FZR-wegtrek-topic

Waar ligt het aan?

  • FZR kwaal

    Stemmen: 1 4,3%
  • Verrotte koppeling

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dash kan niet rijden...

    Stemmen: 22 95,7%

  • Totaal aantal stemmers
    23
Hier vind je de specs: http://www.motorbikes.be/nl/Yamaha/1992/FZR%20600/
181 kilo droog zelfs, goh wist ik niet.
En wat een gezeur over de topsnelheid, dat boeit toch niet?
Maar hij ging dik 240 op de teller, op de autobahn natuurlijk hè. *D

Edit: En nog even over dat optrekken: Ik snap opzich wel waar je op doelt, want bij 1500-2500 tpm loopt de FZR vrij beroerd. -O- No worries: da's normaal!
De truuk is alleen om meer toeren te draaien voordat je de koppeling op laat komen, en de koppeling moet je dan ook vervolgens een beetje laten slippen (niet de hele straatlengte hoor). Eigenlijk doe je zoiets voornamelijk op gehoor. :]
 
Laatst bewerkt:
gewoon die naald op 12.000rpm houden en je koppeling laten schieten man, moet je eens kijken hoe hard je wegschiet :)
 
Mijn FZR-R vertrok soepel en snel. 7000 tot 8000 toeren en de koppeling soepel los en nog iets meer gas geven. Vertrek je snel terwijl het voorwiel net van de grond komt :]
 
Ook gestemd, topic starter kan gewoon niet rijden :)

Zo'n fzr 600 moet je gewoon hoog in toeren houden.

Gas gewoon vastlijmen op 12000 toeren en de rest met je koppeling doen O-)
 
zijn die 600's er trouwens ooit geweest(in '89 ofzo?) met andere remklauwen als anders.
Die waar ik bij wil gaan kijken heeft namelijk klauwen met 1 zuiger(per kant -O- ),
terwijl ik op foto's van andere altijd 2 zuigers per kant zie.
Misschien dat het een omgebouwde 400 is ofzo?? -O- |(
 
Ook gestemd, topic starter kan gewoon niet rijden :)

Zo'n fzr 600 moet je gewoon hoog in toeren houden.

Gas gewoon vastlijmen op 12000 toeren en de rest met je koppeling doen O-)

mee eens

een Fzr.moet juis heel makkelijk wegtrekken :) :)

untitled1bl.jpg
 
zijn die 600's er trouwens ooit geweest(in '89 ofzo?) met andere remklauwen als anders.
Die waar ik bij wil gaan kijken heeft namelijk klauwen met 1 zuiger(per kant -O- ),
terwijl ik op foto's van andere altijd 2 zuigers per kant zie.
Misschien dat het een omgebouwde 400 is ofzo?? -O- |(
Nee hoor, die 1-zuiger klauwen zijn er maar heel even geweest (2 jaar of zo). De nieuwere modellen hebben de 2-zuiger klauwen.
 
ok, sorry. maar begin de zenuwen te krijgen... aanschaf van eerste motor is toch bijzonder!
Kan niet wachten...
 
zal k zeker doen! lijkt me echt super, zo'n grote grope liefhebbers van 1 model bij elkaar.
Eerst maar ff kijken of het m word. Ben zelf student, en hoe gunstig ze ook geprijsd zijn, tis moeilijk er een binnen mijn budget te vinden.
Heb er een gevonden voor zeeeer gunstige prijs, en ga morgenavond kijken. duzzz; spannend :X
 
sodeju. eerst geen hond en nu collectief stemmen dat ik niet rijen ken. |(

oh wacht, ik kenk` ook niet rijden ;)

en Thun, ik weet heus wel dat jij en 4SLag 5 x op Dash kan niet rijden hebben geklikt B|

thx voor de tips. met m`n kwart gassie moet ik wel bijtijds gas geven aan het licht. anders zit ik te laag in de toeren om hard weg te trekken. :N

zal ook weer zo`n aso look hebben. bij 5000 toeren stort alles om me heen al in vanwege de herrie. ga ik hem es op 8000 proberen :+

is toch wel een leuk fietsie 8-)
 
Maar zoals ik al zei volgens mij zit het hem voor het grootste deel in je 25kw-geen gashandelmeer begrenzing.
 
is het trouwens niet een idee om een FZR topicje te openen? of bestaat die al, en kan ik m gewoon niet vinden? Weet wel dat er een FZR foto topic is...
 
is het trouwens niet een idee om een FZR topicje te openen? of bestaat die al, en kan ik m gewoon niet vinden? Weet wel dat er een FZR foto topic is...
Dat is er al met meer dan 100.000 posts

www.fzrclub.nl, O-)

maar hier op het m-f is er nog geen algemeen topic. Als je je geroepen voelt, open er dan eentje. (hoewel meestal het foto topic gebruikt wordt, is wel zo overzichtelijk)
 
Denk het niet, maar denk dat jij mijn linkje gebruikt hebt, en daar staat zie ik nu een komma aan het eind. En die hoort daar natuurlijk niet O-)
Probeer je eigen linkje eens :+
 
tenminste 1 iemand die m`n fiets de schuld geeft.
dank je voor het redden van m`n laatste greintje eer :}

en 4Slag, ik denk dat je min of meer gelijk hebt. maar ik kan wel op die toeren komen. het duurt alleen langer. dus het zou moeten kunnen :z

een "Het Grote FZR topic"? zou kunnen. weet niet of er animo voor is.
:?
 
Van mij af is er iig animo voor want;
HEB ER EEN GEKOCHT!!! *O* *D :] *O* *O*
Net vanavond een aangeschaft; volgende week ophalen.
Echt een kickeh streetfighter...
alleen nu nog ff de foto's hier zien te plaatsen.(ze staan nog niet online geloof ik.)
Oh, en al mijn twijfels over het vermogen van een FZR 600; Als sneeuw voor de zon!
Zodra het ding boven de 7000rpm komt; whoaah; ideale beginnersracer. }) whahaa.

Die link lag m trouwens waarschijnlijk aan de beveiliging op mijn werk; baas wil misschien niet dat ik die site opging ofzo. weet niet. Dus nog maar eens kijken op fzrclub.nl en ff aanmelden.

Bijlage: 58314.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan