Frame van guzzi afgebroken door zijspan

Denk dat de stoel in de weg zal zitten .
Anders kan ik misschien de armpjes naar voor richten ipv naar achter
staat de stoel zover naar achter dan? bij de MZ torsie stang die ik gebruikt heb zit de bevestiging aan het cardanhuis en de zijspan schokbreker, door de lengte van de armpjes ligt de stang op het voorste punt ruim achter de hartlijn van het wiel en bij de ezs compact staat de stoel direct naast het wiel.

de stang loopt vanaf het voorste punt (scharnierpunt bij swingarm span) schuin naar achteren en dus steeds verder bij de stoel weg.........
 
De stabilisatorstang loopt tussen de wielen. Bij drempels en zo wordt hij opgetild. Die kussens die bij wegversmallingen liggen zijn geen 10cm hoog. En zelfs in België zullen de putten toch geen tien centimeter boven het wegdek steken? En als hoogte een probleem is dan zou Kwastert de straat niet eens uitkomen.
 
De stabilisatorstang loopt tussen de wielen. Bij drempels en zo wordt hij opgetild. Die kussens die bij wegversmallingen liggen zijn geen 10cm hoog. En zelfs in België zullen de putten toch geen tien centimeter boven het wegdek steken? En als hoogte een probleem is dan zou Kwastert de straat niet eens uitkomen.
De TRX is niet zo laag als de XJ was hoor...

Volgens mij staat die op 15 cm als ik t me goed herinner
Dat is echt meer dan zat
 
tsja, dat is nu precies de reden dat ik uiteindelijk een tunnel in de bodem van de bak geknaagd heb en de stang boven het frame van het zijspan ligt.........

Heb nu op de laagste punten (bouten bevestiging zijspan e.d.) ca 14cm speling en dat is best weinig
_O- _O-
 
De XJ had statisch 95 mm. Was de bedoeling. In de praktijk was dat hier en daar wat minder. Je moet er wel naar bouwen, geen remleidingen onderlang een framebuis e.d. maar bovenlangs.
Ik heb best het nodig geraakt, er zat niet heel veel verf meer op sommige framebuisonderzijden. Ook geen roest trouwens. Maar ik heb er nooit spannende momenten door meegemaakt.
Enige waar je rekening mee moet houden is het aanrijden bij een tankstation. Daar willen wel eens van die diepe goten rond het vloeistofdichte gedeelte liggen. Maar als je die wat schuin oversteekt is er geen probleem.
 
Vandaag terug naar Leo geweest . Mijn originele remklauw paste niet met het nieuwe ( buis) wiel . Dan maar beginnen rondspoken en meten wat er wel kon passen zo zijn we uitgekomen op 1 van een BMW r 1100r deze zit als gegoten .
Enkel moest er nog een nieuwe ankerplaat gemaakt worden en daarvoor heb je een draaibank nodig , dus opnieuw richting Leiden 🤗 Leo had de klauw graag zelf besteld zodat hij hem eens rustig kon bestuderen, en misschien al een klein beetje voorbereidende werken kon doen toen ik deze morgen aankwam waren alle voorbereidingen gedaan en moest enkel nog de tussen bus nog met behulp van mijn wiel op maat gedraaid worden .
Maw die ankerplaat was voor 99% af en konden we heel rustig die 1% resterend werk gedaan we hadden zelf nog tijd over om een pijpje te buigen voor mijn opstapje . En nog een paar uur te bomen
Het word hoog tijd dat ik mijn eigen draaibank heb .
Maar in afwachting daarvan , nogmaals bedankt Leo .👌👍💪
Grtz Fox
20210508_113913.jpg
 
Ah, een R1100GS achterremklauw. Diezelfde zit ook op KTM. Als je ooit de ontluchtingsnippel breekt, bij BMW moet je een nieuwe klauw kopen. De KTM dealer kan het losse onderdeel leveren. Ontluchten zal trouwens ook een kunstje worden. Waarom hebben jullie de klauw niet voor de schokdemper geplaatst en dan een trekstang?
 
Ah, een R1100GS achterremklauw. Diezelfde zit ook op KTM. Als je ooit de ontluchtingsnippel breekt, bij BMW moet je een nieuwe klauw kopen. De KTM dealer kan het losse onderdeel leveren. Ontluchten zal trouwens ook een kunstje worden. Waarom hebben jullie de klauw niet voor de schokdemper geplaatst en dan een trekstang?
Bedankt voor de tip 👍
 
functie boven vorm!!!! achterrem hoort zo opgehangen te zijn dat remmen met de achterrem de cardanreactie bij gas terug compenseert en de achterkant mooi vlak blijft O-) O-)
 
Kan er mij iemand helpen aan een spatbord voor een 16 inch voorwiel liefst een beetje een lang model
Kan met BOT afgehandeld worden
Grtz Fox
 
Mijn poedercoater heeft het geweldig druk momenteel, ( en dit is ook te merken aan zijn werk . Ben echt niet tevreden van het resultaat) voorlopig zijn de velgen, bevestigingspunten en ankerplaat achterrem gedaan . Het zijspanframe zelf word volgende winter gedaan , ( voorlopig zet ik mijn frame in zwarte verf) en dan maar eens op zoek naar een ander poedercoater.
Voor de rest ben ik er zo goed als klaar mee dit weekend zit ik in de Ardennen dus kan ik er niet aan verder werken .
En binnen 2 welke gaan we met een groep vrienden een weekendje weg met de moto dus moet hij volgende week af zijn
Plaatjes volgen .
Grtz Fox
 
Zijn poedercoaters zo dun bezaaid daar dan?
Hier zitten er zo 3 in een cirkel van 20 km, ik kan me niet voorstellen dat die allemaal vol zitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan