Fun met verzekeringen

Heb je ook Unive geprobeerd?
Kan mij niet voorstellen dat die zo moeilijk doen gezien mijn eigen ervaringen (die hele nieuwe regeling heb is dan weer niet op mij van toepassing).

Ik zou zoals gezegd uit principe meteen mijn andere fiets ook niet meer verzekeren bij mijn huidige verzekeraar als ze zo moeilijk lopen te doen.
Dan weet ik ook wel wat je kan verwachten als je een keer schade moet claimen.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp sowieso niet dat men zo moeilijk doet over een 600F. Prima beginnersfiets met genoeg vermogen, maar absoluut niet teveel vermogen. Ga bijna denken dat de suggestie zoals door anderen gesteld, dat ze hem verwarren met de 600R wel eens zou kunnen kloppen.

Hij is inmiddels verzekerd, dus je zal het nu zo laten. Maar ik heb zelf goede ervaringen met Polis Direct, een no-nonsense verzekeringsmaatschappij van Bovemij.
 
Toen ik de premie voor mijn GSX wilde berekenen bij Verzekeruzelf, kreeg ik te horen dat ze mij geen aanbieding konden doen vanwege de combinatie "leeftijd en aantal cc/kw". Tja, ik mag dan 23 zijn, maar ik ben wel bevoegd een zware motor te rijden (aldus mijn rijbewijs). Maar dat zware rijbewijs is blijkbaar allemaal voor "de leuk".

Ze bepalen die leeftijd simpelweg op basis van hun statistieken volgens mij. Er gebeuren blijkbaar procentueel meer ongelukken in die leeftijdsgroep dan in de andere leeftijdsgroepen.
En van deze regels wordt het individu de dupe.

Ikzelf heb nooit problemen gehad met het verzekeren van mijn motorfietsen trouwens. Mijn tussenpersoon regelt het probleemloos :)
 
Dit kreeg ik vanmiddag nog binnen van Delta Lloyd:

Geachte heer, mevrouw,

Aanvraag motorverzekering
Wij hebben de aanvraag motorverzekering ontvangen. Helaas moeten wij constateren dat deze motor te snel is voor de jeugdige bestuurder. Wij kunnen dan ook deze motor niet verzekeren.
 
Zit inmiddels ook bij knmv. Maar DL stuurde dat nog naar aanleiding van de aanvraag van vorige week.
 
Kijk goed naar de kleine letters als het ook gaat om diefstalverzekering. Zo kreeg ik achteraf de voorwaarden opgestuurd waarin stond dat ik een SCM gekeurd alarm zou moeten hebben. Een jaar lang was mijn motor onverzekerd voor diefstal.
Heb via een tussenpersoon een goedkopere verzekering en ook nog eens dekking voor diefstal met als enige eis een ART4 slot.

Die tussenpersonen zijn zo slecht nog niet.

Buurjongen van me zat bij KNMV en heeft een GSX-R 750 uit 2009 en bij hem kwam er een medewerker bij hem thuis om te kijken of er een muuranker aanwezig was. Die gasten zijn gek geworden.
 
Dit kreeg ik vanmiddag nog binnen van Delta Lloyd:

Geachte heer, mevrouw,

Aanvraag motorverzekering
Wij hebben de aanvraag motorverzekering ontvangen. Helaas moeten wij constateren dat deze motor te snel is voor de jeugdige bestuurder. Wij kunnen dan ook deze motor niet verzekeren.
Te snel? Als ze geen moeite kunnen dun om je polisaanvraag serieus te nemen, hoe gaan ze dan met je om wanneer je hen nodig hebt?

Even bellen en situatie uitleggen. Vraag waarom ze een motor te snel vinden, laat ze anders even overleg plegen met hun manager.
 
ik ben nu 23 en heb mijn TL1000R gewoon bij unive kunnen verzekeren..

:^

Unive al geprobeerd?

Ik was destijds ook 23 en kocht als eerste fiets een GSXR 750 (die was toen net 1.5 jaar oud). Nooit gezeur of ook maar een opmerking gehad.

Enkel dat die met een ART4 slot op slot moest staan voor de diefstalverzekering. Geen eens met een ketting aan iets vast....
 
Laatst bewerkt:
ik ben nu 23 en heb mijn TL1000R gewoon bij unive kunnen verzekeren..
ik mijn blackbird verleden november.
Oke hij moest wel eerst overleggen met de acceptatie afdeling of zo iets.
Waren de meest spannende 2 minuten ooit wand de motor stond al in de achtertuin O-)

had trouwens met mijn 1000 F(mijn vorige motor) wel dat ik hem via internet niet kon verzekeren maar via de telefoon wel.
 
Laatst bewerkt:
Mijn broertje van 21 heeft onlangs een VF400F op naam gezet en verzekerd bij Unive zonder problemen, is volgens kenteken een zware motor.
 
ik mijn blackbird verleden november.
Oke hij moest wel eerst overleggen met de acceptatie afdeling of zo iets.
Waren de meest spannende 2 minuten ooit wand de motor stond al in de achtertuin O-)

had trouwens met mijn 1000 F(mijn vorige motor) wel dat ik hem via internet niet kon verzekeren maar via de telefoon wel.
Over de telefoon hoorde ze zeker dat leuke accentje van je :P
 
Ik ben 20 en heb mijn Suzuki GSF600 Bandit verzekerd bij de ANWB. betaal iets van 20 euro per maand als ik me niet vergis... Ohja en ik heb ook het oude rijbewijs, inmiddels overgegaan op zwaar rijbewijs.
 
Daarom ZLM
Met mijn 22 jaar oud een GSX600F uit 98 met 1 belletje verzekerd, zonder problemen.
Auto EN brommerjaren mochten mee en zit nu met 24 jaar oud al op 10 schadevrije jaren *O*

Tevens verzeker ik daar al mijn motoren, en zelfs nu met 105kw geen enkel probleem.
Oh, en het is nog goedkoop ook :+
 
:^

Kwestie van principes. Het maakt natuurlijk niet veel uit als jij dat doet, tot iedereen zo redeneert.

Ik heb het inmiddels wel gedaan. Ben over naar unive. Scheelt me 15 euro per kwartaal voor een simpele wa verzekering. Andere motor ook overzetten en dan ben ik voor 2 motoren per jaar kwijt wat ik normaal voor 1 zou betalen.
 
@ TS

Meen je niet...?! Ik lees net je verhaal in de OP, maar dat is echt idioot idd..!
Vraag me ook af of verzekeraars je zomaar kunnen weigeren zonder een echte reden? Eigenlijk ben ik wel een type die vind dat bedrijven dat allemaal zelf mogen weten, maar je weet het niet in dit land.. best kans dat de wet wat anders zegt?

En zoals er gezegd wordt idd...: Je zal maar jong zijn in dit land (c'est moi)... Ik heb een A1 rijbewijs, moet in het weekend vòòr 01:00 uur binnen zijn in de kroeg, daarna mogen ze geen mensen meer binnenlaten (anders kunnen ze boete krijgen via inspectie...) en nog meer gelazer..
 
Wat een gedoe zeg.. Toch wel een opmerkelijke situatie. Normaliter zijn verzekeraars toch van het motto: een paraplu voor als het droog is en afnemen als het gaat regenen? In dit geval willen ze zelfs de paraplu niet kwijt als de zon schijnt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan