Garage in gebreke stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prima, jij je zin. Jij weet het beter dan de rest van de wereld. Het is goed zo.
Neu... Ik weet het zeker niet beter dan bijv Michelin, daarom laat ik me ook graag wijzer maken door een banden fabrikant door een van hun technische artikelen.
Ik ben dan ook niet degene die beweert dat het profiel beter andersom zou moeten zitten om water af te voeren.........
 
Neu... Ik weet het zeker niet beter dan bijv Michelin, daarom laat ik me ook graag wijzer maken door een banden fabrikant door een van hun technische artikelen.
Ik ben dan ook niet degene die beweert dat het profiel beter andersom zou moeten zitten om water af te voeren.........

Kijk eens naar de draairichting van autobanden die een V profiel hebben...
 
Monteer een band nou maar gewoon op de goede, voorgeschreven manier. En anders maar lekker op
slicks rijden. Dat plakt ook beter, alleen dan niet zeuren dat het zo glad is in de regen ;-)
 
In de regen rijden is sowieso pure armoede O-)
O-) :X Ben ik het weer niet mee eens. Maar ik spreek nu alleen voor mezelf. Ik vindt regenrijden juist erg leuk, zowel op de straat als op circuit.. Maar wel in de zomer, kou heb ik dan wel weer een hekel aan. Kou vind ik dan weer armoede.
 
Neu... Ik weet het zeker niet beter dan bijv Michelin, daarom laat ik me ook graag wijzer maken door een banden fabrikant door een van hun technische artikelen.
Ik ben dan ook niet degene die beweert dat het profiel beter andersom zou moeten zitten om water af te voeren.........
Ik ook niet. Heb jij dat uit mijn tekst gehaald?
Dan zou ik het echt nog een keer lezen als ik jou was....
Waterafvoer is niet/nauwelijks belangrijk bij een motorband. En daarom mag het profiel van de voorband zo zitten als het zit, namelijk "verkeerd om".
 
Ik ook niet. Heb jij dat uit mijn tekst gehaald?
Dan zou ik het echt nog een keer lezen als ik jou was....
Waterafvoer is niet/nauwelijks belangrijk bij een motorband. En daarom mag het profiel van de voorband zo zitten als het zit, namelijk "verkeerd om".
Nee, je voorwiel draait dezelfde kant op als het achterwiel.
En als de banden goed zijn gemonteerd, dan draait het profiel van de voorband "de verkeerde kant" op. Zit de voorband verkeerd om gemonteerd, dan lijkt het profiel daarvan "de goede kant" op te draaien. Voor waterafvoer zit het profiel van de voorband standaard de verkeerde kant op, en nu hij verkeerd gemonteerd is juist de goede kant op.

Alsjeblieft....

Nee, het profiel zit zoals jij het noemt "verkeerd om", omdat een fabrikant na onderzoek heeft vast gesteld dat dat het beste werkt voor de waterafvoer.
Het is wel degelijk van belang, en zeer belangrijk bij een band. En daarom zit het profiel zoals het zit, niet "verkeerd om" maar gewoon zoals het hoort. Hoe het een motor staat is bijzaak.
 
Alsjeblieft....

Nee, het profiel zit zoals jij het noemt "verkeerd om", omdat een fabrikant na onderzoek heeft vast gesteld dat dat het beste werkt voor de waterafvoer.
Het is wel degelijk van belang, en zeer belangrijk bij een band. En daarom zit het profiel zoals het zit, niet "verkeerd om" maar gewoon zoals het hoort. Hoe het een motor staat is bijzaak.
Alsjeblieft..... |(
De bandenfabrikanten geven zelf aan dat het profiel van de voorbanden verkeerd om zit voor de optimale waterafvoer. Waar heb jij jouw verhaal vandaan? Ik van alle vertegenwoordigers van alle grote merken..... Die zijn hier kind aan huis.
De ENIGE reden dat het profiel van de voorband "verkeerd om" zit is dat ze gemerkt hebben dat de voorbanden hierdoor minder cuppen.
Maar prima, blijf jij aan jouw verhaal vasthouden. Geef het alleen niet aan anderen door a.u.b.
 
Wat een discussie om hoe je banden moet monteren op een motor, als die banden fabrikanten nou gewoon een pijltje op de band hadden gezet welke kant de rijrichting is dan was dit hele dilemma nooit ontstaan.
Het pijltje zit nu verkeerd om dat is het probleem nu.
 
Alsjeblieft..... |(
De bandenfabrikanten geven zelf aan dat het profiel van de voorbanden verkeerd om zit voor de optimale waterafvoer. Waar heb jij jouw verhaal vandaan? Ik van alle vertegenwoordigers van alle grote merken..... Die zijn hier kind aan huis.
De ENIGE reden dat het profiel van de voorband "verkeerd om" zit is dat ze gemerkt hebben dat de voorbanden hierdoor minder cuppen.
Maar prima, blijf jij aan jouw verhaal vasthouden. Geef het alleen niet aan anderen door a.u.b.
Je vroeg het zelf.Maar graag gedaan :+

Het viel mij voor het eerst op in 2005 toen de Mechelin Pilot Powers net uitkwamen en ik zo'n setje kreeg om mee te racen. Niet de ultieme circuitband, maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken.
Maar als het begon te regenen kon je er vrij lang hard op door blijven rijden, itt tot de Pirelli's waar ik eerder een paar jaar mee geracet had. Dus ik ging eens lezen over de band, en het profiel en waterafvoer was het grootste thema in dat verhaaltje van Michelin. Later ook wel eens van andere firma's het vergelijkbare verhaal voorbij zien komen.

Omdat hele verhaal hier nu te gaan posten lijkt me overdreven. Maar dit is ook duidelijk genoeg denk ik. Let op wat zowel Avon als Michelin als eerste argument noemen: Waterafvoer!



En maak je geen zorgen ik blijf idd bij mijn verhaal, wat niet eens mijn verhaal is volgens anderen.:+
 
Voor zover ik de informatie van de banden fabrikanten begrijp is de vorm en type van het profiel wel belangrijk voor de waterafvoer en ook de montagerichting om het profiel juist te laten werken ik ga dus mee in het antwoord van G-flater. Zou ook raar zijn anders zouden ze ook geen montage richting op de band vermelden (wat sommige banden dus niet hebben (niet motorbanden) aangezien dat soms niet uitmaakt).
 
Voor zover ik de informatie van de banden fabrikanten begrijp is de vorm en type van het profiel wel belangrijk voor de waterafvoer en ook de montagerichting om het profiel juist te laten werken ik ga dus mee in het antwoord van G-flater. Zou ook raar zijn anders zouden ze ook geen montage richting op de band vermelden (wat sommige banden dus niet hebben (niet motorbanden) aangezien dat soms niet uitmaakt).
Amen. :)
 
Voor zover ik de informatie van de banden fabrikanten begrijp is de vorm en type van het profiel wel belangrijk voor de waterafvoer en ook de montagerichting om het profiel juist te laten werken ik ga dus mee in het antwoord van G-flater. Zou ook raar zijn anders zouden ze ook geen montage richting op de band vermelden (wat sommige banden dus niet hebben (niet motorbanden) aangezien dat soms niet uitmaakt).
De montagerichting is voor het karkas. Dat moet op de juiste manier belast worden. Heeft niets met het profiel te maken.
M.b.t. het verhaal over waterafvoer: dat is voornamelijk reclame. Ongeveer 15 tot 20 jaar geleden kwamen ze (alle bandenfabrikanten) er achter dat bij een profielvorm die voor optimale waterafvoer zorgt ze veel te veel cupping kregen op de voorbanden. Let wel: ik heb het in dit verhaal ALLEEN over de voorbanden.
Toen heeft men het profiel omgekeerd op de voorbanden en verdween de cupping grotendeels. Echter, de waterafvoer was heel veel slechter. Niet dat dat veel uitmaakte, een motorband voor straatgebruik zal niet meer dan ongeveer 10% van het water via het profiel afvoeren (en sommigen nog veel minder).
Maar de reclamejongens konden in de jaren daarna goede sier maken met het verhaal dat er meer water afgevoerd kon worden......

Mooiste voorbeeld is de Michelin Pilot Road 2. Deze wordt nog steeds geleverd.
Het profiel van de voorband is een echt V-profiel.
Toen deze op de markt kwam was het de best verkochte band bij ons in de zaak, maar het aantal keren dat ik van klanten het verhaal kreeg dat de voorband verkeerdom gemonteerd was is echt onvoorstelbaar. Soms zelfs meerdere keren per dag.....
1623587228773.png

De draairichting van deze voorband is in dit plaatje "naar ons toe".
Iemand die wil beweren dat dit voor een betere afwatering zorgt begrijpt het dus gewoon niet. Dat geeft niet, maar verkondig het dan niet als de waarheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan