Frame van guzzi afgebroken door zijspan

Is als je dat deel van het frame verstelbaar wilt houden een EZS achtige oplossing niet handiger? daar zit in de onderste twee buizen richting de gaffel gewoon een gleuf met boutgaten (klem) waardoor het laatste deel van de buis (wanddikte dunner in diameter uiteraard) kan schuiven. Leo weet wat ik bedoel want die heeft het in het echie gezien en de voorste bevestiging zelfs verlast omdat hier de gaffel niet meer goed uit kwam door de kleinere wielen van de motor (EZS heeft combinatie destijds gebouwd en de aansluitdelen pas gemaakt op de originele wielen en voorvork)

Kan ook wel even wat foto's maken als dat gewenst is.

Fijne vakantie verder
Dank u plaatjes zijn zeker welkom
Grtz Fox
 
ploaties.........
Bekijk media item 1352338
Bekijk media item 1352333
Bekijk media item 1350927
Bekijk media item 1350922
Bekijk media item 1350921
Indien gewenst kan ik ook nog proberen wat betere nieuwe foto's te maken. maar ik denk dat je zo in ieder geval een beeld hebt en desnoods in overleg met Leo een heel eind komt.
Zoals je kunt zien is door deze manier van "verstelbaarheid" niet alleen de lengte verstelbaar maar ook (in beperkte mate) de hoogte, enige waar je rekening mee moet houden is dat als je door verdraaien van de aansluitstukken de hoogte verstelt dat ook de voorloop van het spanwiel kan wijzigen.
 
ploaties.........
Bekijk media item 1352338
Bekijk media item 1352333
Bekijk media item 1350927
Bekijk media item 1350922
Bekijk media item 1350921
Indien gewenst kan ik ook nog proberen wat betere nieuwe foto's te maken. maar ik denk dat je zo in ieder geval een beeld hebt en desnoods in overleg met Leo een heel eind komt.
Zoals je kunt zien is door deze manier van "verstelbaarheid" niet alleen de lengte verstelbaar maar ook (in beperkte
ploaties.........
Bekijk media item 1352338
Bekijk media item 1352333
Bekijk media item 1350927
Bekijk media item 1350922
Bekijk media item 1350921
Indien gewenst kan ik ook nog proberen wat betere nieuwe foto's te maken. maar ik denk dat je zo in ieder geval een beeld hebt en desnoods in overleg met Leo een heel eind komt.
Zoals je kunt zien is door deze manier van "verstelbaarheid" niet alleen de lengte verstelbaar maar ook (in beperkte mate) de hoogte, enige waar je rekening mee moet houden is dat als je door verdraaien van de aansluitstukken de hoogte verstelt dat ook de voorloop van het spanwiel kan wijzigen.
Bedankt voor de plaatjes, daar mijn frame ontworpen is voor mijn motor kan ik het niet verstellen in hoogte . Het zou mischien wel een idee zijn om een gelijkaardige klem te maken die de graffel ( of hoe jullie het noemen ) en zijspanframebuis verbind (deze hebben dezelfde diameter)
Met daartussen mijn draadeind .
Op deze manier zou ik de boel wel nog kunnen verstellen maar dan kan ik mijn draadeinden niet meer in de gaten houden .
Alle tips en ideeën blijven welkom
Grtz Fox
 
Vandaag wat onderdelen gescoord die wel eens van pas zouden kunnen komen bij de bouw van een schommelvork en andere toekomstige plannen.
Ikke super blij
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210814-181456_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210814-181456_Samsung Internet.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 31
  • Screenshot_20210814-181434_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210814-181434_Samsung Internet.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 34
  • Screenshot_20210814-181456_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210814-181456_Samsung Internet.jpg
    75,5 KB · Weergaven: 31
  • Screenshot_20210814-181438_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210814-181438_Samsung Internet.jpg
    93,1 KB · Weergaven: 30
Ik heb zonder freesbank mijn schommelvork gebouwd, maar niks mis met een freesbank altijd handig. :t
 
is de APK in Frankrijk toch weer terug gedraaid?

het is echt een kwestie van tijd voordat we er allemaal aan moeten; ook in NL...
 
Ik was ook wel verbaasd, ik zag op de Franse FB pagina's nog allemaal oproepen tot protest. Maar mijn Frans en Google translate zijn niet genoeg om tot de essentie door te dringen.
 
is de APK in Frankrijk toch weer terug gedraaid?

het is echt een kwestie van tijd voordat we er allemaal aan moeten; ook in NL...

Als het een soort van apk is moet het wel te doen zijn toch?
Met mijn BMW langs de RDW stelde niet zo heel veel voor.


Of ben ik te optimistisch?
 
Laatst bewerkt:
Het gaat mij ook niet om de inhoud. Het kost me een paar uur en ik moet 45 euro afrekenen voor iets wat niets toevoegt. En ik heb gemiddeld vier motorfietsen, dat is dus vijf keer een paar uur en betalen. Voor niets.
 
Het gaat mij ook niet om de inhoud. Het kost me een paar uur en ik moet 45 euro afrekenen voor iets wat niets toevoegt. En ik heb gemiddeld vier motorfietsen, dat is dus vijf keer een paar uur en betalen. Voor niets.
zou enkel bij verkoop of ongeval zijn ... dat komt ook niet alle jaren hoop ik ...
ik vraag mij af wat L7e is ? L5e is quad maar L7e geen flauw idee
 
Een L7e is een quad die je met een rijbewijs B (auto) mag besturen. Er zijn ook quads met beperkte snelheid en een T3 kenteken, die mogen niet op de provinciale weg.
 
Het gaat mij ook niet om de inhoud. Het kost me een paar uur en ik moet 45 euro afrekenen voor iets wat niets toevoegt. En ik heb gemiddeld vier motorfietsen, dat is dus vijf keer een paar uur en betalen. Voor niets.
Precies dat ja....
En bij gaat dat dan keer 10...
En bovendien heb ik er altijd meerdere staan die niet op de openbare weg komen vanwege niet rijklare toestand... Dat is nu niet erg, want belasting vrij en staan op een verzamelpolis, maar bij een jaarlijkse apk moet ik ze dus gaan schorsen of elk jaar weer veel sleutelstress om alles weer aan de praat te hebben...
 
Ik vraag mij ook af waar de motor aan moet voldoen.
Mijn Enfield is oud maar wel standaard, de koplamp is van het niveau waxinelicht de remmen nouja, ze zijn er.
Maar zo is hij uit de fabriek gekomen dus het zal best goed komen.
Maar mijn nato guzzi is niet zoals hij uit de fabriek kwam maar wel zoals hij door defensie is aangepast.
Het zijspan staat als zijspan op kenteken maar dat is dan ook alles. De maten, en het gewicht is nooit aangepast.
Ik ben benieuwd wat dat gaat doen bij een keuring. En of het voor een keuring interessant is.

Verder is het technische verschil tussen mijn Enfield en mijn r1200gs nogal groot.
Hoe word daar mee omgegaan?

Ik denk dat het nog wel even gaat duren. :Y
 
Ik vraag mij ook af waar de motor aan moet voldoen.
Mijn Enfield is oud maar wel standaard, de koplamp is van het niveau waxinelicht de remmen nouja, ze zijn er.
Maar zo is hij uit de fabriek gekomen dus het zal best goed komen.
Maar mijn nato guzzi is niet zoals hij uit de fabriek kwam maar wel zoals hij door defensie is aangepast.
Het zijspan staat als zijspan op kenteken maar dat is dan ook alles. De maten, en het gewicht is nooit aangepast.
Ik ben benieuwd wat dat gaat doen bij een keuring. En of het voor een keuring interessant is.

Verder is het technische verschil tussen mijn Enfield en mijn r1200gs nogal groot.
Hoe word daar mee omgegaan?

Ik denk dat het nog wel even gaat duren. :Y

Daar wordt niet mee omgegaan. Eisen horen bij een bouwjaar, als een voertuig typegoedkeuring heeft dan zal het wel goedkomen.
Tenminste zo gaat dat bij auto's.
Het wordt pas lastig als voertuigen omgekat zijn naar een nieuwer kenteken.
 
Ik vraag mij ook af waar de motor aan moet voldoen.
Mijn Enfield is oud maar wel standaard, de koplamp is van het niveau waxinelicht de remmen nouja, ze zijn er.
Maar zo is hij uit de fabriek gekomen dus het zal best goed komen.
Maar mijn nato guzzi is niet zoals hij uit de fabriek kwam maar wel zoals hij door defensie is aangepast.
Het zijspan staat als zijspan op kenteken maar dat is dan ook alles. De maten, en het gewicht is nooit aangepast.
Ik ben benieuwd wat dat gaat doen bij een keuring. En of het voor een keuring interessant is.

Verder is het technische verschil tussen mijn Enfield en mijn r1200gs nogal groot.
Hoe word daar mee omgegaan?

Ik denk dat het nog wel even gaat duren. :Y
Kijk naar de auto APK. Doen de remmen het? Klopt het lichtbeeld? Doen alle lampjes het? Wiellagers,, stuurkogels, roest.
Per jaar van toelating zijn er onderscheidende eisen. Een auto uit 1987 hoeft geen gordels achterin te hebben. Jouw Enfield hoeft dus ook geen halogeen licht te hebben.
Je Guzzi is een aparte. Op het kenteken staat geen Nato maar een vergelijkbaar burger model. Maar dan nog, ik zou niet weten waarom dat voor de keuring een probleem zou zijn, als je maar geen oorlogsverlichting voert.
Zijspannen worden apart omdat geen keurmeester daar ervaring mee heeft. Maar een auto wordt ook niet nagemeten. Het chassisnummer moet leesbaar zijn, dat is alles.
 
Als de wielbasis van een auto op kenteken staat dan dient die gecontroleerd te worden door de keurmeester.
Paar jaar terug nog een bus (niet de mijne) op afgekeurd die 20 jaar geleden verlengt was, maar nooit aangepast op kenteken.
Op dit moet recent veranderd zijn, dat weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan