fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Als het kan tank ik '98. Motor staat ook veel stil helaas en dan heb ik liever geen '95. Maar tankstation hier in het dorp heeft geen '98 dus gaat er regelmatig ook '95 in.
 
Hier altijd e10, niks mis mee.
Maar de motor staat nooit langer stil dan 2-4 dagen

Heb ook een carberateur fiets ernaast die ook gewoon e10 zonder problemen.
 
De motorzaak adviseerde mij E5 (dus Euro98), maar mijn zwager tankte een keer vol met E10 toen hij een ritje ging maken, ik merkte niet echt groot verschil qua "anders" rijden. Gezien ik de laatste tijd vaker rijd, is het niet altijd een pretje om E5 in te gooien in deze tijd |(.
Ik ga nu even een tijd ook lekker E10 tanken en vóór de winter de laatste tankbeurt E5 in doen.

Thanks voor jullie reacties!
 
De motorzaak adviseerde mij E5 (dus Euro98), maar mijn zwager tankte een keer vol met E10 toen hij een ritje ging maken, ik merkte niet echt groot verschil qua "anders" rijden. Gezien ik de laatste tijd vaker rijd, is het niet altijd een pretje om E5 in te gooien in deze tijd |(.
Ik ga nu even een tijd ook lekker E10 tanken en vóór de winter de laatste tankbeurt E5 in doen.

Thanks voor jullie reacties!
Ik denk dat e10 prima kan, zou inderdaad misschien voor de winterstalling dan wat anders er in gooien. Maar moet zeggen dat mijne best wel lang stil gestaan heeft ( ongeveer 4 maanden door buitenland stage) maar wel met e10 er in. Maar was geen probleem toen ik weer thuis was en de eerste keer op stapte
 
Ik tank trouwens ook gewoon e10, niet dat ik geen e5 kan betalen. Maar meestal is het gewoonweg niet beschikbaar….
 
Motor zal er prima op draaien hoor. Het verhaal is dat je op langere termijn vervuiling krijgt op bijv de injectoren.
 
Zoek eigenlijk nog een duo cover, liefst in het blauw (miss iemand nog wat liggen?)

Owja iemand Puig ruit ruilen tegen tour ruit?
 

Bijlagen

  • F92FE88A-6FA5-4E5C-B646-1EBFC2AFC3B3.jpeg
    F92FE88A-6FA5-4E5C-B646-1EBFC2AFC3B3.jpeg
    246,6 KB · Weergaven: 16
Een quickshifter bedoel je? Die had ik op mijn fz8. Liep als boter er door. Heerlijk! Van healtech
 
haha heel toevallig vorig week ook (per ongeluk) zelf ge-quickshift...is dat goed nederlands? 😁 Ging ook soepel, ik schakelde daarna een paar keer zo, zonder doorduwen gas los inderdaad.

Alleen terug shiften toch maar liever de clutch inknijpen, maar soms gaat dat ook per ongeluk on-gecluched hihi
 
haha heel toevallig vorig week ook (per ongeluk) zelf ge-quickshift...is dat goed nederlands? 😁 Ging ook soepel, ik schakelde daarna een paar keer zo, zonder doorduwen gas los inderdaad.

Alleen terug shiften toch maar liever de clutch inknijpen, maar soms gaat dat ook per ongeluk on-gecluched hihi
Je vergeet per ongeluk de koppeling te gebruiken 🤔
 
Dat klinkt heel gek inderdaad als je het vergeet 😂. Ik was niet vergeten de koppeling te gebruiken hoor.
Het was meer dat ik een keer probeerde heel snel de koppelingshendel te gebruiken, en dat ik dus per ongeluk iets te vroeg met pedaal schakelde.
Toen dacht ik, weet je ik probeer een keer zonder 😇.

Vroegaaah in jaren 90 reed ik Yamaha’s V50 en V80 en die waren zonder koppeling en lekker 3 versnellingen “trappen” haha.
Maar goed, ik zal het niet vaak doen met de FZ1, op deze ben ik lekker zuinig mee, en ik ben geen racer op de weg 😉
 
Van de week mn achterband er weer in gezet na het wisselen van de kettingset, maar omdat ik toch iedere keer loop te hannesen met die abs module toch de vraag...

Weet iemand hier een handigheidje hoe je dit in je eentje kan doen?

Alvast bedankt!
 
Hier geen abs. Maar scheelt sowieso als je wat plakjes hebt om onder het achterwiel te stoppen zodat je het wiel niet teveel omhoog hoeft te tillen. Op m'n eerste R1 was het wiel zo gewisseld, toen hoefde je de remklauw er niet tussen te steken. Tegenwoordig is het bijna niet te doen in je eentje.
 
Hier geen abs. Maar scheelt sowieso als je wat plakjes hebt om onder het achterwiel te stoppen zodat je het wiel niet teveel omhoog hoeft te tillen. Op m'n eerste R1 was het wiel zo gewisseld, toen hoefde je de remklauw er niet tussen te steken. Tegenwoordig is het bijna niet te doen in je eentje.
Je hebt toch voeten ook?:+

Zo doe ik het toch.
Voeten gebruiken om wiel omhoog te houden. Heb je 2 handen vrij om al de rest te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan