(foto's) Toon ons je vastrijders !

Is misschien nog wel ouder dan mijn 31 jaar oud DT-tje. Hoogbejaard en dan nog de berg op moeten.
 
Dit is echt een werkmotortje.
Gemaakt om eindeloos lang mishandelt te worden. Olie en benzine er in en het blijft gaan. Erg degelijk.
Leuk feitje: het is de langst in produktie zijnde Suzuki motorfiets allertijden:
Voor het eerst op de markt gezet in 1969 en nu nog steeds nieuw te koop. Praktisch ongewijzigd. 45 jaar in produktie!!!

1969:
1975_TS185_USsales_1092.jpg



2012:
2012 Suzuki TS185ER @ Top Speed

2012-suzuki-ts185er_600x0w.jpg
 
Het laatste model komt me het bekendst voor, hoewel deze een zeldzaamheid begint te worden. Heb deze uitvoering gehad met 135cc minder en 30 jaar terug.
Bezit nu een DT125LC van 1983 en met soortgenoten, die toch ook enige verwantschap hebben met jouw TS, rijden we een paar keer per jaar een toer- of off-the-roadtochtje.

Op dit moment weet ik het niet, maar een paar jaar geleden kon je ook nog nieuwe luchtgekoelde DT's kopen. Niet in Europa, maar sommige midden Amerikaanse landen.
 
Goeienavond Oma.
U ziet er weer stralend uit, net als de zon vandaag in Zuid-Limburg.
Sommige mensen vierden carnaval vandaag, u ook zo te zien....
Wij niet, we hebben de MZ met span weer eens uitgelaten in het Zuid-Limburgse heuvelland.
Veel feestbaantjes gereden, ik had net een Twinduro als achterband op het span gezet, en die deed het bijna altijd heel goed.
MZ'je heeft ook nieuwe remschoenen gekregen achter.
Dat resulteerde, bij stevig remmen met de achterrem op een glad baantje, in dit:

full


full


full


Met wat moeite, en een krom voorspatbord, weer eruit gekregen.
Later op de dag, na nog veel meer feestbaantjes, deze.
Dikke stenen, vette modder, en we kregen ze samen niet meer omhoog geduwd.

full


Dat is natuurlijk weer helemaal goed gekomen, anders zou ik dit nu niet kunnen typen.
Groeten, ook aan Opa, (rookt hij nog steeds die smerige bolknaks? Dan begrijp ik dat U zo saggerijnig kijkt).

Doudou
 
Terug
Bovenaan Onderaan