Foto topic van Tomcat_

Als ik de kenteken gegevens invoer is het een CB550F met als datum inschrijving in Nederland 1976.
Blijkbaar dus frame en blok van een CB550 en een voorvork en "bovenkant" van een XL voor zover ik het kan zien. Zou zeker leuk zijn om er meer van te weten, voornamelijk het hoe en wat. Maar ik heb er maar één foto van helaas. Maar het is zeker een leuk apart ding.
Hoe op het forum was toch ook iemand die op de onderkant (dus blok en onderframe) van een Suzuki GSX600F een heel andere bovenkant had gemaakt? Ik ben even kwijt wat ook al weer.
 
2418)
IMG_0158.JPG


2419)
IMG_0159.JPG


2420)
IMG_0160.JPG


2421)
IMG_0161.JPG


2422)
IMG_0162.JPG
 
Wat een geweldig ding die dikke Honda!
Vond ik toen blijkbaar ook, dus bij de 1e stop nog een paar foto's van gemaakt:
2423)
IMG_0210.JPG


2424)
20220522_130511.jpg

Zitten best een paar mooie onderdeeltjes op om het een echte caféracer van te maken imho. Zou het zelf nooit doen, en al helemaal niet zo, maar kan er wel van genieten als iemand dat zo maakt.

2425)
20220522_130505.jpg
 
Klopt, is een XS650. Met mooie tank erop. Die CB650C zag je trouwens ook weinig hier, meestal de gewone CB650.
 
De meest opvallende is inderdaad de 1e foto van die cb650, een hele leuke onverprutste motor.
Beetje us/custom maar dan zonder zo'n raar getrapt zadel.
Zelf heb ik diverse jaren een "gewone" Honda CB 650 gehad. Prima motor. Had al een hele familie historie. Was eerst van m'n neef en vervolgens van m'n broer geweest. Met veel plezier op gereden, totdat ik dacht dat rijden op de fiets leuker zou zijn.............en dat is ook best leuk, maar niet in plaats van. Na een paar jaar dus weer begonnen met motorrijden, of in ieder geval datgene wat daarvoor moet doorgaan.

Onderstaande Guzzi eerst op de foto gezet, blijkt die van een man te zijn die ik elke vrijdagmorgen op de sportschool tegen kom. We hebben er nu dus een gespreksonderwerp bij:
2434)
IMG_0171.JPG


2435)
IMG_0174.JPG


Deze Honda is natuurlijk gewoon heel erg mooi, zal best enorm gerestaureerd zijn:
2436)
IMG_0172.JPG


2437)
IMG_0173.JPG
 
Altijd mooi een Italiaan, al is zo'n Honda ook mooi om te zien, maar ja ik ben nu eenmaal van de 2 cilinders. *D

En nu koffie. Dat hoort gewoon bij zulke mooie foto's :Y
 
Toen hadden motoren nog een Kickstarter😊
Ik heb ooit maar één motor gehad met een kickstarter en dat was een Suzuki GS 750. Het model met spaakwielen, mijn eerste motor.........
1m2_50-GS750.jpg


Dan door met de DGR en een Honda Bol 'd Or. Alhoewel de 750 nooi Bol 'd Or geheten heeft of die stickrs heeft gehad. Voor zover ik weet was dat alleen bij de 900 en later de 1100 het geval
2438)
IMG_0175.JPG


Tsja, wat moet ik bij een Buell schrijven. Beetje onmogelijke combi van een tractor-blok en een sportieve fiets? Maar geldt dat ook voor een Guzzi? Lijkt me geen brik, maar een klassieker dan? Ach wat maakt 't uit. Blijf toch altijd een fraaie en aparte verschijning imho.
2439)
IMG_0176.JPG


En nog een snoepje hieronder. Een originele Suzuki GS 400. Daar zullen er niet veel meer van zijn.
2440)
IMG_0177.JPG


2441)
IMG_0178.JPG
 
Een BMW K75 RT zo te zien.
2442)
IMG_0179.JPG

Dan een altijd fraaie Moto Guzzi Le Mans 3
2443)
IMG_0181.JPG


Gescrambelde Honda 350. Jammer van die rare kentekenplaatbevestiging. Ik zou het spatbord gewoon langer hebben gehouden, of daar met een beugelte wat aan/onder hebben gemaakt, Maar goed, dit is altijd nog fraaier dan een side mount imho.
2444)
IMG_0184.JPG


Is dit een Honda CM????
2445)
IMG_0185.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan