garmin zumo deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb bij de wat langere ritten ook altijd een muziekje(mp3 spelertje) opstaan,gebruik dan wel maar 1 "oortje",kan je b.v. toch nog je motor en ander verkeer horen en eventueel praten met je maat op een andere motor,gebruik een setje van Philips,met "oorhaak",blijft ie tenminste zitten als je je helm opzet,en je heb er geen last van,heb em eigenlijk nog nooit geprobeerd of ie op de Zumo past,als ie past moet ik dan ook maar de mp3 functie van de Zumo benutten.
full
 
Laatst bewerkt:
ben van plan om een zumo 500 aan te schaffen, met daar een BT headset bij, maar vraag me af hoe zo'n setje in de helm zit? plak je dat aan de binnenkant? dan gaat zo'n luidsprekertje toch irriteren lijkt me? of moet je een stuk uit je voering snijden?? zie het niet zo voor me eigenlijk...

Setje is prima... super platte luidspreker achter de voering en je merkt er niets van. Wel heb ik een kleine uitsparing op de achterkant van mijn voering (een hard plastic deel bij mij) moeten maken. Anders wordt het geluid veel teveel gedempt.
 
Ik rij met de zumo 550 en heb er een Q2 set bij zodat ik met mijn vrouw ( sinds vandaag ) kan praten tijdens de rit en hij heeft een bereik van ongeveer 300mtr clear site
Dat gaat erg goed alleen de zumo overheerst het gesprek dus draai je muziek kan je niet praten met elkaar.
Je hoort wel dat je opgeroepen word en kan dan de muziek uit zetten
De zumo is de baas dan headset 1 dan de duo/rider2 dan gast
Er kunnen er 3 op
Bij normaal gebruik doe je een hele dag met de batterij maar als je de hele dag muziek op zet red je het niet
De nieuwe Q2 heeft een aansluiting om een Mp3 speler er op te zetten maar daar heb ik geen ervaring mee
:+
 
het gaat mij ook meer om evt. muziek te luisteren en om mn passagier te horen.
heb pas een vaag setje (bedraad) geprobeerd, en kreeg echt last van mn oor van de luidspreker. ding was behoorlijk groot en moest m met veel moeite in de helm prutsen nadat ik de helm had opgezet. geen sucses...
Als je muziek in je helm wilt over bluetooth, let er dan op dat je headset A2DP ondersteunt: dat is de standaard voor stereo geluid over BT. De Zumo ondersteunt zelf overigens geen A2DP, dat los je dan op door een exerne A2DP compatible BT module op de koptelefoonuitgang van de Zumo aan te sluiten. Ik heb er één van Jabra, twee bij drie centimeter ongeveer, werkt goed.

Ik heb platte speakertjes onder de voering van mijn helm gelegd. Ik heb daarvoor een kleine verdieping in het schuim gemaakt, en voel helemaal niets van de headset.
 
Ik rij met de zumo 550 en heb er een Q2 set bij zodat ik met mijn vrouw ( sinds vandaag ) kan praten tijdens de rit en hij heeft een bereik van ongeveer 300mtr clear site
Dat gaat erg goed alleen de zumo overheerst het gesprek dus draai je muziek kan je niet praten met elkaar.
Je hoort wel dat je opgeroepen word en kan dan de muziek uit zetten
De zumo is de baas dan headset 1 dan de duo/rider2 dan gast
Er kunnen er 3 op
Bij normaal gebruik doe je een hele dag met de batterij maar als je de hele dag muziek op zet red je het niet
De nieuwe Q2 heeft een aansluiting om een Mp3 speler er op te zetten maar daar heb ik geen ervaring mee
:+

Samen met mijn vrouw hebben wij ook beide een Q2 in het geval dat we samen op pad zijn gebruik ik gebruik ik de mp3 functie van de Zumo niet maar dan gebruik ik de radio functie van de Q2 zodat ik toch muziek op de achtergrond heb.
 
Wat is dat voor een ongelofelijk kut product zo'n zumo. Echt werkelijk zeldzaam.

Vanmiddag voor het eerst aan de PC gehangen, en nu al helemaal zwart scherm en niet meer aan of uit te krijgen. Wat is hier aan te doen?
 
Wat is dat voor een ongelofelijk kut product zo'n zumo. Echt werkelijk zeldzaam.

Vanmiddag voor het eerst aan de PC gehangen, en nu al helemaal zwart scherm en niet meer aan of uit te krijgen. Wat is hier aan te doen?

