het invetten ;)

Ik heb mijn motorkettingen overigens nog nooit schoongemaakt, ze gaan zonder schoonmaken lang genoeg mee :)
:^
Ketting maak ik nooit schoon.
Ook beetje onnodig vind ik. Vuil slingert er toch wel af als het vet er ook af slingert.

als hij mooi glimt ben je al te laat
Dé vuistregel.
 
Laatst bewerkt:
eens per 5k km, die vlieger gaat absoluut niet op als je er in alle seizoenen mee rijdt.

Maak er een goede gewoonte van om bij elke tankbeurt (makkelijk kilometrage te onthouden) even de ketting te bekijken. Glimt hij nog mooi en zit er weinig vuil op dan sla je het over, als hij beetje roestig of droog is maak je hem vetter.


Als de kettingrollen glimmen dan ben je al te laat met het onderhoud (invetten). De ketting rolletjes horen niet te glimmen maar dof grijs te zijn (= ingevet).
 
Terug
Bovenaan Onderaan