fzr400 loopt op 2 pitten

TwoDegrees

MF veteraan
18 sep 2002
25.863
7
Oezbekistan
Vervelend probleem. Mijn fzr400 loopt nu op 2 en misschien 1 pit.

Afgelopen zondag met zonnetje de motor gepakt. Startte erg moeilijk. Stukje rijden, zat er een vaag rauw geluid in. Zat eerst te lachen, klonk als een 2 cilinder. Maar dat bleek ook te kloppen. Vermogen volledig weg, sputteren en afslaan bij stilstand.

Ik vermoed dat de regen de boosdoener is.
Hij staat buiten onder een zeil en met de hoosbuien van de afgelopen weken is er water ergens gekomen denk ik waar het niet moet komen.

Iemand ideeën waar ik moet beginnen met zoeken?
Iemand ervaring met een zelfde probleem :? Zo ja, hoe opgelost?

tnxs ;)
 
jezus..wat een %%^*@#)#^$werk om die bougies te bekijken!
Ben in ieder geval 1 ding wijzer.

Hij loopt zeker op 2 pitten.
Zitten op de motor met linkercil als nummer 1 gezien, zijn cilinders 2 en 4 niet werkend.
Zag niets bijzonders aan de bougies, maar ik heb zo achterlijk weinig ruimte daar dat het me +- 30 min kostte om 2 bougies weer terug in te draaien. De 1e gaat makkelijk, maar dan nummer 2 :N :N

Helaas is de accu nu ook leeggestart, aanlopen lukte wel en kreeg hem aan de praat met veel gas. Je hoort hem duidelijk op 2 pitten lopen, en zo snel je het gas los laat, slaat de motor af.

Ik ga proberen hem weg te brengen. Ik heb niet de ruimte (lees: ik zit op de straat) en het goede gereedschap om dit te maken.

Of iemand moet in een vreselijk goede bui zijn :P :P


edit: exup klep was het niet, en kan het niet zijn. Die heb ik in de winter nog volledig gereviseerd. *O*
 
jezus..wat een %%^*@#)#^$werk om die bougies te bekijken!
Ben in ieder geval 1 ding wijzer.

Hij loopt zeker op 2 pitten.
Zitten op de motor met linkercil als nummer 1 gezien, zijn cilinders 2 en 4 niet werkend.
Zag niets bijzonders aan de bougies, maar ik heb zo achterlijk weinig ruimte daar dat het me +- 30 min kostte om 2 bougies weer terug in te draaien. De 1e gaat makkelijk, maar dan nummer 2 :N :N

Helaas is de accu nu ook leeggestart, aanlopen lukte wel en kreeg hem aan de praat met veel gas. Je hoort hem duidelijk op 2 pitten lopen, en zo snel je het gas los laat, slaat de motor af.

Ik ga proberen hem weg te brengen. Ik heb niet de ruimte (lees: ik zit op de straat) en het goede gereedschap om dit te maken.

Of iemand moet in een vreselijk goede bui zijn :P :P


edit: exup klep was het niet, en kan het niet zijn. Die heb ik in de winter nog volledig gereviseerd. *O*
bobine stuk?



of was dat al eens gezegd :?
 
Volgens mij zijn ook bij de kleinere FZR cilinders 1-4 en 2-3 gepaard qua bobines.
Misschien slaan je bougiedoppen wel door of staat er water in je bougiegaten omdat de afwateringsgaten dichtzitten.

Anders hier een posten : http://www.fzrclub.nl/smf/index.php

Daar zitten meer FZR400 rijders

Frans

Dat klopt idd 1&4 zitten op 1 bobine en 2&3 edit houdt in dat het niet een bobine probleem is vermoed ik.
 
Vervelend probleem. Mijn fzr400 loopt nu op 2 en misschien 1 pit.

Afgelopen zondag met zonnetje de motor gepakt. Startte erg moeilijk. Stukje rijden, zat er een vaag rauw geluid in. Zat eerst te lachen, klonk als een 2 cilinder. Maar dat bleek ook te kloppen. Vermogen volledig weg, sputteren en afslaan bij stilstand.

Ik vermoed dat de regen de boosdoener is.
Hij staat buiten onder een zeil en met de hoosbuien van de afgelopen weken is er water ergens gekomen denk ik waar het niet moet komen.

Iemand ideeën waar ik moet beginnen met zoeken?
Iemand ervaring met een zelfde probleem :? Zo ja, hoe opgelost?

tnxs ;)
checken welke uitlaten koud blijven
als die gepard zijn met 1 bobine de 12 volt aanlsuiting van de bobine checken
anders bobine vervangen c.q. stekkers goed controleren!
 
jezus..wat een %%^*@#)#^$werk om die bougies te bekijken!
Ben in ieder geval 1 ding wijzer.

Hij loopt zeker op 2 pitten.
Zitten op de motor met linkercil als nummer 1 gezien, zijn cilinders 2 en 4 niet werkend.
Zag niets bijzonders aan de bougies, maar ik heb zo achterlijk weinig ruimte daar dat het me +- 30 min kostte om 2 bougies weer terug in te draaien. De 1e gaat makkelijk, maar dan nummer 2 :N :N

Helaas is de accu nu ook leeggestart, aanlopen lukte wel en kreeg hem aan de praat met veel gas. Je hoort hem duidelijk op 2 pitten lopen, en zo snel je het gas los laat, slaat de motor af.

Ik ga proberen hem weg te brengen. Ik heb niet de ruimte (lees: ik zit op de straat) en het goede gereedschap om dit te maken.

Of iemand moet in een vreselijk goede bui zijn :P :P


edit: exup klep was het niet, en kan het niet zijn. Die heb ik in de winter nog volledig gereviseerd. *O*

:z Er was al meer info gegeven.....lezen...
O-)
 
poeh nog ff wkkr worden hier........maar hmmmm 180 km voor de regen wel check je stekkers dat dotje daar bij je thermostaat voor de carburateurs blaas ze droog of de haarfohn van je eventuele vriendin of vrouw erop zetten......kan ze ook eerst meten of er spanning op een van de draadjes komen te staan ( alletwee de stekkers ) als je het contact aan zet zoniet dan heb je een vochtprobleem dunkt me bij je startknop want juist van de daar uit zijn je bobines gelinkt.

en anders kom je langs heb ik wat weer te doen : afgelopen weken twee fzr400 lopend en rijdend gekregen dus de feeling zit er nog in ze zijn wel lastig omdat het vaak import is. :9
 
poeh nog ff wkkr worden hier........maar hmmmm 180 km voor de regen wel check je stekkers dat dotje daar bij je thermostaat voor de carburateurs blaas ze droog of de haarfohn van je eventuele vriendin of vrouw erop zetten......kan ze ook eerst meten of er spanning op een van de draadjes komen te staan ( alletwee de stekkers ) als je het contact aan zet zoniet dan heb je een vochtprobleem dunkt me bij je startknop want juist van de daar uit zijn je bobines gelinkt.

en anders kom je langs heb ik wat weer te doen : afgelopen weken twee fzr400 lopend en rijdend gekregen dus de feeling zit er nog in ze zijn wel lastig omdat het vaak import is. :9


Het meest vreemde vind ik..dat toen ik achter dit probleem kwam het een warme zonnige dag was. De dag erna was het ook warm en droog, maar het vocht ging er niet uit :N
Daarna weer regen..dus ja -O-
Maar langskomen zou ik wel willen, maar niet kunnen ;) Hij rijdt niet, tot nauwelijks. Ik kan hem met veel moeite aan de praat krijgen, maar rijden.. :N
 
Bij Safe hebben ze altijd nette aanhangers te huur.
Kost iets van 25 euro.

Als je dit doet, wel effe met zijn 2en de motor erop zetten.

ik ken een mannetje.. ;)
en die gaat mijn fiets hopelijk maken :)
en die heeft een aanhanger... :Y

en trouwens..wat heb ik aan een aanhanger, als ik geen haak heb aan de auto waar ik de aanhanger aan kan hangen :+
 
Jep. :X

@ graadjes
Als het nodig is heb ik een auto met trekhaak. ;)
Het is dan een auto met bijna hetzelfde cilinderinhoud als in mijn motor zit, dus er wordt rustig gereden. :+

:+

lol, ik heb ooit met mijn corsa 1.2 een vectra 1.6 gesleept :P
hij kon het wel :P

Maar ik ken een motormonteur die zondag mijn fiets komt ophalen.
Had alles verteld, en hij vond het ook een vreemd probleem, dus ik ben blij dat hij er even naar kijkt!

Maar erg bedankt voor het aanbod!! I appreciate it ;) :}
 
Misschien gewoon vocht in je carbs

Frans

tijdens het starten..en tijdens het aan de praat houden van de motor, ruik je een bezine lucht.
Dus ik ga er van uit dat de benzine wel goed in de cilinders komt. Dat is ook te zien aan de bougie, die is zeiknat.

Ik denk dat het een elektrieken probleem is, en [me]Twodegrees heeft daar geen kaas van gegeten[/me] :N
 
waar woon je ? ben tot vrijdag vrij .......


ik woon in schiedam, maar ik red het deze week niet meer, ga vrijdagnacht op vakantie en moet nog het een en ander regelen tot die tijd -O-

als je me over 2 weken nog wilt helpen, graag!!

edit: die motormonteur laat even verstek gaan, en ik ga er ook niet achteraan vanwege vakantie.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan