garmin zumo deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje..

Ik sta op het punt om de Zumo 500 te kopen, heb nl. een mooie aanbieding gezien. Nu zit er op de 500 een standaard benelux kaart. De kaarten van europa staan op dvd cdrom? en deze moet je dan installeren op de zumo. Kan je dit in 1 keer installeren als een kaart of moet ik alle landen appart installeren. Dit zou nl. inhouden dat je niet van nl naar oosterijk kan navigeren omdat je dan bij de grens van kaart moet wisselen.

Hoop dat m'n vraag n beetje duidelijk is zo.
Nee die kaarten staan niet op de CD rom, die moet je er los bij kopen, vandaar ook het prijsverschil tussen de 500 en 550..
 
Nee die kaarten staan niet op de CD rom, die moet je er los bij kopen, vandaar ook het prijsverschil tussen de 500 en 550..

Nee, dat is ook niet waar.

Zowel de 500 als de 550 worden beide met geheel europa geleverd op DVD, alleen heeft de 550 heel europa in z'n geheugen staan, terwijl de 500 "slechts" de benelux + een beetje in z'n geheugen kwijt kan. Je kunt dus onderweg NIET van kaarten wisselen TENZIJ je gebruik gaat maken van de SD kaart. Indien je een SD kaart koopt van 2 gb, dan kun je (vrijwel?) geheel europa op je SD zetten en dan kun je overal heen navigeren.

Ook heeft de 500 geen TTS en word de auto beugel niet erbij geleverd.
 
dus als ik het goed begrijp dan moet ik bij aanschaf van de 500 nog ff een kaartje kopen van 2Gb en dan daarop heel europa zetten. Dan kan kan ik gewoon zorgeloos op pad. En dan is het ook geen probleem om routes tussen landen te gaan rijden, zonder dat je van landkaart moet wisselen.
 
dus als ik het goed begrijp dan moet ik bij aanschaf van de 500 nog ff een kaartje kopen van 2Gb en dan daarop heel europa zetten. Dan kan kan ik gewoon zorgeloos op pad. En dan is het ook geen probleem om routes tussen landen te gaan rijden, zonder dat je van landkaart moet wisselen.

Precies :)
De grootste verschillen zijn dus:
- Geen Text-to-speech (best grappig)
- Geen Autohouder
- Kleiner intern geheugen, waardoor europa er niet in z'n geheel in past.
- Goedkoper :P
 
Precies :)
De grootste verschillen zijn dus:
- Geen Text-to-speech (best grappig)
- Geen Autohouder
- Kleiner intern geheugen, waardoor europa er niet in z'n geheel in past.
- Goedkoper :P

Dan is ie voor mij prima, ga m niet in de auto gebruiken, en wil ook geen herrie aan m'n oor. En met de aanschaf van een SD kaart kan ik daar heel europa opzetten, dus is ook dat geen probleem meer.
 
De 500 is prima als je 'em toch niet in de auto gebruikt.

Koop wel een groot kaartje want dan kan je al je kaarten en tevens MP3's er op kwijt.
 
8GB is nog beter.
heb je wat ruimte over voor heel veel routes en tracks.
en een Sandisk 8GB kost ook maar iets van 40Euro.
 
8GB is nog beter.
heb je wat ruimte over voor heel veel routes en tracks.
en een Sandisk 8GB kost ook maar iets van 40Euro.

Wat heeft het nu voor zin om 2,5 gb ruimte te hebben voor route's en tracks...
Zoveel asfalt ligt er niet eens op de gehele aardkloot!

;)
 
Wat heeft het nu voor zin om 2,5 gb ruimte te hebben voor route's en tracks...
Zoveel asfalt ligt er niet eens op de gehele aardkloot!

;)
Track's hoeven ook niet over het asfalt te gaan ;)
Bovendien zit je kaartje zomaar vol met al je muziek en je kunt de fotos van je vrouw en kinderen er ook op zetten, leuk voor de vakantie.
 
Track's hoeven ook niet over het asfalt te gaan ;)
Bovendien zit je kaartje zomaar vol met al je muziek en je kunt de fotos van je vrouw en kinderen er ook op zetten, leuk voor de vakantie.

2,5 gb nodig voor track's en route's is gewoon zwaar overkill...

Als je idd gebruik wilt gaan maken van de muziek dan word het een ander verhaal, ik heb hier nog een route liggen van vorig jaar, deze is ca 4000km groot en loopt door de alpen en deze is 1.077kb groot...

Je kan dan ca 2000 van deze lange route's in je zumo opslaan 2000x4000km=8000000km

En als je goed je best doet dan rij je 400km per dag dus dan krijg je:
8000000:400=20000 dagen die je daarvoor nodig hebt.

Dit deel je weer door 365:

20000:365= 55 jaar

Succes met touren! _O-
 
Nee, dat is ook niet waar.

Zowel de 500 als de 550 worden beide met geheel europa geleverd op DVD, alleen heeft de 550 heel europa in z'n geheugen staan, terwijl de 500 "slechts" de benelux + een beetje in z'n geheugen kwijt kan. Je kunt dus onderweg NIET van kaarten wisselen TENZIJ je gebruik gaat maken van de SD kaart. Indien je een SD kaart koopt van 2 gb, dan kun je (vrijwel?) geheel europa op je SD zetten en dan kun je overal heen navigeren.

Ook heeft de 500 geen TTS en word de auto beugel niet erbij geleverd.
Krijg je bij de 500 ook de unlock codes van heel europa dan?
Dat zou wel heel netjes zijn...:)
 
Heb ook nog een vraag voor jullie,
omdat ik het even niet snap van Zumo. :N

we zijn gisteren de ardennenroute gaan rijden met evil kim (ook van het forum) 450 km,
Kim heeft de zumo 500 en ik de 550, verder dezelfde CN2008, zelfde instellingen, zelfde routebestand gedownload, en toch stuurt de zumo mij 3 kwart op de rotonde, en Kim rechtdoor :?
Als ik Kim volg, dan zegt de Zumo steeds herbereken, en maak een U-bocht.
Volgt Kim mij, dan krijgt ik hetzelfde. (maak een u-bocht, herberekenen e.d.)
Weet iemand wat dit kan zijn.
Is vrij lastig..... zeker als we zo de megatour moeten rijden.
En als ik bv Kim volg dan zegt die eerst telkens herberekenen, terwijl ik later wel weer gewoon op de route.
Hij moet toch gewoon de waypoints volgen die in de rit zitten.

en we hebben ook dezelfde mapsource editie, namelijk de 16.13.7

Alvast bedankt,
Sheldon
 
Laatst bewerkt:
Heb ook nog een vraag voor jullie,
omdat ik het even niet snap van Zumo. :N

we zijn gisteren de ardennenroute gaan rijden met evil kim (ook van het forum) 450 km,
Kim heeft de zumo 500 en ik de 550, verder dezelfde CN2008, zelfde instellingen, zelfde routebestand gedownload, en toch stuurt de zumo mij 3 kwart op de rotonde, en Kim rechtdoor :?
Als ik Kim volg, dan zegt de Zumo steeds herbereken, en maak een U-bocht.
Volgt Kim mij, dan krijgt ik hetzelfde. (maak een u-bocht, herberekenen e.d.)
Weet iemand wat dit kan zijn.
Is vrij lastig..... zeker als we zo de megatour moeten rijden.
En als ik bv Kim volg dan zegt die eerst telkens herberekenen, terwijl ik later wel weer gewoon op de route.
Hij moet toch gewoon de waypoints volgen die in de rit zitten.

en we hebben ook dezelfde mapsource editie, namelijk de 16.13.7

Alvast bedankt,
Sheldon

ook dezelfde firmware erop zitten, en dezelfde "te vermijden" dingen aan?
 
Heb ook nog een vraag voor jullie,
omdat ik het even niet snap van Zumo. :N

Kim heeft de zumo 500 en ik de 550
verschil 1 ;)
Als ik Kim volg, dan zegt de Zumo steeds herbereken, en maak een U-bocht.
Volgt Kim mij, dan krijgt ik hetzelfde. (maak een u-bocht, herberekenen e.d.)
Dus het is altijd jouw zumo die storingen heeft, of je nu leidt of volgt ?????
en we hebben ook dezelfde mapsource editie, namelijk de 16.13.7
Aparte versienummer ???? :X (zal wel 6.13.7 zijn)

maar als het zelfde routes zijn, beiden ook herberekend in mapsource (op juiste manier), dezelfde instellingen in mapsource met zelfde mapsource versie, dezelfde CN wordt gebruikt en in de zumo ook alle parameters gelijk staan zou er geen verschil moeten zijn.

Echter de zumo "schijnt" zelflerend te zijn qua rijsnelheden, dus bij snelste route kan er een verschil ontstaan tussen beide zumo's, omdat de een altijd zachter/sneller rijdt dan de ander.

Of er zit echt een verschil in routeringsberekeningen tussen de 500 en 550 ????

Lees beide route's eens uit (zumo > mapsource) en vergelijk ze eens...
:^
en dan goed vergelijken : dus >
- route in zumo nog gelijk is in mapsource als deze route van de zumo in mapsource geladen is (zowel sheldon als kim)
- is de verkregen route uit Zumo gelijk met oorspronkelijk in zumo geladen route (zowel sheldon als kim)
- uiteraard de sheldon-zumo route met de kim-zumo-route

- (en eventueel de oorspronkelijke route"sheldon" met oorspronkelijke route" kim" als extra check ;) )
 
Laatst bewerkt:


daar heb je een punt })

Dus het is altijd jouw zumo die storingen heeft, of je nu leidt of volgt ?????

nee, degene die volgt, daar is de Zumo van slag


Aparte versienummer ???? :X (zal wel 6.13.7 zijn)

dat weet ik niet meer zeker, maar dan moet de zumo toch de vlaggetjes (waypoints) volgen


maar als het zelfde routes zijn, beiden ook herberekend in mapsource (op juiste manier), dezelfde instellingen in mapsource met zelfde mapsource versie, dezelfde CN wordt gebruikt en in de zumo ook alle parameters gelijk staan zou er geen verschil moeten zijn.


dat dacht ik nou ook

Echter de zumo "schijnt" zelflerend te zijn qua rijsnelheden, dus bij snelste route kan er een verschil ontstaan tussen beide zumo's, omdat de een altijd zachter/sneller rijdt dan de ander.

Of er zit echt een verschil in routeringsberekeningen tussen de 500 en 550 ????

daar heb ik geen idee van



en dan goed vergelijken : dus >
- route in zumo nog gelijk is in mapsource als deze route van de zumo in mapsource geladen is (zowel sheldon als kim)
- is de verkregen route uit Zumo gelijk met oorspronkelijk in zumo geladen route (zowel sheldon als kim)
- uiteraard de sheldon-zumo route met de kim-zumo-route

- (en eventueel de oorspronkelijke route"sheldon" met oorspronkelijke route" kim" als extra check ;) )


dat zullen we vanavond wel eens doen
 
Laatst bewerkt:
Er is een mapsource update :9

Nu ook met groen ingekleurd voor bosrijke omgeving 8-)
En de straten zijn geen streepjes meer maar 'echte' straten (dus met 2 lijnen)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan