fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Zal nog even controleren. Lees dat de EXUP vooral voor geluid dempen bij lage toeren is bij de FZ1 ipv koppel. Wil nog een andere uitlaat monteren die ik heb liggen, dus de EXUP gaat er waarschijnlijk binnenkort af. Mensen die daardoor gevoelsmatig koppel hebben verloren onderin? Dan doe ik het niet. Lange versie van de Remus Powercone wil ik monteren. Zit ook afwisselend een BMC/K&N luchtfilter in.

Is niet zozeer haperen meervoud, maar alsof hij in de eerst versnelling, net na je op het gas gaat zich heel even bedenkt, en dan pas vermogen erin komt. Voelt niet als een motor met 150 pk op dat moment. De Z900 met 120 pk schiet er dan vandoor. Maar dat kan ook met de agressieve OEM 15 voortandwiel te maken hebben. Toch wil ik wel uitsluiten dat hij niet 100% gezond loopt.
Die z900 heeft kortere verhoudingen en weegt iets minder.
Als je naast elkaar zou rijden aan 70km/h in 4de en de boel vol open gooien gaat die z900 wss de eerste meters ook sneller zijn en dan gaat de fz1 voorbij komen. Is eigen aan de motor. Heb hier een collega op het werk die met een m900 rijdt (oude monster) en om die voorbij te gaan moet ik de fz1 ook serieus opdraaien. Eens voor de 8000 toeren speelt de monster niet meer.

Veel FZ1 rijders naar naar de mt09/tracer900 gegaan, juist omdat die onder en midden meer bruikbaar vermogen heeft.
 
Die z900 heeft kortere verhoudingen en weegt iets minder.
Als je naast elkaar zou rijden aan 70km/h in 4de en de boel vol open gooien gaat die z900 wss de eerste meters ook sneller zijn en dan gaat de fz1 voorbij komen. Is eigen aan de motor. Heb hier een collega op het werk die met een m900 rijdt (oude monster) en om die voorbij te gaan moet ik de fz1 ook serieus opdraaien. Eens voor de 8000 toeren speelt de monster niet meer.

Veel FZ1 rijders naar naar de mt09/tracer900 gegaan, juist omdat die onder en midden meer bruikbaar vermogen heeft.
Je hebt helemaal gelijk en daar ben ik me van bewust, maar je kan veel dingen doen om de FZ1 feller te krijgen. Beetje de zin en onzin aan het onderzoeken en afwegen. Zou eigenlijk eens op een volledig getunede willen rijden om te zien wat het verschil is: R6 gas, 16 voortandwiel (iod), ecu flash, dyno tune, open airbox mod, open filter en fatsoenlijk pijp. Zit hier een motorzaakje in Amsterdam die bezig is met een FZ1N, ik ga daar nog eens langs om te kijken of hij er nu wel staat. Als dat een openbaring is is bijna zonde jezelf dat te ontnemen. *D

Ergens is het ook fijn dat je kan knallen en heel rustig kan rijden met dezelfde fiets. Tijdens een rit naar de Alpen gemerkt dat je lui en laks kan rijden omdat hij er niet meteen vandoor gaat als je het gas open trekt.
 
Je hebt helemaal gelijk en daar ben ik me van bewust, maar je kan veel dingen doen om de FZ1 feller te krijgen. Beetje de zin en onzin aan het onderzoeken en afwegen. Zou eigenlijk eens op een volledig getunede willen rijden om te zien wat het verschil is: R6 gas, 16 voortandwiel (iod), ecu flash, dyno tune, open airbox mod, open filter en fatsoenlijk pijp. Zit hier een motorzaakje in Amsterdam die bezig is met een FZ1N, ik ga daar nog eens langs om te kijken of hij er nu wel staat. Als dat een openbaring is is bijna zonde jezelf dat te ontnemen. *D

Ergens is het ook fijn dat je kan knallen en heel rustig kan rijden met dezelfde fiets. Tijdens een rit naar de Alpen gemerkt dat je lui en laks kan rijden omdat hij er niet meteen vandoor gaat als je het gas open trekt.
Op de R6 gas na staat de mijne zo.
Denk dat zo een gashendel de boel wel direct heel nerveus maakt, je zou bijna een progressieve gashendel moeten vinden.
 
Die z900 heeft kortere verhoudingen en weegt iets minder.
Als je naast elkaar zou rijden aan 70km/h in 4de en de boel vol open gooien gaat die z900 wss de eerste meters ook sneller zijn en dan gaat de fz1 voorbij komen. Is eigen aan de motor. Heb hier een collega op het werk die met een m900 rijdt (oude monster) en om die voorbij te gaan moet ik de fz1 ook serieus opdraaien. Eens voor de 8000 toeren speelt de monster niet meer.

Veel FZ1 rijders naar naar de mt09/tracer900 gegaan, juist omdat die onder en midden meer bruikbaar vermogen heeft.
Het vergelijken van een FZ1 met een andere motor is een appel en een peer. Zeker met 70 in zijn 4e versnelling. Ik had toentertijd een akra met een Rapidbikemodule en een O2 eliminator erin ( Exup buiten werking) en de machine reed als een beest. in de tweede versnelling bij 3000RPM gas open en gaan. Zeker als bij 6000RPM alle vermogen vrijkomt dan vloog je weg.
Later is de Rapidbike module er weer uitgegaan en heb nog jaren genoten van de FZ1. Als je actief met de versnellingen omgaat is het een goede allround brommert die een hele hoop lol geeft.
 
Voor diegene die nog een duo cover zoeken heb ik nog een gloednieuwe ermax cover te koop .
Niet gemonteerd geweest i.v.m. veranderde plannen. Kleur Midnight Black.
Vaste prijs 100 euro. PB bij interesse .
 
Ik heb de vraag ook al even in de "gevraagd" sectie gezet, maar ik probeer het hier ook nog even.
Heeft iemand en buddyseat voor een FZ8-n van 2015? Alvast bedankt!
 
Vandaag deze FZ1 gekocht met 20.000km op de teller uit 2009. Nu zijn de banden versleten en moeten er nieuwe banden op. Nu weet ik dat banden een persoonlijke keuze is. Maar mijn vraag is, welke banden hebben jullie op de FZ1 liggen?
Hoop in dit topic veel te leren en informatie te verkrijgen.





Ronde en zwarte banden snap ik 🤡


Screenshot_20210808-113701_WhatsApp.jpg
 
Vandaag deze FZ1 gekocht met 20.000km op de teller uit 2009. Nu zijn de banden versleten en moeten er nieuwe banden op. Nu weet ik dat banden een persoonlijke keuze is. Maar mijn vraag is, welke banden hebben jullie op de FZ1 liggen?
Hoop in dit topic veel te leren en informatie te verkrijgen.





Ronde en zwarte banden snap ik 🤡


Bekijk bijlage 1662988
Hangt er vanaf wat je er mee doet en hoeveel kilometers je rijdt.

Ik had zelf de Road 5 om de Fz1 liggen omdat ik ook veel woon-werk deed.
Nu is dit gereduceerd naar 0 met de XSR en heb er de Bridgestone s21 onder liggen, ben ik wel zeer tevreden over. Volgende keer word het de S22 denk ik.
 
Vlot en sportief is een groot woord. Tis niet constant gummen ofzo.
Ik was zelf aan het denken aan de Pirelli Angel GT....
 
De angel GT's zijn besteld!
Bij thuiskomst zag ik dat een voorvork keerring lekt. Niet gezien bij de aankoop. Motor had ook een tijdje stil gestaan. Morgen maar eens bellen wat de kosten hiervan zijn. Kan ik wel blijven rijden met die lekker voorvork keerring?

Maar wat is deze motor een kanon op wielen!
 
Vandaag deze FZ1 gekocht met 20.000km op de teller uit 2009. Nu zijn de banden versleten en moeten er nieuwe banden op. Nu weet ik dat banden een persoonlijke keuze is. Maar mijn vraag is, welke banden hebben jullie op de FZ1 liggen?
Hoop in dit topic veel te leren en informatie te verkrijgen.





Ronde en zwarte banden snap ik 🤡


Bekijk bijlage 1662988
Gefeliciteerd met je aankoop.
Mocht je soms nog interesse hebben in een nieuwe nooit gebruikte Ermax duo cover ?
 
De angel GT's zijn besteld!
Bij thuiskomst zag ik dat een voorvork keerring lekt. Niet gezien bij de aankoop. Motor had ook een tijdje stil gestaan. Morgen maar eens bellen wat de kosten hiervan zijn. Kan ik wel blijven rijden met die lekker voorvork keerring?

Maar wat is deze motor een kanon op wielen!

Met lekke keerring niet blijven rijden, je hebt kans dat het op je remblokken terecht komt dan moet je die ook nog eens vernieuwen 😉
 
De angel GT's zijn besteld!
Bij thuiskomst zag ik dat een voorvork keerring lekt. Niet gezien bij de aankoop. Motor had ook een tijdje stil gestaan. Morgen maar eens bellen wat de kosten hiervan zijn. Kan ik wel blijven rijden met die lekker voorvork keerring?

Maar wat is deze motor een kanon op wielen!
Als het een beetje zweet gaat het nog wel. Beginnen er echt druppels te vormen dan kan het op je rem terecht komen.

Ik heb ze van m'n R1 laten maken, lokale sleutelaar (wel bedrijf). Circa 200 euro heeft het me gekost.
 
Bij mijn monteur kost het 90 euro voor twee stuks. Alleen heeft die in september pas tijd. En ik wil rijden!!
 
Mooie bike! 90 euro is liefdadigheid. Dan gaan er wel goedkope keerringen in lijkt me. Let dan ook even op welke vorkolie erin gaat. Maxima
Racing 5w lijkt het meeste op de OEM Yamaha olie. De olie van Yamaha is moeilijk te krijgen en duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan