Ga toch boeven vangen..

Rikje

Die hard MF'er
1 mrt 2004
460
2
Zeeuws Vlaanderen
Na het lezen van volgend verhaal zal iedereen denken, wat is hier nu het nut van?
Nou, er is geen nut. En ik ben gewoonweg fout.
Maar lees toch even mee.
Rijdend door deze mooie provincie rij ik op een honderd kilometer weg. Voor mij rijd een meneer, 80 - 85 km/u. Ik blijf er achter rijden, er is helemaal geen haast en ik hoef nergens naar toe.
Na een kilometer denk ik nog, die meneer zit even niet op te letten. Heeft de reusachtige witte cijfers 1 0 0 op de weg gemist. Heeft niet de groene geverfde scheiding gezien tussen ons en de tegenliggende medeweggebruikers, ook de borden zijn hem vast geheel ontgaan.
Na anderhalve kilometer wordt het onnodig warm onder mijn helm en ik begin me te ergeren. Het duurt ook niet lang of ik geef gas en haal de meneer in. Ik trek op tot zo’n 110 á 115 km/u. Er is geen haast en ik hoef nergens naar toe.
Ik kijk in mijn spiegel om te kijken hoeveel ik al ben uitgelopen, anders vind ik het inhalen ook zo onzinnig. Wat ik in mijn spiegel aantref is niet wat ik verwachtte.
Het is een middenklasse auto van Duitse makelij. Ook die heeft de andere meneer ingehaald.
Een donkerbruin vermoeden maakt zich van mij meester, bevestigd door het feit dat de twee heren in de Duitse auto me inhalen.
Vanuit de hoedenplank (dat wil ik ook, lijkt me hartstikke vet!) komt een bordje omhoog met in rode letters ‘STOP POLITIE’
Terwijl ik naar de eerstvolgende parkeerplaats wordt gedirigeerd, zit ik in mezelf te denken wat ik ga zeggen. ,,Het is uitlokking! Zal ik roepen, die vent vraagt er gewoon om ingehaald te worden”
Tegen de tijd dat ik achter de twee heren ben gestopt, besef ik ook wel dat ik een ontzettende honden…penis ben en dat er geen verweer mogelijk is.
Terwijl de 80 - 85 km/u rijdende meneer langskomt, toetert hij nog even en steekt zijn hand op. ,,Da’s nou ook weer niet nodig", mompelt één van de agenten.
Na een verhaal met de strekking dat ze me best snapte maar dat die meneer niets, maar dan ook helemaal niets fout deed krijg ik de boete overhandigd.
Ik voel me verraden, belazerd en verneukt!
Geheel ten onrechte, maar toch voel ik het zo. -O-
 
Zo, dus die lul toeterde zonder dat er direct gevaar dreigde, en daarvoor werd hij niet aangehouden?

Verder... voor hoeveel te hard kreeg je de boete? Idd voor 115? Dan is het inderdaad gewoon een rare streek, onnodig, onzinnig en lullig.
 
denk dat ie boete kreeg voor inhalen waar het niet mag...
Daar ben ik ook een beetje bang voor, want ik dacht dat de politie van vlees en bloed zich doorgaans niet echt druk maakte over 10 a 15 % overschrijding... en dannnnn is het wel een ander verhaal..
 
dat hele inhaal verbod is klote,als er niks of niemand aankomt wat is dan het probleem?
maar ja ik zal wel weer te simpel denken.

lang leve nederland....NOT
 
dat hele inhaal verbod is klote,als er niks of niemand aankomt wat is dan het probleem?
maar ja ik zal wel weer te simpel denken.

lang leve nederland....NOT

nee je denkt niet te simpel maar de meeste weggebruikers hebben niet voldoende inzicht om in te halen op "dat soort" wegen.
 
Daar ben ik ook een beetje bang voor, want ik dacht dat de politie van vlees en bloed zich doorgaans niet echt druk maakte over 10 a 15 % overschrijding... en dannnnn is het wel een ander verhaal..
Hoezo is het dan een ander verhaal??????
Het blijft een k*tstreek, mensen die 20 km langzamer rijden op een punt waar je niet mag inhalen, die moeten ze van de weg halen, dat wekt irritatie op bij mensen en dan lok je dit soort acties uit.
 
Ik deel je frustratie... B| en dan die slome slak nog ff tuuteren met zo'n nsb-glimlach :X
Sterkte met je bekeuring -O-

En dan die inhaalverboden overal in NL, dat zuigt echt! Met al die zondagsrijders die gerust met 40-50 over een 80 kilometerweg pruttelen, met een sliert gefrustreerde achterliggers van 2 kilometer |(

Jaren mocht men bijna overal inhalen en nu schijnt het ineens levensgevaarlijk te zijn.
Ik denk dat het meer met de (verkeers)mentaliteit in NL te maken heeft. Die zuigt big-time. Elkaar er niet tussenlaten, zo laat mogelijk invoegen liefst 4 banen tegelijk, langzaam op de linker baan rijden, versnellen als je ingehaald wordt op een B-weg.
Dat zijn allemaal oorzaken van ongevallen. Die mentaliteit moet veranderd worden, ipv alles te verbieden en overal strepen door te trekken, en betonnen strips te leggen, waardoor je als motorrijder weer op je bek gaat. Duitsers snappen het tenminste :}
 
Laatst bewerkt:
Kan me je ergenis wel voorstellen.
Reed pas achter iemand die 50 reed waar je 80 mocht,irritant is dat ook al heb ik geen haast.
Zo een blokt gewoon het overige verkeer achter ons. (Was een drukke weg).
Je ehbt gewoon pech dat ze je gesnapt hebben B|
 
Welkom in Nederland waar alles zo in een kadertje geperst wordt dat we ons allemaal moeten aanpassen aan de middenmoot of lager :r
 
en het gaat alleen maar erger worden B|

ik las laatst in de krant dat ze bejaarden willen aansporen om zoveel mogelijk in de auto te stappen want lopend zijn ze te kwetsbaar |(

dan kan de max snelheid ook wel omlaag naar 20km/u
 
Tja in dit geval zeg ik dan dat de regels er voor ons zijn en niet anders om.

Daar moet de gemiddelde diender te lang overna denken.... (gemiddelde MF-er trouwens ook)
 
Laatst bewerkt:
tsja...
beetje dom, maar ook beetje flauw...

kutsituatie zeg, jammer dat je geen schappelijkere agent had..

ach t is gewoon pech, net zoals je koppeling eruit klapt of je accu stukgaat.

;)
 
:o Zonder te kijken ook nog?? Nou ja,ze hadden je op moeten sluiten :+

Dat is dan wel een extra bekeuring van 130 waard :P

;)
 
tsja...
beetje dom, maar ook beetje flauw...

kutsituatie zeg, jammer dat je geen schappelijkere agent had..

ach t is gewoon pech, net zoals je koppeling eruit klapt of je accu stukgaat.

;)


Dit is natuurlijk geen vergelijking. Hoe vaak klapt jou koppeling eruit, of is je accu op?
Ik hoop voor jou niet zo vaak als dat je met je snelle motor, in snel pak 10km lang 55km-ph rijdt achter zo'n over het stuur gebogen grijs-paarse pruik met oogkleppen, in haar Suzuki Alto :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan