Gaat mij dit problemen opleveren?

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.618
10.717
Andere kant van de evenaar
Heren,

Ik heb zuigers laten kopiëren bij JE, nu was ik al niet echt onder de indruk van hun werk, maar ik heb iets wat ik niet weet wat ik er van vinden moet..

De groeven voor de zuigerveren zijn er in gestoken, daarna het gat voor de pistonpen geboord. Nu zat er te weinig materiaal tussen zuigerveergroef en gat voor de pistonpen, en is er een "bult" in de groef van de zuigerveer gekomen.

Deze bult moest ik dus weg vijlen om de olieschraapveer vrij te kunnen laten bewegen, ik heb zoveel weg moeten vijlen dat er geen materiaal meer zit tussen de groef voor de zuigerveer en de pistonpen, een mm of 6/7.

Aan de ene kant denk ik, het kan wel, er komen niet echt veel krachten op, maar de schraapveer draait rond, als de schraapveer rond draait en het komt bij het gat, dan voor komt de rand van dat gat het verder rond draaien van de schraapveer...
Maar gaat mij dat dus in de problemen brengen? Of zal het wel mee vallen?

Dank u.

Niet echt goed te zien op de foto.

zuiger.jpg
 
Dank.

De originelen waren goed, de andere 3 zijn ook goed, soort van..
Ik ben begonnen met vijlen in de hoop dat ik maar een klein beetje hoefde weg te vijlen, maar om ze echt vrij te kunnen laten bewegen eindigde ik dus zo..

Ik ben sowieso zwaar teleurgesteld in JE.

Op een gegeven moment kreeg ik de vraag wat de exacte maat van de pistonpen en de dikte van de zuigerveren is.
Als je zo'n service levert, en je hebt de machines, dan heb je ook het gereedschap om te meten wat je voor je neus hebt, er zijn geen 3 verschillende maten 18mm zuigerpen, net als dat er maar 1 maat 2.8mm olieschraapveer is.
Ik werd toen al lichtelijk zenuwachtig.

Op een gegeven moment kreeg ik een email dat mijn order bij de koerier lag, en dag later dat het gecanceled was.
Dat duurde ook wel lang voor dat dat opgelost was.
Achteraf denk ik dat JE er achter kwam dat ze behoorlijk geknoeid hebben, de nieuwe zuigers waren 10 gram lichter, de diameter was groter, en de recces waar de zuigerpen zit was aardig kleiner.

Ik had 1 zuiger opgestuurd om te laten kopieren, minimum afname is 2 zuigers, maar ze hebben 4 nieuwe op gestuurd, omdat de andere 3 "verdwenen" waren.
De fabrikant bepaald de zuigerspeling, als de klant zegt dat ie een boring heeft van 78.25mm, dan mag de klant er van uit gaan dat ie de juiste diameter zuigers krijgt. Ik moest mijn cilinders op laten boren om de juiste speling te krijgen, hopelijk doen de zuigerveren hun werk nog goed, hopelijk gaat ie niet roken.

Aan de machines bij JE ligt het niet, alle zuigers hebben exact dezelfde maten.

Echt, bijna alles gaat mis bij dit project, bij bijna geen 1 leverancier gaat het goed.
 
Wat is de reactie van JE?
Neem aan dat je ze eerst gebeld hebt alvorens hun naam hier door het slijk te halen?

Ik schrijf op wat er gebeurd is, als jij dat iemand door het slijk halen vindt, prima.

Iedereen maakt fouten, maar dit lijkt er op dat iemand geen idee had waar ie mee bezig was, dat is iets heel anders.
Dit gaat over een bedrijf dat bestaat door dit soort werkzaamheden, daarom vind ik dat ik toch wel beter had mogen verwachten.

Er is een onderzoek ingesteld, mocht je dat willen weten.
 
Dit werk deugt niet, dus gewoon terug met die zooi, en laat ze het oplossen.

Als er een bult in de groef voor de olieschraper is gedrukt, is het materiaal daar ook naar buiten gekomen, dus is het ook nog mogelijk dat de diameter van de zuiger daar groter is geworden.
 
Het is vervelend de vraag is waarom is gegaan zoals het nu gegaan is en waarom hebben ze dit toch opgestuurd.
Ik doe tegenwoordig veel over de mail afspraak bevestiging en de prijs.
Zo staat alles vast en kan er van beide partijen nooit een discussie onstaat.
 
Als je nu al twijfelt, zal het altijd in je achterhoofd blijven dat er mogelijk iets mis is zodra je geluidjes hoort. Ik zou dit niet willen monteren in ieder geval.

Wel balen dat dit weer tegen zit... ik volg je topic ook al jaren op het SF deel..
 
Terug
Bovenaan Onderaan