Garage in gebreke stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is wel duidelijk dat Arnold het wiel niet heeft gewisseld op het moment dat hij aan de remmen heeft gewerkt.
Ik denk daarom dat er nog steeds het wiel in de motor zit wat de Ducati man gemonteerd heeft.

Op deze foto die Marky een paar dagen geleden heeft geplaatst is ook het 3 spaaks wiel te zien, en niet de originele 5 spaaks.

IMG_20210601_203352_3.jpg
 
Het is wel duidelijk dat Arnold het wiel niet heeft gewisseld op het moment dat hij aan de remmen heeft gewerkt.
Ik denk daarom dat er nog steeds het wiel in de motor zit wat de Ducati man gemonteerd heeft.

Op deze foto die Marky een paar dagen geleden heeft geplaatst is ook het 3 spaaks wiel te zien, en niet de originele 5 spaaks.

Bekijk bijlage 1641534
Ah! Ok dan heb ik het gelukkig verkeerd. Ik heb het dan verkeerd in geschat en treft Arnold geen blaam :t

Ik schrijf hierboven ook dat het geen heel groot probleem is als een band verkeerd om gemonteerd zit, maar met dit profiel in de regen is het dat dus wel :X
 
Ah! Ok dan heb ik het gelukkig verkeerd. Ik heb het dan verkeerd in geschat en treft Arnold geen blaam :t

Ik schrijf hierboven ook dat het geen heel groot probleem is als een band verkeerd om gemonteerd zit, maar met dit profiel in de regen is het dat dus wel :X
Vertel eens, waarom zou dit profiel in de regen een probleem zijn?
 
Omdat je voorwiel de andere op draait tov het achterwiel :D
Nee, je voorwiel draait dezelfde kant op als het achterwiel.
En als de banden goed zijn gemonteerd, dan draait het profiel van de voorband "de verkeerde kant" op. Zit de voorband verkeerd om gemonteerd, dan lijkt het profiel daarvan "de goede kant" op te draaien. Voor waterafvoer zit het profiel van de voorband standaard de verkeerde kant op, en nu hij verkeerd gemonteerd is juist de goede kant op.
 
Nee, je voorwiel draait dezelfde kant op als het achterwiel.
En als de banden goed zijn gemonteerd, dan draait het profiel van de voorband "de verkeerde kant" op. Zit de voorband verkeerd om gemonteerd, dan lijkt het profiel daarvan "de goede kant" op te draaien. Voor waterafvoer zit het profiel van de voorband standaard de verkeerde kant op, en nu hij verkeerd gemonteerd is juist de goede kant op.
Schattig dat je serieus reageert ;)
 
Schattig dat je je er uit probeert te bluffen.
Het is mijn werk, ik ga er dus altijd serieus op in. Er wordt al teveel onzin verkondigd, en het kan redelijk belangrijk zijn.
Ik schreef dat het voorwiel de andere kant op draait tov het achterwiel, jij neemt dat serieus en ik probeer me er nu uit te bluffen? Ohja.
 
Nee. Ze dienen goed om gemonteerd te worden vanwege het karkas. Dat is er bij de meeste banden op gemaakt om krachten in 1 richting op te vangen. Bij voorbanden is dat remmen, bij achterbanden accelereren.
Nee, er is wel degelijk over nagedacht door een fabrikant. En het profiel zorgt ervoor dat je grip houdt in de regen en niet als het omgedraaid wordt dus.
 
Nee. Ze dienen goed om gemonteerd te worden vanwege het karkas. Dat is er bij de meeste banden op gemaakt om krachten in 1 richting op te vangen. Bij voorbanden is dat remmen, bij achterbanden accelereren.
Toch zie ik half Assen met een Supercorsa op het achterwiel verkeerd om gemonteerd zitten, ivm het aantal bochten linksom en rechtsom en de slijtage aan de band. Is die band dan een uitzondering wat betreft draairichting en het karkas?
 
Nee, er is wel degelijk over nagedacht door een fabrikant. En het profiel zorgt ervoor dat je grip houdt in de regen en niet als het omgedraaid wordt dus.
Nee. En nogmaals, dit is mijn werk.
Ga maar eens goed kijken naar bijvoorbeeld het profiel van een Michelin Pilot Road 2, en verklaar dat dan.
 
Toch zie ik half Assen met een Supercorsa op het achterwiel verkeerd om gemonteerd zitten, ivm het aantal bochten linksom en rechtsom en de slijtage aan de band. Is die band dan een uitzondering wat betreft draairichting en het karkas?
Er bestaan een aantal banden die je multidirectionaal mag gebruiken. Uit mijn hoofd zitten de Supercorsa slicks daar ook bij.
Maar ik heb meer dan 6000 banden die ik kan leveren, ik weet ze echt niet allemaal uit mijn hoofd..... :+
 
Ik schreef dat het voorwiel de andere kant op draait tov het achterwiel, jij neemt dat serieus en ik probeer me er nu uit te bluffen? Ohja.
Je bedoelde dat het profiel van de voorband de andere kant op draait dan bij de achterband. Althans, zo heb ik jouw posting opgevat, anders had je er wel een smiley bij mogen zetten.
 
Nee. En nogmaals, dit is mijn werk.
Ga maar eens goed kijken naar bijvoorbeeld het profiel van een Michelin Pilot Road 2, en verklaar dat dan.
Misschien moet jij eens goed naar die pilot road 2 kijken! Dat is nl een prima voorbeeld van hoe GOED is.
Als je deze andersom monteert klopt de afwatering die Michelin ontworpen heeft niet meer.
Boven op de band staan de groeven naar achteren, hoe dat staat is helemaal niet van belang. Wat er onder VOOR het contact vlak gebeurt is wat belangrijk is. En daar heeft een fabrikant wel degelijk goed over nagedacht.

Met als voorbeeld hoe het niet moet de laatste foto van het voorwiel van Marky. En als goed voorbeeld hoe het wel moet de Michelin pilot powers en road 2.
 
Nee, je voorwiel draait dezelfde kant op als het achterwiel.
En als de banden goed zijn gemonteerd, dan draait het profiel van de voorband "de verkeerde kant" op. Zit de voorband verkeerd om gemonteerd, dan lijkt het profiel daarvan "de goede kant" op te draaien. Voor waterafvoer zit het profiel van de voorband standaard de verkeerde kant op, en nu hij verkeerd gemonteerd is juist de goede kant op.
Als het je werk is zou ik hier nog maar eens goed over nadenken.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan