Ga toch boeven vangen..

Nog een kleine anekdote dan. (Ik ben salarisadministrateur voor een politieregio)

Het valt me vaak op dat agenten en verkeershandhavers hier veelal door elkaar worden gehaald. Zo ook in dit topic titel "Ga toch boeven vangen..."

De meeste verkeershandhavers zijn helemaal niet bevoegd om boeven te gaan vangen. Ze zijn burger met een beperkte executieve taakstelling en hun werk bestaat puur uit verkeershandhavings taken.

In tegenstelling tot echte agenten, die zijn veel allrounder om het zo maar te zeggen.

Sinds vorig jaar hebben de echte agenten een kleine toelage bij hun salaris (een zgn. toelage bezwarende functie) Die hebben de verkeershandhavers bij ons in de regio dus niet. Ze zijn immers geen echte agenten, maar burgers met een beperkte taakstelling.

De toelages werden uitbetaald met terugwerkende kracht en op hoge poten belde de chef van de afdeling verkeershandhaving mij op waar de toelage bleef van zijn jongens en meiden. Dus ik leg hem uit dat ze daar helemaal niet voor in aanmerking komen en bij wijze van grap zeg ik hem nog "En trouwens, die toelage heet TBF, Toelage Bezwarende Functie, en zo zwaar is zo'n lazer pistool toch niet?". _O-

Vond hij dus geen leuk grapje.
 
[
En ik weet niet hoe jullie rijden, maar ik rij echt niet de heel erg anders als de gemiddelde Nederlander en ik heb zelden ....of nooit en bon, behalve dan van een flitskast.
Dus wat mij betreft ligt het niet aan die agenten hoor.
Geef mij ook zo'n blauwe lamp op mijn motor :P
 
De titel was achteraf niet zo handig, ik doelde op de agenten die me aanhielden. Dat was op zich al niet netjes, maar ik bedoelde zeker niet alle agenten.

Verder vond ik zelf een waarschuwing wel op z’n plaats…


O, en dat van die verschillende graduaties van agenten wist ik niet. Voor hun was ik dus de boef. Nou, dan hebben ze me gevangen :+
 
Nog een kleine anekdote dan. (Ik ben salarisadministrateur voor een politieregio)

Het valt me vaak op dat agenten en verkeershandhavers hier veelal door elkaar worden gehaald. Zo ook in dit topic titel "Ga toch boeven vangen..."

De meeste verkeershandhavers zijn helemaal niet bevoegd om boeven te gaan vangen. Ze zijn burger met een beperkte executieve taakstelling en hun werk bestaat puur uit verkeershandhavings taken.

In tegenstelling tot echte agenten, die zijn veel allrounder om het zo maar te zeggen.

Sinds vorig jaar hebben de echte agenten een kleine toelage bij hun salaris (een zgn. toelage bezwarende functie) Die hebben de verkeershandhavers bij ons in de regio dus niet. Ze zijn immers geen echte agenten, maar burgers met een beperkte taakstelling.

De toelages werden uitbetaald met terugwerkende kracht en op hoge poten belde de chef van de afdeling verkeershandhaving mij op waar de toelage bleef van zijn jongens en meiden. Dus ik leg hem uit dat ze daar helemaal niet voor in aanmerking komen en bij wijze van grap zeg ik hem nog "En trouwens, die toelage heet TBF, Toelage Bezwarende Functie, en zo zwaar is zo'n lazer pistool toch niet?". _O-

Vond hij dus geen leuk grapje.


_O- _O- _O-
 
Wat ik weer beleefd heb...... Rij ik in mijn auto op een 100 km weg met een gangetje van ongeveer 95 op mijn teller. Ja, ik had geen haast, en als ik wil blazen pak ik mijn motor wel. Maar goed...... Komt er een of andere gast op een motor die me inhaalt terwijl er een inhaalverbod is, en terwijl er een politieauto achter hem rijdt. Zo'n duitse wagen....weet je wel. Dus die gaan mij ook voorbij en houden de motorrijder aan. Heb nog even getoeterd. Ben tenslotte zelf ook motorrijder en ja, dan groet je een ander. Schept toch een band dat motor rijden. Was ook niet echt slim van die gozer om me in te halen terwijl er politie achter hem reed natuurlijk.
_O-
 
O, en dat van die verschillende graduaties van agenten wist ik niet. Voor hun was ik dus de boef. Nou, dan hebben ze me gevangen :+
Dat is iets wat veel mensen denk ik niet weten. Zo heb je wapendragende dienders, en dienders die geen wapen mogen dragen. Dienders, die zich alleen met het vervoer van arrestanten bezig houden (Parketwachters) en verkeerssurveillanten. Daarnaast natuurlijk de echte medewerkers basispolitiezorg en die ook weer onderverdeeld in gradaties.

Aan al die verschillende groepen hangen verschillende schalen en verschillende vooropleidingsnivo's. Met alle respect, je zult begrijpen dat het opleididngsnivo vereiste voor een verkeershandhaver een stuk lager ligt dan het nivo van een medewerker basispolitiezorg. En dat merk je soms (helaas) in de omgang met die gasten.
 
Hoezo... ik verpruts nu tijd waarin ik geniet van de belastingcenten die jij hebt betaald en ik heb ontvangen...... *O*

Morgen weer boefjes vangen.... tenzij er donuts bij de koffie zijn... dan duurt t wat langer :9

Het is mooi dat jij zo gelukkig bent met iets wat ik zeker nooit zou willen doen. Daar heb ik die belastingcenten best voor over :) wellicht zelfs meer dan dat ik nu betaal als het er op aankomt :P
 
Laatst bewerkt:
Je begrijpt er kennelijk niets van; wet overtreden --> boete betalen; da's logisch.
Waar 't mij om gaat is de tijd en energie die er wordt gestoken in de handhaving van de verkeerswetgeving t.o.v. dat wat er wordt gestoken in bv de handhaving van strafwetgeving en bestrijding van allerhande criminaliteit.
Verdiep je eens in het percentage onopgeloste zaken waar 't bv inbraak of geweldsdelicten aangaat, en vergelijk de cijfers 'ns met die in 't buitenland.

Grappig. Je goochelt met allerlei gegevens en cijfers alsof ze ook werkelijk bestaan. Laat ze maar eens zien dan. Graag ook de bronvermelding er bij......

Tot dat moment ga ik er eerlijk gezegd van uit dat je uit een slap gat in je nek l*lt. B|
 
[quote]Materazzi schreef op 20 september 2007 @ 21:44:
Nog een kleine anekdote dan. (Ik ben salarisadministrateur voor een politieregio)

Het valt me vaak op dat agenten en verkeershandhavers hier veelal door elkaar worden gehaald. Zo ook in dit topic titel "Ga toch boeven vangen..."

De meeste verkeershandhavers zijn helemaal niet bevoegd om boeven te gaan vangen. Ze zijn burger met een beperkte executieve taakstelling en hun werk bestaat puur uit verkeershandhavings taken.

In tegenstelling tot echte agenten, die zijn veel allrounder om het zo maar te zeggen.

Sinds vorig jaar hebben de echte agenten een kleine toelage bij hun salaris (een zgn. toelage bezwarende functie) Die hebben de verkeershandhavers bij ons in de regio dus niet. Ze zijn immers geen echte agenten, maar burgers met een beperkte taakstelling.

De toelages werden uitbetaald met terugwerkende kracht en op hoge poten belde de chef van de afdeling verkeershandhaving mij op waar de toelage bleef van zijn jongens en meiden. Dus ik leg hem uit dat ze daar helemaal niet voor in aanmerking komen en bij wijze van grap zeg ik hem nog "En trouwens, die toelage heet TBF, Toelage Bezwarende Functie, en zo zwaar is zo'n lazer pistool toch niet?". _O-

Vond hij dus geen leuk grapje.~[/quote]


Vind ik wel _O-
 
Alleen ervaren motorrijders kunnen 'gevaar' op tijd herkennen... ;) :}

full


GEEN BOETE!!! :)
 
Laatst bewerkt:
Genaaid, zonder zoenen... en nog geld betalen ook... :o
Tja, het gaat hier niet altijd om de verkeersveiligheid... -O-

Een beetje vent had dat ingezien, jou laten staan voor 10 minuten en je dan met preek, maar zonder bon laten gaan. Zolang je geen gevaar bent geweest voor anderen, moet je soms wat door de vingers zien... helaas... ze zijn niet allen zo... volgende keer eerder spiegelen, zie je ze eerder ook... ;)
 
Dienders zijn ook "maar" mensen en zoals hierboven (of vorige pagina) beschreven zijn er ook verschillen in hun takenpakket.

Zelf heb ik ook een aantal "onzin"bekeuringen gekregen, een aantal bekeuringen die gewoon niet hadden gehoeven en een aantal die puur aan mij lagen wegens gebrek aan inzicht of koppigheid.
Voor snelheid ben ik (voorlopig tot nu toe) slechts éénmaal geflitst, 6kmu te hard. (was een statische flitskast |( die ik had moeten zien).
Ook heb ik wel eens mazzel gehad (30+ kmu, waarschuwing)

Inderdaad zitten er altijd wel een aantal rotte appels tussen, of wou je beweren dat alle motorrijders (of elke andere willekeurige "groep" personen) perfecte lui zijn?

Sommige dienders (die meer mogen/kunnen dan slechts een lasergun in de hand houden) maken dingen mee die jij in je ergste nachtmerries niet kan bevatten, vooral het iemand zien doodgaan op allerlei manieren of het bergen van overleden slachtoffers.
Ook leuk zijn reanimaties, waarbij jij degene bent van wie degene op de grond afhankelijk is....
(bedankje van familie en nabestaanden voor het je best doen? vergeet het maar)

Toch trek ik mijn twijfels over het standpunt over de verdeling van de manschappen op allerlei gebieden, waarbij verkeershandhaving vrij groot lijkt. (Wellicht door het relatief korte interval tussen pleging feit en consequentie?)
moordzaken en allerlei andere (zwaardere) delicten kosten nu eenmaal meer tijd te onderzoeken.
Helaas houdt de overheid rekening met een minimum aan inkomsten uit uitgeschreven bekeuringen en speelt al met dat geld, oftewel: er wordt druk uitgeoefend op de korpsen om meer uit te gaan schrijven...

Over de mensen die zo slecht rijden dat het gewoon ronduit asociaal is wil ik niet reageren, is niet goed voor mn hart :)


en nu ben ik mijn eigen draad kwijt en ga weer even werken, anders wordt de baas ook niet zo blij met me ;)
 
Laatst bewerkt:
Sommige dienders (die meer mogen/kunnen dan slechts een lasergun in de hand houden) maken dingen mee die jij in je ergste nachtmerries niet kan bevatten, vooral het iemand zien doodgaan op allerlei manieren of het bergen van overleden slachtoffers.
Ook leuk zijn reanimaties, waarbij jij degene bent van wie degene op de grond afhankelijk is....
(bedankje van familie en nabestaanden voor het je best doen? vergeet het maar)
Waarom komt dit steeds naar voren? Er zijn wel meer kloteberoepen vol nare ervaringen, maar wat is de relevantie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan