Die z900 heeft kortere verhoudingen en weegt iets minder.Zal nog even controleren. Lees dat de EXUP vooral voor geluid dempen bij lage toeren is bij de FZ1 ipv koppel. Wil nog een andere uitlaat monteren die ik heb liggen, dus de EXUP gaat er waarschijnlijk binnenkort af. Mensen die daardoor gevoelsmatig koppel hebben verloren onderin? Dan doe ik het niet. Lange versie van de Remus Powercone wil ik monteren. Zit ook afwisselend een BMC/K&N luchtfilter in.
Is niet zozeer haperen meervoud, maar alsof hij in de eerst versnelling, net na je op het gas gaat zich heel even bedenkt, en dan pas vermogen erin komt. Voelt niet als een motor met 150 pk op dat moment. De Z900 met 120 pk schiet er dan vandoor. Maar dat kan ook met de agressieve OEM 15 voortandwiel te maken hebben. Toch wil ik wel uitsluiten dat hij niet 100% gezond loopt.
Als je naast elkaar zou rijden aan 70km/h in 4de en de boel vol open gooien gaat die z900 wss de eerste meters ook sneller zijn en dan gaat de fz1 voorbij komen. Is eigen aan de motor. Heb hier een collega op het werk die met een m900 rijdt (oude monster) en om die voorbij te gaan moet ik de fz1 ook serieus opdraaien. Eens voor de 8000 toeren speelt de monster niet meer.
Veel FZ1 rijders naar naar de mt09/tracer900 gegaan, juist omdat die onder en midden meer bruikbaar vermogen heeft.