Vervelend probleem. Mijn fzr400 loopt nu op 2 en misschien 1 pit.
Afgelopen zondag met zonnetje de motor gepakt. Startte erg moeilijk. Stukje rijden, zat er een vaag rauw geluid in. Zat eerst te lachen, klonk als een 2 cilinder. Maar dat bleek ook te kloppen. Vermogen volledig weg, sputteren en afslaan bij stilstand.
Ik vermoed dat de regen de boosdoener is.
Hij staat buiten onder een zeil en met de hoosbuien van de afgelopen weken is er water ergens gekomen denk ik waar het niet moet komen.
Iemand ideeën waar ik moet beginnen met zoeken?
Iemand ervaring met een zelfde probleemZo ja, hoe opgelost?
tnxs
Mmm...
Hij kan zijn fiets nu wel mooi verkopen aan een 25kWert.
Grotere doelgroep.
als een motor lang onder een afdekzeil staat en de beluchting is niet goed!, dan is de kans groot dat diverse elektrische componenten,( bougiekappen/-kabel/bobine-aansluitingen e.a.), danig geoxydeerd kunnen zijn, dat de stroomafgifte op diverse aansluitingen verstoord wordt.
WD40 gebruiken en alle stekkertjes een keer loshalen/schoonmaken/inspuiten/vastzetten.....
Doe dat dan ook gelijk even op je knippers.
Misschien helpt het.
Maar het is meestal vocht zoals beschreven is.
Mijn GSX deed toen ook nix meer en de enige boosdoener was vocht op de stekker van de powercommander.
Dit was na een grondige wasbeurt gebeurd.
TLS kopen.
als een motor lang onder een afdekzeil staat en de beluchting is niet goed!, dan is de kans groot dat diverse elektrische componenten,( bougiekappen/-kabel/bobine-aansluitingen e.a.), danig geoxydeerd kunnen zijn, dat de stroomafgifte op diverse aansluitingen verstoord wordt.
WD40 gebruiken en alle stekkertjes een keer loshalen/schoonmaken/inspuiten/vastzetten.....
heb ik jou nog steeds voor nodig
ik ben eindelijk van de tpg tijden af..werken is leuk, maar je dag door midden is geen reet an
als je deze week tiet heb, bel ik nog ff..je hoeft me eigenlijk alleen te helpen bepalen welke weerstand er nog bij moet zodat het zooitje werkt
Je weet me te vinden.
De avonden zijn meestal niet al te druk bij mij, dus er is vast een gaatje te vinden.
Maar je bent wel positief dan, dat je deze week alweer kan rijden.
Mijn 600 reed wel met maar twee cilinder (cilinder 1 en 2, maakt misschien nog uit), alleen bepaald niet van harte maar de 50/60 haalde hij wel.Een FZR400 loopt volgens mij niet op 2 cilinders stationair, daarnaast krijg je hem volgens mij met volgas nog niet van zijn plaats want dat lukte met mijn 600 nog niet eens. Dus check eerst even met wat water op de voorbochten hoeveel cilinders er nou werkelijk weg zijn, en vervang dan eerst eens de bougie van die cilinder. (want ik gok dat het er gewoon 1 is die niet meedoet)