Van zumoforums.com

If your Zumo is "dead" most of the time it can be revived by simply taking the battery out for a couple of minutes, and then re-insert the battery. For precaution always take a fitting small 3/64 allen wrench with you on trips

Possible causes of shutdowns are:
* "0-miles" routes; Sometimes importing routes from mapsource can go wrong, causing a "0-mile/km" route to show up. If you have one of these routes, delete them.
* Often (multiple) exchanged "internet" routes: When routes get shared a lot, they can become corrupted. Recalculating a shared route on your own Mapsource version, then saving it, and then storing it in the Zumo can "clean" routes up.
* Disconnecting; When prompted; "continue on internal battery" when power gets cut off, do not take the Zumo out of the mount too quickly, but let it shut off first.

precautions are:
1) When new or not used very often: Allow the Zumo to charge overnight, even if the battery seems full. There is another (small) internal battery that needs to be charged as well.
2) Update your unit to the lates stable firware (check the "bugbusters" section first)
3) If the unit still locks up, you can try a reset: Hold your finger on the bottom right corner and turn the unit on. All user data will be erased!
 
Al gereset en accu en geheugenkaart eruit :?
Heb trouwens nooit problemen gehad met Garmin GPS apparaten. Heb er nu 2 in gebruik :Y
 
Laatst bewerkt:
Als je ducatie rij weet je toch dat er wel eens wat stuk kan gaan
Sorry kon het niet laten

Denk dat je ff de zumo terug moet sturen
9 van de 10 x krijg j zo een nieuwe :Y
 
anyway. Ik kreeg hem weer aan de praat, maar het was al snel weer zwart. Volgens mij moeten we nog een beetje aan elkaar wennen.
 
vooral gewoon wachten. Ik heb niet het idee dat iets wat ik gedaan heb enig sense maakte. Toen ik een tijd later nogmaals de startknop en de + knop tegelijk indrukte, kwam er weer leven.
 
Wat is dat voor een ongelofelijk kut product zo'n zumo. Echt werkelijk zeldzaam.

Vanmiddag voor het eerst aan de PC gehangen, en nu al helemaal zwart scherm en niet meer aan of uit te krijgen. Wat is hier aan te doen?
Je schrijft zoals je ondertitel....

Anyway, eerst goed opladen en daarna nog eens proberen. Blijf je problemen houden, terug naar de dealer en ruilen tegen een nieuw exemplaar.


edit: ohh.. duc rijder, maar dan weet je toch dat iets kapot kan gaan (sorry, inkoppertje).
 
Wat is dat voor een ongelofelijk kut product zo'n zumo. Echt werkelijk zeldzaam.

Vanmiddag voor het eerst aan de PC gehangen, en nu al helemaal zwart scherm en niet meer aan of uit te krijgen. Wat is hier aan te doen?
Nu heb ik stukgatie maar de Zumo heeft me iig nog niet in de steek gelaten....
 
Na wat aanloopproblemen lijkt alles nu te blijven functioneren. De irritatie zakt alweer. Als ik ergens slecht tegen kan is het als dingen niet gewoon direct probleemloos functioneren. Het is tenslotte ook weer niet gratis zo'n apparaat.

Voorzichtig positief nu, ook al zie ik wel op internet dat ik niet de eerste ben.
 
Hier al een jaar of 5 een tevreden Garmin gebruiker............ Begonnen met de Streetpilot III en nu alweer 1 1/2 jaar zonder problemen ZUMO gebruiker. :9

Gewoon gebruiken waar hij voor is en er niet mee gaan zitten klooien dan is er niks aan de hand!!!!

Software en firmware downloaden.........................?? Altijd ff een maandje of 2 mee wachten, dan zijn alle bugs er weer uitgehaald tegen die tijd.

Veel tips en tools op het GPS forum te vinden trouwens. Moet wel zeggen dat het een beetje een ongeorganiseerde chaos is, het GPS forum, tenminste zo komt het bij mij over......

www.gps.nl (dan forum kiezen)
 
Niet zitten te klooien.... :? , voor een apparaat van 600 euro mag hij wel idiotensicher zijn...

Als ik niet zo voordelig aan de Zumo gekomen was had ik toch de streetpilot (tweedehands) gekocht. Zumo heeft iets Nintendo achtig in zich....

En ongeorganiseerd.... valt mij erg mee... zo heb ik gisteren vrijwel meteen roadtrip/mac/zumo ermee aan de praat gekregen...... :} :}
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan