14 april 2006 ontving ik via een operational lease mijn R1200RT inclusief kleding (StreetGuard 2). Zie ook topic
Operational lease.
Na een jaar bleek dat de reflecterende banen op de kleding (vooral de jas) losliet/verschilferde. Terug naar de dealer (Simako, Elst) die de jas zonder morren omruilde voor een nieuwe. Tot zover alles goed.
Nu, nog geen jaar later, doet het klitterband op de mouwen en kraag van de (tweede) nieuwe jas zijn werk niet meer; tijdens het rijden laat het los met als gevolg los flapperende sluitstukken.
Ik terug naar Simako. Zij hebben contact opgenomen met BMW NL welke met de volgende verklaring kwam: "De kleding is in maart gefactureerd (van dealer naar BMW lease) en dat betekent dat de garantieperiode in maart 2006 ingaat. En april 2008 is langer dan 2 jaar (garantie). Dat de kleding pas in april aan de bestuurder is gegeven is niet relevant. Bovendien valt de klitterband eigelijk buiten de garantie, want de jas
zal wel te heet zijn gewassen.....". Dan valt toch je b.k open
gevolgd door
.
De nog orginele eerste broek, op dezelfde temperatuur meegewassen en bovendien nog een jaar ouder heeft het probleem niet!!!!!!!!
BMW NL weigert dus te erkennen dat de kleding pas in april samen met de motor in ontvangst en gebruik is genomen terwijl de afleveringsbon (welliswaar alleen van de motor) dat duidelijk aangeeft (voor de kleding heb ik nooit iets hoeven te tekenen). Bovendien geen garantie op het klitterband omdat
de kleding te warm is gewassen.
Nu gaat de dealer Simako het zelf proberen op te lossen bij "een bekende naaister". Prima service van Simako, maar ik voel me een beetje genaaid door BMW NL.
Het is toch bezopen..................