mooiweertuffer
Rookie
- 17 mei 2021
- 5
- 2
Heb het nog even gecheckt en het is idd een 2006 versie
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb het nog even gecheckt en het is idd een 2006 versie
Ik geloof Fz1 vanaf 2006+, Fz8 en R1 2004-2008. Hebben allemaal vanaf de fabriek de rotor waarbij de magneten zichtbaar zijn, zie foto 1. Het is dus zo dat die magneten los kunnen laten, afbrokkelen en de motor in gaan en vervolgens je motor naar de filistijnen helpt. Om het te voorkomen heb ik de update versie gekocht (aangezien het geen terugroepactie is geweest van yamaha maar ze wel een geupdate versie hebben ontwikkeld) te zien op de 2e foto. Magneten zitten in de wand verwerkt en kunnen dus niet je motor in brokkelen.Over welke rotor gaat het dan? Nog nooit gehoord
Ooh das geen handig ontwerp danIk geloof Fz1 vanaf 2006+, Fz8 en R1 2004-2008. Hebben allemaal vanaf de fabriek de rotor waarbij de magneten zichtbaar zijn, zie foto 1. Het is dus zo dat die magneten los kunnen laten, afbrokkelen en de motor in gaan en vervolgens je motor naar de filistijnen helpt. Om het te voorkomen heb ik de update versie gekocht (aangezien het geen terugroepactie is geweest van yamaha maar ze wel een geupdate versie hebben ontwikkeld) te zien op de 2e foto. Magneten zitten in de wand verwerkt en kunnen dus niet je motor in brokkelen.
Nee vandaar dat ik het gewoon vooraf al vervangen heb hahah zal wss niet kapot gaan maarja kans is er welOoh das geen handig ontwerp dan
Ik ken het ook niet als probleem. Waarom zou je het vervangen als het niet kapot is, zeker voor zoveel geld. Volgens mij is het iets wat bij de meeste motoren kans maakt om ooit kapot te gaan, net zoals een spanningsregelaar. Om een of andere reden lukt het bij motors niet om dat met zo betrouwbaar te maken als bij auto's.
Voor de middenbok. Is 125 euro nou echt teveel? Kan je voor een andere zoeken maar wat denk je daarmee te besparen, paar tientjes? Ik vermoed niet dat andere zomaar gaan passen, frame is tenslotte anders. Grondspeling is overigens wel een ding met een fz1n, als de middenbok eerder de grond raakt dan de stepjes, dan blijft er weinig over.
In elk geval veel rijplezier!
Als het snel optelt zou ik eerst een stuk gaan rijden voor je een rotor gaat vervangen. Yamaha dealers maken zich er niet druk om, het zijn vooral Amerikanen die elkaar opjutten op Facebookgroepen en forums. Als je je zorgen blijft maken, dan een keer vervangen als dat je gerust maakt.Nee inderdaad die paar tientjes maakt niet uit. Maar én vorige week een motor gekocht, én die rotor en dan ook nog een standaard. Heb van de week ook een pak gekocht omdat ik binnenkort naar Lelystad ga voor een (beetje) circuit ervaring. Het telt wel op...
Ik heb een xsr 900. Mis het vermogen van de FZ1 ook niet echt. Het 09-blok is ook iets meer hooligan-niveau.Nee inderdaad die paar tientjes maakt niet uit. Maar én vorige week een motor gekocht, én die rotor en dan ook nog een standaard. Heb van de week ook een pak gekocht omdat ik binnenkort naar Lelystad ga voor een (beetje) circuit ervaring. Het telt wel op...
Dus je rijdt een xsr, mooie motor! Heb je de 900 of 700 ?
Kan bij een val in stilstand of op lage snelheid veel schelen, kan bij een grote crash ophangpunten van het frame beschadigen. Die afweging moet je zelf maken. Die van SW-Motech, die bedoel je denk ik? Die zien er solide uit. Wel heel duur, wil ik niet uitgeven, heb daarom Barracuda gekocht. Die van SW-Motech zijn beter in een crash denk ik, al probeer ik wel altijd alu te vermijden omdat dat minder goed kan glijden dan POM/Delrin sliders. Weet niet of het slider materiaal zelf alu of delrin is?Goed om te weten. De komende tijd ga ik sws niet naar het buitenland dus misschien stel ik deze uitgave even uit.
Zou ik om dit te voorkomen misschien ook framesliders kunnen kopen? Heb bij Louis mooie cnc afgewerkte gezien voor de fz1. (Stelt me misschien ook wat gerust voor een dagje naar circuit) en met die center stand kan je blijkbaar ook niet plat door de bochten...
Die voelsprieten heb ik er af, scheelt een hoop. Je voetsteunen slijt je toch niet zomaar. Met de r1 op circuit rijd ik ook met de originele steunenEen middenbok zou ik er persoonlijk niet onder hangen. Stepjes rijdt je al meteen aan de grond.
Ik heb een buitenboordstijl maar moest toch regelmatig de voelsprieten aan de stepjes vervangen.
Op de Xsr is dit gelukkig stukken beter
Fz1 heeft sowieso een broertje dood aan grondspeling. Op de XSR is dit veel beter, raak nooit meer iets aan de grond. :DDie voelsprieten heb ik er af, scheelt een hoop. Je voetsteunen slijt je toch niet zomaar. Met de r1 op circuit rijd ik ook met de originele steunen