Kawa Z750 of toch de ER6N?

Geen paniek, voor iemand die een eerste motor zoekt weet je al aardig wat je wil.

Ga kijken wat je mooi vindt en lekker vindt rijden. De meeste motoren kunnen een paar centimeter verlaagd worden als je met je voeten plat op de grond wil. De breedte van het zadel speelt daar trouwens ook een belangrijke rol in
Dat is dan toch echt de ninja 650! Vanaf moment 1 volledig vertrouwen. Helaas wat boven mijn budget (5500,-).
Voetjes plat op de grond, geen gevoel en gedachten van ''Oh shit ik moet straks op een kleine helling stil staan''. Gewoon lachend rondrijden

Zal dan de GSR600 of ER6N een vergelijkbaar iets zijn?
 
Dat is dan toch echt de ninja 650! Vanaf moment 1 volledig vertrouwen. Helaas wat boven mijn budget (5500,-).
Voetjes plat op de grond, geen gevoel en gedachten van ''Oh shit ik moet straks op een kleine helling stil staan''. Gewoon lachend rondrijden

Zal dan de GSR600 of ER6N een vergelijkbaar iets zijn?
Waarom alleen Kawa? Vind je dit mooie motoren? Er zijn meerdere merken met lagere motoren. Mt07 bijvoorbeeld, 690 duke en zo zijn er nog meer.
 
Waarom alleen Kawa? Vind je dit mooie motoren? Er zijn meerdere merken met lagere motoren. Mt07 bijvoorbeeld, 690 duke en zo zijn er nog meer.
Omdat ik vanaf moment 1 dat ik de kawa zag staan 8 jaar geleden "verliefd" was en nog steeds sta te stralen bij, voornamelijk de ninja 650.
Die fiets geeft mij gewoon een bepaald gevoel dat andere merken mij niet geven.

De MT 07 bekeken en pakte mij gevoelsmatig gewoon niet.
 
Ik heb les gehad op een ER6N en daar was ik erg enthousiast over, als ik opnieuw een eerste motor zou kunnen kopen zou dat 'm zeker worden in plaats van een dikke supersport (ik mocht nog meteen op vol vermogen beginnen:+). Dus vanuit mijn eigen ervaring kan ik die aanraden!
 
Omdat ik vanaf moment 1 dat ik de kawa zag staan 8 jaar geleden "verliefd" was en nog steeds sta te stralen bij, voornamelijk de ninja 650.
Die fiets geeft mij gewoon een bepaald gevoel dat andere merken mij niet geven.

De MT 07 bekeken en pakte mij gevoelsmatig gewoon niet.
Als ik je dan een tip mag geven. Spaar als je dat lukt dan door voor de 650 ninja. De goedkoopste op MP is €6300.
En op autoscout staat er al 1 van €6000
 
Zoiets…? Of the hardcore?

Ninja ZX-6R
Nee deze:

1679923562418.png
 
De keuze is inderdaad aan mij zelf, ik vraag ook niet of je een keus wilt maken voor mij, ik vraag om tips zodat ik misschien wel makkelijker een keus kan maken.

Misschien heb jij wel motoren in gedachten die voor de kleinere persoon goed handel baar is waar ik nooit aan gedacht heb😉

Maar bedankt voor je reactie, ik zal vast die rode hayabussa gaan opzoeken.

Minibike?
 
De keuze is inderdaad aan mij zelf, ik vraag ook niet of je een keus wilt maken voor mij, ik vraag om tips zodat ik misschien wel makkelijker een keus kan maken.

Misschien heb jij wel motoren in gedachten die voor de kleinere persoon goed handel baar is waar ik nooit aan gedacht heb😉

Maar bedankt voor je reactie, ik zal vast die rode hayabussa gaan opzoeken.
Suzuki Gladius, zie ter info: De motoren | Peterwaterval.nl.

Ben je ruim 8cm groter dan de minimale lengte.
 
Als ik je dan een tip mag geven. Spaar als je dat lukt dan door voor de 650 ninja. De goedkoopste op MP is €6300.
En op autoscout staat er al 1 van €6000
Ja haha daar zeg je wat, geduld in niet mijn sterkste punt. En met een nieuwbouwwoning gaat het andere geld daarheen. Ik snap wat je bedoeld hoor, alleen vorig seizoen ook steeds gehuurd. Wil nu wel men eigen fiets hebben.

Dus ik dacht nu een alternatief waar ik ook blij van word en zodra de woning klaar is, het alternatief de verkoop in en het geld dat er dan nog is bijleggen.
 
Ik heb les gehad op een ER6N en daar was ik erg enthousiast over, als ik opnieuw een eerste motor zou kunnen kopen zou dat 'm zeker worden in plaats van een dikke supersport (ik mocht nog meteen op vol vermogen beginnen:+). Dus vanuit mijn eigen ervaring kan ik die aanraden!
Dank je wel voor het delen van je ervaring!
Aanstaande woensdag ga ik op pad en naar een zaak waar een aantal ER6N te koop staan. Kijken of het wat is voor me
 
Dit draadje is waardeloos zonder foto van Celine zelf. We moeten immers ook kunnen oordelen welke motor daar het best mee matcht op uiterlijk.

Verder, lekker proefrijden en de tijd nemen om de juiste motor te vinden. In de tussentijd kun je ook een andere motor kopen, die je wel bevalt, doorsparen en de motor verkopen om de droommotor te halen als die voorbijkomt in jouw prijsklassen.


Heeft wel een hoge km stand.. geen idee wat dat met aankomend onderhoud doet hoor..
Kan ook gunstig zijn, als ie tenminste altijd correct onderhouden is en die dure, noodzakelijke beurt of onderhoud al heeft gehad.
Maar groot nadeel: met zo'n km.stand wordt een doorverkoop er niet makkelijker op. Dat zal je merken als je er weer vanaf wilt en 'm wil verkopen of inruilen. Dat zal een stuk lastiger gaan dan eentje met een lagere km.stand. Precies de reden waarom veel motoren teruggedraaide km.standen hebben.
 



Anders de grens over.
 
ik koop liever 1 met wat meer km's , dan weet je waar je aan toe bent . import motors zijn Allemaal ! terug gedraaid kwa KM stand .
in je openings post een ducati , maar dat is ook en 2 cilinder hoor :P ?
 
ik koop liever 1 met wat meer km's , dan weet je waar je aan toe bent . import motors zijn Allemaal ! terug gedraaid kwa KM stand .
in je openings post een ducati , maar dat is ook en 2 cilinder hoor :P ?

Ligt helemaal aan de prijs. Als het veel scheelt tov een identieke met lagere km.stand is het overwegen waard.
Als het maar weinig scheelt, denk ik dat je beter eentje met een lagere km.stand kan kopen waar alle onderhoud aantoonbaar is en die je weer makkelijk door kan verkopen als je 'm zat bent.

Die gelinkte zx6r met die km.stand zal langer in de showroom staan dan eentje met de helft erop. Zijn toch ook wel dingen waar je echt rekening mee moet houden, tenzij je 'm echt helemaal wil oprijden tot ie economisch afgeschreven is. Je kan leeglopen op onderhoud, maar ook op afschrijving.
 
Laatst bewerkt:
Als de Ninja 650 net buiten budget is, kijk dan ook even naar een ER-6f, de voorloper van de Ninja 650 (op basis van de ER-6n). Ietsje ouder, maar meer keus en als het moet ook met ABS.

Buiten Europa heette het ding gewoon Ninja 650R dus als dat het probleem is, trek je de stickers van de kuip ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan