Frame van guzzi afgebroken door zijspan

Deze middag zat hij samen , testrit gedaan met enkel voorrem en dan de ganse namiddag zitten kloten voor de achterrem te ontluchten . Krijg hem niet goed ontlucht 😡🤬🤬 nu de nippels open gezet met een slangetje erop die boven het reservoir zit er kunnen zichzelf ontluchten pfff
 
Deze middag zat hij samen , testrit gedaan met enkel voorrem en dan de ganse namiddag zitten kloten voor de achterrem te ontluchten . Krijg hem niet goed ontlucht 😡🤬🤬 nu de nippels open gezet met een slangetje erop die boven het reservoir zit er kunnen zichzelf ontluchten pfff
Je rechter knipperlicht werkt ook nog niet helemaal naar behoren O-)
 
West Vlaams is zelfs voor de rest van de Belgen heel erg lastig te volgen.
En dan te bedenken dat ik Fox regelmatig aan de telefoon heb. :X En ik ben niet eens een Belg
 
@kwastert en of @halflive ( bmwoman) rij nu langs voor met een dunlop motorband 110 90 r16 met 2.5 bar druk erop maar deze bied geen grip op nat wegdek . Ik heb eens zitten kijken voor een achterband scooter .
Heb jij ervaring met michelin City grip ?
Of heb je iets wat beter is ?
Deze wordt gemaakt in 120 70 r16
Hoeveel druk stak jij erop?
Alvast bedankt
Grtz Fox
 
@kwastert en of @halflive ( bmwoman) rij nu langs voor met een dunlop motorband 110 90 r16 met 2.5 bar druk erop maar deze bied geen grip op nat wegdek . Ik heb eens zitten kijken voor een achterband scooter .
Heb jij ervaring met michelin City grip ?
Of heb je iets wat beter is ?
Deze wordt gemaakt in 120 70 r16
Hoeveel druk stak jij erop?
Alvast bedankt
Grtz Fox

Ja, die City Grip ken ik, die was prima. Ik heb er verschillende van versleten. En ik rijd altijd met weinig druk, ik denk dat ik die City Grip met 1.8 reed ofzo. Hoe minder druk, hoe meer grip. Maar ook sneller cuppen, dat moet je dan voor lief nemen.
Mijn ervaringen waren dat een profiel dwars op de rijrichting problemen geeft bij het remmen. Dan blokkeert je voorwiel heel snel. Volgens mij heb ik dat eens met een Conti gehad, die heb ik binnen 500km weer afgegooid.
En ik heb achterbanden altijd in de aangegeven rijrichting gemonteerd. Er zijn 'verhalen' dat dat andersom zou moeten, omdat de band op de remkrachten niet berekend is, maar op aandrijfkrachten. Nou, bij mij is er nog geen één band (en ik denk dat ik er toch wel 10 versleten heb) gesneuveld door aandrijfkrachten. Wel heb ik vaak in de regen gereden, en het gaat er bij niet in, dat een rijrichting gebonden profiel ook water afvoerd als de band de verkeerde kant opdraait.
 
Ik heb wel met een scooter band gereden maar zou het merk niet meer weten. Mijn ervaring is dat het prima rijdt, geen spoorvorming of aquaplaning. Veel beter dan een autoband. Ik ben er mee gestopt omdat de band heel snel weer vierkant werd en de nadelen weer terug kwamen.
 
20210626_172140.jpg

Ondertussen in Ardennen al veel bochtenwerk gedaan, span plakt aan de grond . Hier heel mooi weer .met de zomer voor de deur denk ik dat ik toch eerst die dunlop zal oprijden ...
Grtz Fox
 
16265322984262409278529820471281.jpg

Klein spatbord staat er eindelijk op .
Nu nog een nieuwe houder zien te maken voor mijn jerrycan ( mijn oude heb ik nog gemaakt in een tijdperk dat ik nog dacht dat "hoe meer en zwaarder ijzer hoe beter" ) ik denk er een kg of 2 te kunnen besparen. Dan nog een bermlicht op span
En ik ben klaar voor te vertrekken op verlof . Dinsdag middag vertrekken we .
Eerst nog mijn tweede prik halen en dan vertrekken we voor het eerst samen op verlof met 2 motoren .
Mijn zoon langs achter bij mij , dochter in de bak en vrouw op de bandit 🥳🥳
 
Terug
Bovenaan Onderaan