fz1 en fz8 ontmoetingsplek

@vino Aaaaaii een valpartij?? Hopelijk niet al te erg en heb je zelf niks??
Ha ha dat was begin 2007 total loss ( ik had gelukkig niks) gereden en binnen 2 maanden deze in m’n garage 😉
1733508B-665F-44B6-8102-A2521E5AAF12.jpeg


Was ook een fijn fietsje 👍
 
Yess meer leven in t forum! Die gele is ook echt heel tof @vino !!! Heb voordat ik mijne kocht ook gekeken naar een gele!

Ook maar even meedoen met de spam!
 

Bijlagen

  • IMG_20211106_132050.jpg
    IMG_20211106_132050.jpg
    194,1 KB · Weergaven: 29
  • IMG_20211106_132025.jpg
    IMG_20211106_132025.jpg
    503 KB · Weergaven: 26
Mooie bike! Vooral met die volle kuip en de kleur! Zwart ruitje erop zou hem ook niet misstaan.
Zeker! Ik zat zelf te denken aan een smoked ruitje, alleen zou ik m wat lager willen. Ik heb nu steeds dat de wind precies net tegen de bovenkant van mn helm komt. En ik vind het niet erg als het tegen mn lichaam aan komt
 
Wat een prachtige machines allemaal, en zien er werkelijk goed verzorgd uit!!

Ik mag de mijne donderdag ophalen, dan gaan ik ook mee spammen (tenminste als tie niet vies wordt van de verwachte buien) haha
 
Laat in dan ook maar een keer meedoen 😁. Mijn 2009 FZ1. Heb hiervoor een gele N gehad, uiteindelijk toch voor ingeruild voor een S. Voor langere reizen is een kuip toch net wat comfortabeler
 

Bijlagen

  • 339CB785-E984-4066-A427-30E2291FC7ED.jpeg
    339CB785-E984-4066-A427-30E2291FC7ED.jpeg
    483,2 KB · Weergaven: 29
  • 0C062D07-E317-430C-AD4D-38464E0126EF.jpeg
    0C062D07-E317-430C-AD4D-38464E0126EF.jpeg
    633,8 KB · Weergaven: 28
  • D4489DD3-7713-41C9-A1DA-5F0677679F5D.jpeg
    D4489DD3-7713-41C9-A1DA-5F0677679F5D.jpeg
    713,9 KB · Weergaven: 27
Lang weekend naar Zwarte Woud geboekt :], samen met mijn vader. Eindelijk weer eens wat bochtjes gaan pakken eind november. Nog wel enkele to do's:
- ali telefoonhouder doortrekken naar de accu of door iemand laten aansluiten op de verlichting, zodat ik navigatie heb en telefoon kan bijladen.
- twijfel over de voorband. Ligt er inmiddels al enkele jaren op maar heeft nog volop profiel, één of ander goedkoop ding toen ik hem kocht. Achter ligt al een MPP 2CT. Vind hem niet echt geweldig sturen, wellicht speelt de voorband een rol.

Heb nu wel al enkele keren gehad dat de motor niet wilde starten. Contact aan, druk op de knop en vervolgens niets.. Wel brand dan het oranje (storings?)lampje. Meestal contact uit, terug aan en dan start hij. Laatste keer koste het meerdere pogingen. Heb dit zo'n keer of 3 per jaar. Altijd vervelend als je niet weer waar het vandaan komt.
 
Lang weekend naar Zwarte Woud geboekt :], samen met mijn vader. Eindelijk weer eens wat bochtjes gaan pakken eind november. Nog wel enkele to do's:
- ali telefoonhouder doortrekken naar de accu of door iemand laten aansluiten op de verlichting, zodat ik navigatie heb en telefoon kan bijladen.
- twijfel over de voorband. Ligt er inmiddels al enkele jaren op maar heeft nog volop profiel, één of ander goedkoop ding toen ik hem kocht. Achter ligt al een MPP 2CT. Vind hem niet echt geweldig sturen, wellicht speelt de voorband een rol.

Heb nu wel al enkele keren gehad dat de motor niet wilde starten. Contact aan, druk op de knop en vervolgens niets.. Wel brand dan het oranje (storings?)lampje. Meestal contact uit, terug aan en dan start hij. Laatste keer koste het meerdere pogingen. Heb dit zo'n keer of 3 per jaar. Altijd vervelend als je niet weer waar het vandaan komt.
Het zwarte woud is altijd geweldig. Super 👌

Ik rij met de pp 2ct en ik vind het een geweldige band. Ik ben ook van mening dat ik altijd een setje banden koop omdat ik vind dat een setje van hetzelfde merk en type altijd beter is dan twee verschillende banden. Hoelang ligt de voorband er al op?
Ik heb ook veel goede verhalen gehoord van de S22. Zijn wel een stuk duurder.

Ik heb een TomTom aangesloten op de accu dus ik rij met een powerbank in de tas voor mijn telefoon te laden.

Dat issue met het lampje kan ik je geen advies in geven. Ik zou zeggen naar de motorboer en uitlezen die hap. Succes!
 
Lang weekend naar Zwarte Woud geboekt :], samen met mijn vader. Eindelijk weer eens wat bochtjes gaan pakken eind november. Nog wel enkele to do's:
- ali telefoonhouder doortrekken naar de accu of door iemand laten aansluiten op de verlichting, zodat ik navigatie heb en telefoon kan bijladen.
- twijfel over de voorband. Ligt er inmiddels al enkele jaren op maar heeft nog volop profiel, één of ander goedkoop ding toen ik hem kocht. Achter ligt al een MPP 2CT. Vind hem niet echt geweldig sturen, wellicht speelt de voorband een rol.

Heb nu wel al enkele keren gehad dat de motor niet wilde starten. Contact aan, druk op de knop en vervolgens niets.. Wel brand dan het oranje (storings?)lampje. Meestal contact uit, terug aan en dan start hij. Laatste keer koste het meerdere pogingen. Heb dit zo'n keer of 3 per jaar. Altijd vervelend als je niet weer waar het vandaan komt.
Had ik ook last van, startrelais was kapot. Nieuwe van ali besteld voor een euro of 6 ofzo. is wel even pielen het aansluitstuk moet jje van de oude overzetten maar werkt perfect!
 
Weer een knutsel klusje aangekocht voor op de fz8. Originele carbon Yamaha led knippers. Zal mooi staan op de fz8 met al mijn carbon onderdelen op de motor 👌
 

Bijlagen

  • IMG_20220216_105134.jpg
    IMG_20220216_105134.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 17
Had ik ook last van, startrelais was kapot. Nieuwe van ali besteld voor een euro of 6 ofzo. is wel even pielen het aansluitstuk moet jje van de oude overzetten maar werkt perfect!
Goeie tip. Ik dacht zelf aan de startmotor die soms vastzit, ooit last van gehad bij m'n YZF750. Maar dit is wel makkelijk uit te sluiten. Ga ik gelijk mee aan de slag!
 
Had ik ook last van, startrelais was kapot. Nieuwe van ali besteld voor een euro of 6 ofzo. is wel even pielen het aansluitstuk moet jje van de oude overzetten maar werkt perfect!

En wat moet je dan overzetten? En waar zit het relais ongeveer?
 
Zit wat te zoeken op YouTube voor het relais. Lijkt er wel op dat het relais nog 'klikt'. Doet hij bij mij niet denk ik, maar goed, sta wel met helm en al nog op dan.

[Edit]
Youtube heeft meeste vragen wel beantwoord.
Alleen op Ali nog niet het relais voor juiste bouwjaar fz1 gevonden
 
Laatst bewerkt:
ik heb precies deze besteld:


als je die en de oude en nieuwe naast elkaar zet snap je precies wat je moet over moet zetten. je trekt de bovenkant er zo af en die van de oude past er precies op.
Sorry voor mijn rare omschrijving, relay zit bij je zekeringen onder je kont. maar bijna gegarandeerd dat dit de boosdoener is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan