Frame opmeten en motorblok checken

Liane

Die hard MF'er
27 jan 2006
408
0
woerden
Hierbij een oproep aan de echte techneuten van dit forum..

Na een ongelukje in Frankrijk is gisteren dan eindelijk mn R6je aangekomen
in Nederland,atlhans wat er van over is..

Nu ben ik van plan om samen met anderen de motor weer mooi te krijgen..

Alleen t frame meten en motorblok checken is t eerste wat er moet gebeuren
voordat je verder kan..

Nu ben ik op zoek naar iemand die dat voor mij wil doen, uiteraard tegen
betaling..

Diegene hoeft niet hierheen te komen, om hem de moeite te sparen ben ik
bereid om de motor bij m te brengen,het zou wel handig zijn als ie een
beetje uit de buurt van Woerden komt..


Verder zijn alle tips om wetenswaardigeheden welkom..

Alvast bedankt,

Liane



full
 
Hee zot,

Aan je aantal posts te zien ben je erg druk met het verkopen van je technische expertische :z gaap! Niet iedere botte lul die een keer een bougie heeft gewisseld kan zich motorfietsmonteur noemen. Helaas zijn er mensen die nog steeds geloven in iemand met een grote mond.

Groeten Lars.
 
:X veel bier en dan krijg je zoiets B|

Vertel jij als schoolgaand ventje ff waaarom je deze post doet :? :W

Zot is aardig, is monteur en helpt belangeloos iemand die dat nodig heeft.
Wat mij betreft dus je (EDIT) mond houden en terug naar school om manieren te leren :W
 
Hee zot,

Aan je aantal posts te zien ben je erg druk met het verkopen van je technische expertische :z gaap! Niet iedere botte lul die een keer een bougie heeft gewisseld kan zich motorfietsmonteur noemen. Helaas zijn er mensen die nog steeds geloven in iemand met een grote mond.

Groeten Lars.


:Z op welke wolk woon jij jongen :Z

zo'n opmerking maken terwijl je hier al 148 dagen ronddwaarelt is dan weer wel kunde :Y
 
Omdat zot volkomen onzin uitkraamt. En als hij een beetje beter zijn best had gedaan op school dan had hij dat nu ook geweten! (Deze student werkt trouwens ook al vier en half jaar als partime motorfietsmonteur, waarvan ander half jaar full-time.) Typisch gelul van iemand met (te) weinig achtergrondkennis.
 
Omdat zot volkomen onzin uitkraamt. En als hij een beetje beter zijn best had gedaan op school dan had hij dat nu ook geweten! (Deze student werkt trouwens ook al vier en half jaar als partime motorfietsmonteur, waarvan ander half jaar full-time.) Typisch gelul van iemand met (te) weinig achtergrondkennis.


wil je echt weten hoe LANG zot al monteur is..



sommige beschadigingen aan een alu frame zullen best link zijn ja, maar dat wil niet zeggen dat ALLE ALU frame's onveilig zijn na een crash
ooit van materiaalversteviging en een veiligheidsfactor gehoord :W vast wel
 
Omdat zot volkomen onzin uitkraamt. En als hij een beetje beter zijn best had gedaan op school dan had hij dat nu ook geweten! (Deze student werkt trouwens ook al vier en half jaar als partime motorfietsmonteur, waarvan ander half jaar full-time.) Typisch gelul van iemand met (te) weinig achtergrondkennis.
geen wonder dat de meeste motorzaken naar de kloten gaan. :?
 
Hee zot,

Aan je aantal posts te zien ben je erg druk met het helpen van MF-ers door middel van je grote technische expertische :Y . Niet ieder studentje zoals ik die een keer een bougie heeft gewisseld kan zich motorfietsmonteur noemen. Helaas zijn er mensen die nog steeds geloven dat mensen zoals jij niet het beste met de mensen voor hebben.

Groeten Lars.

Goedzo jongen je kunt het wel :}

Maarre, Zot is al dan niet samen met jb37 de man op het forum met de meeste technische kennis. En dat zegt meer over zot zelf en dan over het gemiddelde IQ op dit forum, wat ongetwijfel een stuk gedaalt is toen jij je aanmeldde :W
 
LarsW alsjeblieft....

Iemand de grond in trappen is zooo makkelijk...

Ik ben belangeloos en goed geholpen door Zot en daar ben ik m dankbaar voor...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb anders niks te klagen gehad over het monteurschap van Zot. Gewoon onderhoud durf ik wel aan een vierenhalf jaar parttime monteur over te laten, maar als het een wazig probleem is dan ga ik wel naar Zot.
 
Omdat zot volkomen onzin uitkraamt. En als hij een beetje beter zijn best had gedaan op school dan had hij dat nu ook geweten! (Deze student werkt trouwens ook al vier en half jaar als partime motorfietsmonteur, waarvan ander half jaar full-time.) Typisch gelul van iemand met (te) weinig achtergrondkennis.



Ik heb het gezien met eigen ogen en kan er dan iets over zeggen. Jij bent helderzient blijkbaar.

:W

[edit] toen ik 5 jaar motorfiets monteur was wist ik nog niet wat ik nu weet, maar ik wist al wel dat je eerst iets gezien/zelf meegemaakt/gehoord moet hebben om er een oordeel over te vellen. Zolang jij dat niet weet kun je beter je muil houden.
 
Laatst bewerkt:
het frame wordt in de fabriek ook gewoon in elkaar gelast. en als je alle scheuren/barsten/beschadigingen hersteld kan een vakman (zoals bijvoorbeeld bakker) hem weer net zo sterk maken als fabrieks af..

tuurlijk zijn er ook prutsers die niet kunnen lassen of lompe ongein uithalen. zo heb ik al iemand gezien die zijn frame probeerde te fixen en maar niet snapte waarom zijn las niet mooi werdt... was hij het aan het lassen met electrodes voor staal |( het is dus niet per difinitie goed of slecht.... het ligt 99% aan de hersteller.
 
Hee zot, Je hebt helemaal gelijk. Dus hou alstjeblieft je smoel. Wel goede PR trouwens voor je bedrijf in wording. Pretenderen dat je schade motorfiets-frames gewoon weer oplapt. Ik hoop dat er meer mensen zijn die dat inzien.
 
En trouwens, mijn baas is een jaar of tien ook een motorzaak gestart en het gaat momenteel erg goed. Wat ik mij echter afvraag, hoe kom jij aan zo veel tijd om de hele dag achter je pc te hangen? Bij ons puilt de werkplaats uit. Het is dat ik ff in Arnhem zit voor mijn studie maar anders was ik 10 uur per dag aan het sleutelen.
 
Hee zot, Je hebt helemaal gelijk. Dus hou alstjeblieft je smoel. Wel goede PR trouwens voor je bedrijf in wording. Pretenderen dat je schade motorfiets-frames gewoon weer oplapt. Ik hoop dat er meer mensen zijn die dat inzien.
Ik geef mensen de mogelijkheid te kiezen en zelf een beslissing te nemen.
Onderdelen vervangen kan iedereen. Repareren is voor de huidige monteurs iets uit de goeie ouwe tijd, toen er nog vakmensen waren.
En trouwens, mijn baas is een jaar of tien ook een motorzaak gestart en het gaat momenteel erg goed. Wat ik mij echter afvraag, hoe kom jij aan zo veel tijd om de hele dag achter je pc te hangen? Bij ons puilt de werkplaats uit. Het is dat ik ff in Arnhem zit voor mijn studie maar anders was ik 10 uur per dag aan het sleutelen.
Ik ben nog niet gestart en ben nu op mijn zoontje van 3 aan het passen. Dat gaat echt niet in een werkplaats. Allemaal mooie knopjes waar ze dan mee willen spelen, zoals gisteren. Ff tussen het oppassen door ff een klein klusje en zoontje gaat ff mee. Laat die gangster gewoon de hefbrug zakken. Gelukkig schrok die er zelf van. Doe ik dus echt niet meer :N

Motor is verkocht en Zot; nogmaals bedankt ook namens mij voor je hulp en je tijd. (En de koffie uiteraard)

Altijd goed. Nu snel een andere uitzoeken :]
 
Laatst bewerkt:
Ik geef mensen de mogelijkheid te kiezen en zelf een beslissing te nemen.
Onderdelen vervangen kan iedereen. Repareren is voor de huidige monteurs iets uit de goeie ouwe tijd, toen er nog vakmensen waren.Ik ben nog niet gestart en ben nu op mijn zoontje van 3 aan het passen. Dat gaat echt niet in een werkplaats. Allemaal mooie knopjes waar ze dan mee willen spelen, zoals gisteren. Ff tussen het oppassen door ff een klein klusje en zoontje gaat ff mee. Laat die gangster gewoon de hefbrug zakken. Gelukkig schrok die er zelf van. Doe ik dus echt niet meer :NAltijd goed. Nu snel een andere uitzoeken :]
Nette reacties :}

Ik heb alles gevolgd en vind het top van je dat je Liane hebt willen helpen.
Volgens de koper (volgens iedereen de man die alles kan :) ) zat je goed met je oordeel. gelezen allemaal LarsW :?

naja, leuk dat er nog mensen zijn die iets voor anderen willen doen.
En wie goed doet.... ;)
 
Ff tussen het oppassen door ff een klein klusje en zoontje gaat ff mee. Laat die gangster gewoon de hefbrug zakken. Gelukkig schrok die er zelf van. Doe ik dus echt niet meer :N

daar kan hij niks aan doen, je kan het honderd keer zeggen en ze snappen het ook nog, maar als ze 3 zijn, is hun nieuwgierigheid sterker dan zichzelf, ze moeten gewoon op dat knopje duwen, of ze nou willen of niet.

mij neefje is nu bijna 1 en is net begonnen aan de CD-speler
*O*
 
Ik geef mensen de mogelijkheid te kiezen en zelf een beslissing te nemen.
Onderdelen vervangen kan iedereen. Repareren is voor de huidige monteurs iets uit de goeie ouwe tijd, toen er nog vakmensen waren.Ik ben nog niet gestart en ben nu op mijn zoontje van 3 aan het passen. Dat gaat echt niet in een werkplaats. Allemaal mooie knopjes waar ze dan mee willen spelen, zoals gisteren. Ff tussen het oppassen door ff een klein klusje en zoontje gaat ff mee. Laat die gangster gewoon de hefbrug zakken. Gelukkig schrok die er zelf van. Doe ik dus echt niet meer :NZOT heeft mij ook geholpen met veel geld voor mijn motor terug krijgen van de verzekering nadat deze in de puin lag.

ZOT is goed.

liane check r6topic ff ik heb interesse in het onderdeel wat jij vooraan mist.

Altijd goed. Nu snel een andere uitzoeken :]
-O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan