wannebuell
Die hard MF'er
- 5 aug 2010
- 686
- 689
Binnenkort ben ik aan de beurt voor de 20.000km beurt. De motor (FZ8N 2010) gekocht toen er zo'n 17.300km op stond. Iemand enig idee hoeveel je ongeveer kwijt bent voor zo'n beurt?
Ik overweeg de beurt uit te laten voeren bij Overkamp Motors in Delft. Aangezien ze onderhoud en reparatie verrichten aan alle Japanse motoren en ik veel positieve verhalen over ze lees.
Iemand anders nog suggesties rondom regio Haaglanden?
Binnenkort ben ik aan de beurt voor de 20.000km beurt. De motor (FZ8N 2010) gekocht toen er zo'n 17.300km op stond. Iemand enig idee hoeveel je ongeveer kwijt bent voor zo'n beurt?
Ik overweeg de beurt uit te laten voeren bij Overkamp Motors in Delft. Aangezien ze onderhoud en reparatie verrichten aan alle Japanse motoren en ik veel positieve verhalen over ze lees.
Iemand anders nog suggesties rondom regio Haaglanden?
Mag ik vragen wat je voor die flash betaald hebt? Ik wil het ook laten doen bij mijn FZ1S
Ik betaalde er 399,- voor. Ik vind de motor wel een stuk prettiger rijden door de smeuïge gasreactie. Ik begon me steeds meer te storen aan het aan uit effect maar voornamelijk aan de rare/ abrupte gasreactie bij het uit accelereren. Het blijft een hoop geld, maar voor mij was het wel de moeite waard. Bijkomend voordeel is dat de motor in lage toeren en voornamelijk in de eerste 2 versnellingen zoveel krachtiger aanvoelt.
Als je het geld kan missen en je stoort je aan de gasreactie zou ik het, ondanks dat het eigenlijk belachelijk is dat de motor ooit zo van de band is komen rollen en het veel geld is, toch aanraden!
Het kan bij Nippon Bikes ook goedkoper, maar dan doen ze geloof ik geen test run voor en na.
Hans van wijk Zoetermeer
Als je dan toch bezig bent en hij de bank op gaat direct de airbox aanpassen, de cat eruit halen en BMC filter plaatsen.
Kost je enkel een BMC filter van 7 tientjes en het verschil is groot.
Airbox mod vanaf 7:00
Decat vanaf 6:00
Heb ik ook over nagedacht. Echter denk ik dat Overkamp wat makkelijker voor mij is aangezien ik dan zo naar huis kan lopen en niets hoef te regelen dat iemand anders mee gaat met een auto.
Ik betaalde er 399,- voor. Ik vind de motor wel een stuk prettiger rijden door de smeuïge gasreactie. Ik begon me steeds meer te storen aan het aan uit effect maar voornamelijk aan de rare/ abrupte gasreactie bij het uit accelereren. Het blijft een hoop geld, maar voor mij was het wel de moeite waard. Bijkomend voordeel is dat de motor in lage toeren en voornamelijk in de eerste 2 versnellingen zoveel krachtiger aanvoelt.
Als je het geld kan missen en je stoort je aan de gasreactie zou ik het, ondanks dat het eigenlijk belachelijk is dat de motor ooit zo van de band is komen rollen en het veel geld is, toch aanraden!
Het kan bij Nippon Bikes ook goedkoper, maar dan doen ze geloof ik geen test run voor en na.
Is dit bij alle FZ1's aan te raden of bij een bepaald bouwjaar?
Helaas is waarschijnlijk wel de waterpomp kapot dus eerst maar eens afwachten wat dat gaat kosten om te repareren. Motor wordt eind April opgehaald en gerepareerd...
Het zit je niet echt mee hè?
Scheelt dat je dan straks wel weer alle in order hebt
Dat geldt voor alle FZ1's, de lucht doorstroom wordt hiermee aanzienlijk verbeterd waardoor de motor gewoon beter loopt. Ik denk wel dat je op een 2006 model nog beter merkt dat de aan/uit gas reactie verbeterd. Na de flash voelt de motor net zo smeuiig op het gas als een carburateur fiets en dat was al duidelijk merkbaar bij en 2007 model die daar eigenlijk niet zo heel veel last van heeft.Het zit je niet echt mee hè?
Scheelt dat je dan straks wel weer alle in order hebt
Meer details over de FZ meeting!
FZ Meeting 2017 - Zaterdag 22 April 2017
Locatie: McDonalds Amersfoort Noord
Tijd: 11:00
Route: 22 april Route FZ Meeting
[afbeelding]
ITN Bestand:Klik hier
GPX Bestand:Klik hier
KMZ Bestand:Klik hier
Meer details over de FZ meeting!
FZ Meeting 2017 - Zaterdag 22 April 2017
Locatie: McDonalds Amersfoort Noord
Tijd: 11:00
Route: 22 april Route FZ Meeting
[afbeelding]
ITN Bestand:Klik hier
GPX Bestand:Klik hier
KMZ Bestand:Klik hier
Is dit de enige meeting dit jaar??
Ik kom uit de regio Rotterdam en kan daar eventueel ook een rit organiseren.
Is er naast dit FZ topic ook nog een FZ1 / FZ6 fazer topic? In mijn orientatie naar de FZ1 zit ik ook nog het model te overwegen met topkuip (wat volgens mij als Fazer wordt aangeduid).
Ik vroeg me ook af of deze modellen echt van elkaar verschillen of dat het slechts een "optie" is om een topkuip te hebben. Het lijkt me toch wel heerlijk wat windbescherming voor een mooie motor vakantie.