Garage in gebreke stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt mij ook niet meer als normaal dat je de afgesproken prijs betaalt,maar als je niets afspreekt en maar blijft betalen,doe je echt iets verkeerd,en een wiel betalen waar je niet om vraagt is echt dom
Kan zijn, maar degene die de rekening presenteert is de boosdoener, niet degene die betaalt. De reparateur moet ook inzien wanneer de rekening onredelijk wordt, en dan actie ondernemen in plaats van maar door te blijven schrijven. Het bedrag is hoe dan ook absurd, zelfs al zou alles kloppen en goed gerepareerd zijn.
 
Kan zijn, maar degene die de rekening presenteert is de boosdoener, niet degene die betaalt. De reparateur moet ook inzien wanneer de rekening onredelijk wordt, en dan actie ondernemen in plaats van maar door te blijven schrijven. Het bedrag is hoe dan ook absurd, zelfs al zou alles kloppen en goed gerepareerd zijn.
Ben ik met je eens,alleen ik had nooit betaald
 
Waar je nu aan voorbijgaat, is dat het betaalde bedrag en het bereikte resultaat totaal niet met elkaar in overeenstemming zijn.
Ik heb eens van een merkendealer gehoord dat het soms gebeurt dat de werkzaamheden langer duren dan ingeschat of door de importeur opgegeven. Die extra uren worden dan niet gerekend (volgens deze dealer). Een goede reparateur overlegt niet alleen met de klant om de kosten te bespreken (voordat ze oplopen), maar moet ook creatief zijn in het vinden van goedkopere oplossingen.
Ik heb vroeger eens een Ducati weggebracht naar een dealer voor groot onderhoud en tuning, en de afgesproken prijs was ook het bedrag dat ik betaalde.
Nou nee dat ga ik helemaal niet. Dat heb ik ook uitgebreid omschreven, en uiteindelijk "jammer" genoemd. Het is in mijn ogen ook helemaal niet goed gegaan, terwijl het dus wel vrij simpel opgelost had kunnen zijn.
Het is geen aangenomen klus, dus gewoon uurtje factuurtje. Dat dit bij een grote dealer anders ligt kan ik me alles bij voorstellen, als daar aan het einde van de maand de motorverkopen en de service onder de streep ruim in de + uitvallen is het goed. Simpel gesteld. Maar dat ligt bij een eenmanszaak die het alleen van service moet hebben toch iets anders. Maar volgens zijn factuur heeft hij TS zelfs nog gematst.
Ik denk dat als je je Duc naar deze monteur brengt voor alleen gebruikelijk onderhoud, dat je ook voor de afgesproken prijs klaar bent.
 
1.Kan zijn, maar degene die de rekening presenteert is de boosdoener, niet degene die betaalt. De reparateur moet ook inzien wanneer de rekening onredelijk wordt, en dan actie ondernemen in plaats van maar door te blijven schrijven.
Volledig met je eens!
Het bedrag is hoe dan ook absurd, zelfs al zou alles kloppen en goed gerepareerd zijn.
Vind ik dus wel meevallen, en niks raars te vinden.
 
Volgende x voor 5000 meer een goede motor kopen🙈
ik heb van de week een Radian gekocht voor 500 euro om op te knappen. 2 jaar stil gestaan. aan de praat gekregen, opgeknapt en rijden en rijdt super. totaal geen enkel probleem. rijdt, remt, schakelt etc. uit de kunst, dus geld zegt niet alles. zie naked bikes, want daar heb ik er een berichtje over gemaakt.
 
Heb de Duc maar weer eens van stal getrokken.. Komt mijn collega op het werk er achter dat de voorband verkeerd om gemonteerd is, tegen de draairichting in.. Wat een prutser zeg!
 
Heb de Duc maar weer eens van stal getrokken.. Komt mijn collega op het werk er achter dat de voorband verkeerd om gemonteerd is, tegen de draairichting in.. Wat een prutser zeg!
Valt nog mee vergeleken met mijn monteur. Die legde er een nieuwe ketting op, daarna geklonken, en toen kwam ie erachter dat ie niet door de geleider heen liep.
 
Heeft die collega van je naar het profiel gekeken, of naar de pijl?
Beide, door het profiel viel het hem op, toen zag hij (en ik) dat de pijl op de zijkant van de band de verkeerde kant op wees. Ook zat er maar 1 bar in beide banden maar dat komt misschien van het stilstaan.. Verder viel hem op dat de radiateur met 1 bout vast zat, het koelvloeistof expansievat bijna leeg was en de remvloeistof troebel was.. Ik rijdt zelf maar heel weinig motor en heb na de laatste reparatie er maar 100km mee gereden.. Voor 5500,- mag ik toch verwachten dat alles goed nagekeken is? De achterband is trouwens ook af, heeft hij ook niks over gezegd..
 
Laatst bewerkt:
Ik kan er met m'n hoofd niet bij dat je dan nu pas hier achter komt. Je loopt hem toch na als er een beunhaas mee bezig is geweest? Of je laat hem nalopen als je er zelf minder kijk op hebt?
 
Ik kan er met m'n hoofd niet bij dat je dan nu pas hier achter komt. Je loopt hem toch na als er een beunhaas mee bezig is geweest? Of je laat hem nalopen als je er zelf minder kijk op hebt?
Deze man staat niet bekend als beunhaas en ik ga ervan uit dat na een grote beurt van 5500,- alles veilig is.. De zaak waar ik het over heb, staat bekend als de Ducati specialist van het noorden en is gevestigd in Sleen. Op forums alleen maar lof over de man, ook de Google reviews zijn allemaal goed beoordeeld.. Ik breng 'm weg naar iemand die er verstand van heeft omdat ik daar zelf te weinig kennis van heb, en veilig wil rijden..
 
Van het pijltje op de band? Kan ik vanavond wel ff maken.. Maar daar gaat het niet om, de monteur maakt fout op fout en ook nog eens gevaarlijke fouten.. Geeft vervolgens niet toe en stuurde hoge onredelijke facturen..
 
Deze man staat niet bekend als beunhaas en ik ga ervan uit dat na een grote beurt van 5500,- alles veilig is.. De zaak waar ik het over heb, staat bekend als de Ducati specialist van het noorden en is gevestigd in Sleen. Op forums alleen maar lof over de man, ook de Google reviews zijn allemaal goed beoordeeld.. Ik breng 'm weg naar iemand die er verstand van heeft omdat ik daar zelf te weinig kennis van heb, en veilig wil rijden..
En ondanks al het gedoe dat je met die man hebt gehad, heb je er nog vertrouwen in omdat z'n Google reviews goed zijn?
Ik vind het op ongeloofwaardige af dat je na al het gedoe de motor niet laat nalopen door iemand in wie je zelf vertrouwen stelt. En dat er dan een collega langsloopt die er 5 dingen aan opmerkt.

Hoe zit het met de rechtzaak? Al uitspraak gehad?
 
En ondanks al het gedoe dat je met die man hebt gehad, heb je er nog vertrouwen in omdat z'n Google reviews goed zijn?
Ik vind het op ongeloofwaardige af dat je na al het gedoe de motor niet laat nalopen door iemand in wie je zelf vertrouwen stelt. En dat er dan een collega langsloopt die er 5 dingen aan opmerkt.

Hoe zit het met de rechtzaak? Al uitspraak gehad?
Nee, nog niet mee begonnen.. Is erg ingewikkeld.. In gebreke stellen en verzuim stellen is al wel gedaan..

Ik heb al lang geen vertrouwen meer in hem, ik meldt alleen dat ik dus nog meer fouten van hem heb ontdekt.. Na zo'n hoge rekening ga ik echt niet meer naar een ander om nog meer geld uit te geven.. Ik laat de motor dan ook zo en blijf ermee doorrijden, of iemand moet er 9000,- op bieden..
 
De foto's
 

Bijlagen

  • IMG_20210601_203329_9.jpg
    IMG_20210601_203329_9.jpg
    237,7 KB · Weergaven: 185
  • IMG_20210601_203352_3.jpg
    IMG_20210601_203352_3.jpg
    460,9 KB · Weergaven: 178
  • IMG_20210601_203436_1.jpg
    IMG_20210601_203436_1.jpg
    222,9 KB · Weergaven: 179
  • IMG_20210601_203451_0.jpg
    IMG_20210601_203451_0.jpg
    215,6 KB · Weergaven: 172
  • IMG_20210601_203521_6.jpg
    IMG_20210601_203521_6.jpg
    216,7 KB · Weergaven: 186
Die laatste foto is je koppelingvloeistof reservoir denk ik? (dat kan remvloeistof zijn, weet ik) Misschien is je koppelingcilinder op het blok wel lek, of aan het verslijten, waardoor de vloeistof troebel is geworden. Kan prima zijn dat de vloeistof bij aflevering wel schoon was.


Is het wiel gedraaid?

Dat zou ook nog kunnen, band goed, maar wiel verkeerd om gemonteerd..
 
Ik denk dat je beter deze kan verkopen en een andere motorfiets kopen , en dan iemand meenemen die er echt verstand van heeft .
Deze ducati heeft een slechte historie , ondanks de 5500 euro is het nog steeds niet wat je wil .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan