Garage in gebreke stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
In orde laten maken zonder ervoor te betalen en een andere garage zoeken voor toekomstig onderhoud.

Dat het een specialist is en ze 5500 euro hebt gegeven is geen garantie, het bewijs staat in je schuur/garage.

Je lijkt met teveel emoties te zitten rondom de garagehouder, tijd om afscheid te nemen.
 
Ik denk dat je beter deze kan verkopen en een andere motorfiets kopen , en dan iemand meenemen die er echt verstand van heeft .
Deze ducati heeft een slechte historie , ondanks de 5500 euro is het nog steeds niet wat je wil .
Ik denk dat dat het beste is, en ik m'n verlies moet nemen.. Kom er net achter dat de trilling er weer (nog steeds) in zit! Voor mij is de lol eraf en denk niet dat ik weer een andere motor ga kopen.. Na 9000,- en maar een paar honderd kilometer ben ik er zat van..
 
Dat is erg jammer om te horen , ik zou nog wel motor rijden willen als ik jouw was , maar ik adviseer je dan wel een Japanse of Duitse motorfiets te kopen . ducatis zijn erg mooie motorfietsen , maar ook heel erg karakter/ruig/rauw .
 
Daar heb je gelijk in , maar ik zou toch eens om me heen kijken als ik mark was , en dan iemand (van dit forum ? ) mee te nemen als hij een motorfiets gaat kopen , tja of nieuw , maar daar zit een groot prijsverschil in .
 
Dat is erg jammer om te horen , ik zou nog wel motor rijden willen als ik jouw was , maar ik adviseer je dan wel een Japanse of Duitse motorfiets te kopen . ducatis zijn erg mooie motorfietsen , maar ook heel erg karakter/ruig/rauw .
Ik houd van een rouw en ruig karakter, een motor met veel koppel onderin.. Ik rijdt nogal sportief en agressief.. De Ducati rijdt dan ook heerlijk en is erg makkelijk wendbaar.. Ook op snelheid en in de bochten perfect! Precies wat ik zocht.. De trilling komt alleen voor bij stoppen/stilstaan.. Verder rijdt ie qua wegligging perfect! Zelfs rechtop zittend is 190 km p/u geen probleem! Zou idd nooit weer een Duc kopen maar wel iets met 2 cilinders met veel PK en koppel op lage toeren.. Maar zoals ik al zei, ben ik er momenteel helemaal klaar mee..
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat dat het beste is, en ik m'n verlies moet nemen.. Kom er net achter dat de trilling er weer (nog steeds) in zit! Voor mij is de lol eraf en denk niet dat ik weer een andere motor ga kopen.. Na 9000,- en maar een paar honderd kilometer ben ik er zat van..
Lang geleden, ben ik ook een keer zo ziek geweest van een vervelende situatie met mijn motor. Dat ik toen ook helemaal gestopt ben met motorrijden. Dat was trouwens ook met een Ducati. Het was mijn eerste nieuwe motor, na een heleboel tweede hands fietsen. Ik heb er toen precies twee weken van kunnen genieten, toen werd die gejat. Toen begon de ellende. De verzekering wilde niet uitkeren, gezeik met dubbel slot, etc. etc. Uiteindelijk tot een rechtzaak laten komen. Ik had geluk dat mijn vrouw op een goed advocatenkantoor werkte, want anders kostte het me klauwen met geld. Twee jaar verder een schikking getroffen voor 70% van de schade. Paar duizend gulden toen nog armer. Maar, man wat was ik er ziek van. Ik was helemaal klaar met motorrijden.

Uiteindelijk gaf mijn zwager mij een jaartje later zijn oude Honda XL500 te leen en daarmee kwam de lol in het motorrijden langzaam weer terug. Ik heb hierna nog 4 Ducati's gehad. Ik word er iedere keer weer verliefd op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik houd van een rouw en ruig karakter, een motor met veel koppel onderin.. Ik rijdt nogal sportief en agressief.. De Ducati rijdt dan ook heerlijk op snelheid en in de bochten en trekt erg snel op, precies wat ik zocht.. De trilling komt alleen voor bij stoppen/stilstaan.. Verder rijdt ie qua wegligging perfect! Zelfs rechtop zittend is 190 km p/u geen probleem! Zou idd nooit weer een Duc kopen maar wel iets met 2 cilinders met veel PK en koppel op lage toeren.. Maar zoals ik al zei, ben ik er momenteel helemaal klaar mee..
Ik houd het bij Ducati's bij tweekleps luchtgekoelde blokken. Ik heb een Monster S2R 1000 CC gehad. Probleemloos, heerlijk geluid en heerlijk handelbaar.
 
Met een Ducati is ook helemaal niets mis.
@marky heeft gewoon een verkeerde getroffen, het had net zo goed met ieder ander merk kunnen gebeuren.
 
Lang geleden, ben ik ook een keer zo ziek geweest van een vervelende situatie met mijn motor. Dat ik toen ook helemaal gestopt ben met motorrijden. Dat was trouwens ook met een Ducati. Het was mijn eerste nieuwe motor, na een heleboel tweede hands fietsen. Ik heb er toen precies twee weken van kunnen genieten, toen werd die gejat. Toen begon de ellende. De verzekering wilde niet uitkeren, gezeik met dubbel slot, etc. etc. Uiteindelijk tot een rechtzaak laten komen. Ik had geluk dat mijn vrouw op een goed advocatenkantoor werkte, want anders kostte het me klauwen met geld. Twee jaar verder een schikking getroffen voor 70% van de schade. Paar duizend gulden toen nog armer. Maar, man wat was ik er ziek van. Ik was helemaal klaar met motorrijden.

Uiteindelijk gaf mijn zwager mij een jaartje later zijn oude Honda XL500 te leem en daarmee kwam de lol in het motorrijden langzaam weer terug. Ik heb hierna nog 4 Ducati's gehad. Ik word er iedere keer weer verliefd op.
Wat jammer voor je! Gelukkig rij je weer. Ik heb hetzelfde ook meegemaakt, mijn motor was ook gestolen, een KLX 650R (zie mijn andere topic) Het rijden op de Ducati is elke keer wel weer een genot idd..
 
Ook een duitser of japanner kan je kapot sleutelen.. Is echt niet merkgebonden |( |(
Ik heb een keer een maandagochtend exemplaar van een BMW K75S gehad. Betrouwbaarder bestond er volgens mij niet, Wat een drama was dat. Maar eerlijk is eerlijk, dat heeft die motorzaak destijds wel netjes opgelost. Toen die motor eindelijk goed reed heb ik hem gelijk verkocht.
Later nog een keer een K1100RS gehad, die was probleemloos. Een van mijn fijnste motoren ooit. Maar die werd dan weer uit mijn tuin gejat en totaal loss gereden door de dief. :(
 
Ondanks ik hem nu wil verkopen heeft mijn suz. SV650 (ook 2 cilinder , maar dan minder karakter dan een duc) ook altijd perfect gereden , nooit wat mee gehad alleen beurtjes/banden .
 
Wat jammer voor je! Gelukkig rij je weer. Ik heb hetzelfde ook meegemaakt, mijn motor was ook gestolen, een KLX 650R (zie mijn andere topic) Het rijden op de Ducati is elke keer wel weer een genot idd..
Nou, ik rij nu nog even niet. Ik ben herstellen van Reuma, al herstel je daar niet helemaal van, maar met goede medicijnen raak ik weer mobiel.
Maar deze zomer gaat het er zeker weer van komen, nadat ik ruim anderhalf jaar geen motor heb kunnen rijden.
Ik kijk weer naar een lichte Monster. Een 696 misschien.
 
Nou, ik rij nu nog even niet. Ik ben herstellen van Reuma, al herstel je daar niet helemaal van, maar met goede medicijnen raak ik weer mobiel.
Maar deze zomer gaat het er zeker weer van komen, nadat ik ruim anderhalf jaar geen motor heb kunnen rijden.
Ik kijk weer naar een lichte Monster. Een 696 misschien.
Beterschap en succes met rijden
 
Ondanks ik hem nu wil verkopen heeft mijn suz. SV650 (ook 2 cilinder , maar dan minder karakter dan een duc) ook altijd perfect gereden , nooit wat mee gehad alleen beurtjes/banden .
Wil minimaal 100pk en 100nm😉
 
Zoals ik al eerder een keer gezegd heb, kan 1 van je collega’s die motor niet even nalopen? Bandje goed monteren en wat boutjes monteren en natrekken kan ook prima in een auto werkplaats.
 
Of een Tuono, Mille heeft een wat extreme zithouding.
Gen 1 Tuono of Mille rijden super en zijn zeer betrouwbaar, alleen zijn er weinig dealers met voldoende kennis, en de onderdelen zijn duur met vaak lange levertijden.
Niet dat je vaak onderdelen nodig hebt trouwens.

Triumph Speed Triple is ook een leuke en betrouwbare motor met een heerlijk koppel.
 
Nee, nog niet mee begonnen.. Is erg ingewikkeld.. In gebreke stellen en verzuim stellen is al wel gedaan..

Ik heb al lang geen vertrouwen meer in hem, ik meldt alleen dat ik dus nog meer fouten van hem heb ontdekt.. Na zo'n hoge rekening ga ik echt niet meer naar een ander om nog meer geld uit te geven.. Ik laat de motor dan ook zo en blijf ermee doorrijden, of iemand moet er 9000,- op bieden..

Vind zo'n dorpsgek maar eens op M-F.
 
marky , dat trillingsprobleem , alleen bij bijna stilstand zeg je , ik denk dan eerder aan een klein beetje speling aan de kroonplaat veroorzaakt door een versleten balhoofdlager .......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan