fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Kat eruit ga je wel merken in geluid ja.

Overigens werd het mij afgeraden door de tuner om hem eruit te halen. Om diezelfde reden en dat het geen noemenswaardig verschil zou maken qua opbrengst in vermogen in mijn geval.

Overigens vond ik die van mij al luid zat met Mivv Suono. Zonder killer was het helemaal feest. 🥳 Maar moet er niet aan denken de kat er ook nog uit te hebben, maar dat is mijn mening. ☺️
Denk dat de kat toch het meeste dempt op het gebied van vermogen, niet dat de fz1 standaard niet genoeg vermogen heeft en zeker voor op de openbare weg maakt 5/7 pk meer niet uit.
 
Kan er naast zitten, maar om meer vermogen uit een verbrandingsmotor te halen. Moet er meer lucht in (+benzine en vonk) en dus ook meer lucht uit. Katalysator is een restrictie in hoeveel lucht eruit kan. Maar miss zorgt de kat wel voor de juiste tegendruk?
 
Kan er naast zitten, maar om meer vermogen uit een verbrandingsmotor te halen. Moet er meer lucht in (+benzine en vonk) en dus ook meer lucht uit. Katalysator is een restrictie in hoeveel lucht eruit kan. Maar miss zorgt de kat wel voor de juiste tegendruk?
Je theorie klopt hoor.
Maar ik heb hem speciaal laten zitten omdat het niet zo super veel winst was volgens de dynokerel. En maakte al lawaai genoeg 🙈
 
Ik heb een vraagje.

Ik wil de bougies vervangen van mijn FZ8S fazer. Nu hoor ik verschillende verhalen. de 1 zegt dat je dit het beste kunt doen via van voren, dus de radiator demonteren. De ander zegt dat ik dit het beste kan doen via boven. Dus mijn luchtfilterhuis demonteren.

Iemand ervaring hiermee?
 
Ik heb deze erop, voor de tomtom heb ik gewoon een kabel getrokken vanaf de accu. Anders moet je hem ergens aftakken? (Wil je in je kabelboom snijden?)
waar heb jij je gear indicator op aangesloten? naar welk stekkertje moet deze?
 
Ik heb een vraagje.

Ik wil de bougies vervangen van mijn FZ8S fazer. Nu hoor ik verschillende verhalen. de 1 zegt dat je dit het beste kunt doen via van voren, dus de radiator demonteren. De ander zegt dat ik dit het beste kan doen via boven. Dus mijn luchtfilterhuis demonteren.

Iemand ervaring hiermee?
Ik heb de mijne vorig jaar vervangen, ik heb de hele radiator eraf gehaald, vond ik zelf makkelijker en was toch mooi moment de koelvloeistof te vervangen. Maar volgensmij is radiator naar voren halen voldoende om de bougies los te schroeven.
Van boven luchtfilterhuis heb ik eigenlijk niet eens over nagedacht, dus kan niet zeggen of dat makkelijk is.
Ik heb trouwens de naked FZ1, maar dat zou niet uitmaken its “almost” the same bike 😅
 
Ik heb de mijne vorig jaar vervangen, ik heb de hele radiator eraf gehaald, vond ik zelf makkelijker en was toch mooi moment de koelvloeistof te vervangen. Maar volgensmij is radiator naar voren halen voldoende om de bougies los te schroeven.
Van boven luchtfilterhuis heb ik eigenlijk niet eens over nagedacht, dus kan niet zeggen of dat makkelijk is.
Ik heb trouwens de naked FZ1, maar dat zou niet uitmaken its “almost” the same bike 😅
Oke thanks, ik ga morgen maar eens doktortje spelen...

Volgens mij zijn ze nagenoeg hetzelfde ja!!!
Ik heb in iedergeval geen zin om het luchtfilterhuis weer open te schroeven!!! wat een rot werk was dat!!
 
waar heb jij je gear indicator op aangesloten? naar welk stekkertje moet deze?
Die van mij is gewoon eentje van ali geloof ik, die gaat met z’n klemmetje op de signaal kabel. Inleren en klaar.

Voor de bougies inderdaad radiator naar voren kantelen (hierna moet je de koelvloeistof weer bij vullen en ontluchten). Wist niet dat je er op een andere manier bij kon komen.
 
Hi, in 2018 mijn FZ1-n weggedaan en ik ben aan het opruimen. Ik heb spiegels origineel fz1 van model 2007 en jonger.
Pazzo rem koppelings handels, R&G voorwiel bescherming, Yamaha paddock stand (bobbins). Bij interesse let me know.
Na 6 jaar Yamaha XSR 900, nu een Ducati streetfighter. Wat bijna overeenkomt met een FZ1
 

Bijlagen

  • IMG_2494.jpeg
    IMG_2494.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 0
  • IMG_2498.jpeg
    IMG_2498.jpeg
    721,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2496.jpeg
    IMG_2496.jpeg
    438,3 KB · Weergaven: 0
  • 55EB03E6-88C5-4B57-B0DB-CF06712EEE13.jpeg
    55EB03E6-88C5-4B57-B0DB-CF06712EEE13.jpeg
    437 KB · Weergaven: 0
  • 0C8802E0-D872-4957-A970-2ACFE7EF2324.jpeg
    0C8802E0-D872-4957-A970-2ACFE7EF2324.jpeg
    373,7 KB · Weergaven: 0
Hi, in 2018 mijn FZ1-n weggedaan en ik ben aan het opruimen. Ik heb spiegels origineel fz1 van model 2007 en jonger.
Pazzo rem koppelings handels, R&G voorwiel bescherming, Yamaha paddock stand (bobbins). Bij interesse let me know.
Na 6 jaar Yamaha XSR 900, nu een Ducati streetfighter. Wat bijna overeenkomt met een FZ1
Wat koste de hendels?
 
Zoo das tijd geleden iets hier gepost 😅
Ik kreeg van vrouwtjelief een set verwarmde handvaten van Oxford, dus ik dacht laat ik gelijk maar een ander stuurtje plaatsen, ietsjes naar me toe en ietjes breder.

Dan kom je wel tegen dat het iets meer werk is dan gedacht, das meestal zo toch 🫣
Andere route clutchkabel en gaskabel, en remleiding sowieso te kort. Maar mooi moment om stalen remleidingen te monteren.
Zal paar foto’s tussendoor plaatsen, houd topic beetje levend voor de paar fz1 rijders haha
 

Bijlagen

  • IMG_0561.jpeg
    IMG_0561.jpeg
    431,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0536.jpeg
    IMG_0536.jpeg
    509,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0535.jpeg
    IMG_0535.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 0
  • IMG_0601.jpeg
    IMG_0601.jpeg
    647,4 KB · Weergaven: 0
Zoo das tijd geleden iets hier gepost 😅
Ik kreeg van vrouwtjelief een set verwarmde handvaten van Oxford, dus ik dacht laat ik gelijk maar een ander stuurtje plaatsen, ietsjes naar me toe en ietjes breder.

Dan kom je wel tegen dat het iets meer werk is dan gedacht, das meestal zo toch 🫣
Andere route clutchkabel en gaskabel, en remleiding sowieso te kort. Maar mooi moment om stalen remleidingen te monteren.
Zal paar foto’s tussendoor plaatsen, houd topic beetje levend voor de paar fz1 rijders haha
Wat een werkje , bij de fazer past het wel.
Had geen problemen en de kabels konden blijven zitten .
 
Ik kreeg van vrouwtjelief een set verwarmde handvaten van Oxford, dus ik dacht laat ik gelijk maar een ander stuurtje plaatsen, ietsjes naar me toe en ietjes breder.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen straks met het nieuwe stuur. Succes met installeren en alvast bedankt voor je updates.
 
Oeii
Bij het vernieuwen van de olie was ik iets te enthousiast en zie je de luchtbel niet meer in het kijkglas als hij meer dan een uur stilstaat.
 
Ik post m hier ook nog even:
Hulp vraag:
Heeft iemand misschien een dop liggen voor de fz8, dynamodeksel? Ik reed naar mn werk en zag een beetje gelekte olie toen ik aankwam. Dus ik haalde de dop er af en die bestaat nu uit 2 delen ipv 1. Ik denk dat ik m te hard heb aangedraaid laatst (dom🥲). Kan m wel bestellen maar dan is ie er pas over 4 dagen, dus ik dacht even hier proberen. Het liefst in omgeving Voorst/Apeldoorn als het kan!

Artikelnummer:
5PX-15189-00
 

Bijlagen

  • IMG_20240408_100836.jpg
    IMG_20240408_100836.jpg
    220,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240408_100842.jpg
    IMG_20240408_100842.jpg
    345,4 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan