garmin zumo deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat doe je als je ziek bent? Je voorbereiden op betere tijden.

Komend voorjaar wil ik meer gaan toeren en dan niet met een kaart maar met navigatie. Helaas kan ik niets met m'n TomTom XL dus op zoek naar de Garmin. Kwam ik deze tegen:
http://www.gpsw.co.uk/details/prod4069.html
Prijs:
£221.27 ex vat
£254.46 inc vat

Betaal ik die "vat"?

Het aanbod is ook bijna te mooi om waar te zijn maar het ziet er toch wel betrouwbaar uit.

Heeft er al iemand ervaring met de omzetting naar het metrisch stelsel en eventueel de omzetting engels naar NL?

Snotter, nies

Hatsikidee :') :') :')
 
Heeft er al iemand ervaring met de omzetting naar het metrisch stelsel en eventueel de omzetting engels naar NL?

Bij deze GPS weet ik niet, maar bij de Zumo is het snel te doen dmv een andere optie te kiezen...


Ja! Engelse BTW (value added taxes) weet alleen het percentage niet. Leuke zoekactie als je toch ziek bent. Beterschap!

:^

Niets aan toe te voegen... :)
 
Laatst bewerkt:
echt leuk dat jij voor ons de sites afgaat.
let wel op dat dit een whitebox versie uit Engeland .

edit: dju ondertussen al weer 20 pond er bij
 
Laatst bewerkt:
Vraagje over het gebruik van een SD kaart.

Op het moment dat ik GPX bestanden rechtstreeks naar de SD kaart kopieer, dan "ziet" de zumo deze niet. Alleen als ik routes direct vanuit de mapsource upload worden ze daadwerkelijk bewerkt tot routes in de zumo.

Doe ik iets verkeerd? Zit er niet ergens een soort filemanager op?
 
Vraagje over het gebruik van een SD kaart.

Op het moment dat ik GPX bestanden rechtstreeks naar de SD kaart kopieer, dan "ziet" de zumo deze niet. Alleen als ik routes direct vanuit de mapsource upload worden ze daadwerkelijk bewerkt tot routes in de zumo.

Doe ik iets verkeerd? Zit er niet ergens een soort filemanager op?


Geen idee :? .

Heb er gisteren bij wijze van test een cd op m'n nieuw aangeschafte SD kaart gekletst (dus geen enkele map aangemaakt) en die werd wel herkend door de Zumo...
 
Vraagje over het gebruik van een SD kaart.

Op het moment dat ik GPX bestanden rechtstreeks naar de SD kaart kopieer, dan "ziet" de zumo deze niet. Alleen als ik routes direct vanuit de mapsource upload worden ze daadwerkelijk bewerkt tot routes in de zumo.

Doe ik iets verkeerd? Zit er niet ergens een soort filemanager op?
De route moet op de SD-kaart in de map \garmin\gpx staan ;).

Edit: MP3's zet je in \garmin\mp3
 
Laatst bewerkt:
Binnen de EU betalen consumenten de BTW in het land van aankoop (m.u.v. motorvoertuigen).

Volgens mij is de VAT in de UK momenteel 17,5%.

Ik heb 23-12-2008 15% VAT betaald in de UK. :)

VAT for UK customers

VAT stands for value-added tax, which is charged on most goods and services within the European Union.

The current applicable rate of VAT in the UK is 15% and this will be charged on all products and services we supply. Delivery charges are also subject to VAT. The VAT rate is subject to change.


WebStore HELP - Adept Scientific
 
Laatst bewerkt:
Hoi, kan je mij toelichten wat dat is. Wat zijn de voor- en nadelen ervan.

waarschijnlijk ben ik nu al te laat , maar voor iedereen dan die het nog niet weet:

de white box versie is een versie die terug gekomen is van de winkel of van de klant naar de garmin fabriek .garmin onderzoekt deze dan en repareert wat er mis is . kan iets kleins zijn zoals een kabel vergeten in de verpakking of natuurlijk echt iets met de gps .als alles terug oke is zetten ze er die nieuwste software( kaarten en firmware) op en verkopen ze hem terug in een gewoon witte doos

voordelen :
goedkoper
nieuwste kaart materiaal
12maanden garantie ( ipv 2jaar normaal zeker??)

Nadelen:

als je het vertrouwt niet echt veel .
je hebt altijd iets wat voor een reden terug naar het fabriek is gemoeten .
witte doos ( minder verkoopswaarde)
12maanden garantie (ipv 2 jaar)
 
waarschijnlijk ben ik nu al te laat , maar voor iedereen dan die het nog niet weet:

de white box versie is een versie die terug gekomen is van de winkel of van de klant naar de garmin fabriek .garmin onderzoekt deze dan en repareert wat er mis is . kan iets kleins zijn zoals een kabel vergeten in de verpakking of natuurlijk echt iets met de gps .als alles terug oke is zetten ze er die nieuwste software( kaarten en firmware) op en verkopen ze hem terug in een gewoon witte doos

voordelen :
goedkoper
nieuwste kaart materiaal
12maanden garantie ( ipv 2jaar normaal zeker??)

Nadelen:

als je het vertrouwt niet echt veel .
je hebt altijd iets wat voor een reden terug naar het fabriek is gemoeten .
witte doos ( minder verkoopswaarde)
12maanden garantie (ipv 2 jaar)

Oftewel wat men ook wel "refurbished" noemt ....
 
waarschijnlijk ben ik nu al te laat , maar voor iedereen dan die het nog niet weet:

de white box versie is een versie die terug gekomen is van de winkel of van de klant naar de garmin fabriek .garmin onderzoekt deze dan en repareert wat er mis is . kan iets kleins zijn zoals een kabel vergeten in de verpakking of natuurlijk echt iets met de gps .als alles terug oke is zetten ze er die nieuwste software( kaarten en firmware) op en verkopen ze hem terug in een gewoon witte doos

voordelen :
goedkoper
nieuwste kaart materiaal
12maanden garantie ( ipv 2jaar normaal zeker??)

Nadelen:

als je het vertrouwt niet echt veel .
je hebt altijd iets wat voor een reden terug naar het fabriek is gemoeten .
witte doos ( minder verkoopswaarde)
12maanden garantie (ipv 2 jaar)

Garantie is bij mijn weten oa. in de UK toch maar 1 jaar, refurbished of hagelnieuw!
 
Garantie is bij mijn weten oa. in de UK toch maar 1 jaar, refurbished of hagelnieuw!
UK zit in europese unie, en volgens regels europese unie heb je "in principe" 2 jaar garantie ..... O-) (of je die ook kan krijgen zonder al te veel moeite is de volgende vraag :X )
Wanneer heeft u recht op kosteloze reparatie of vervanging? MBT"Winkelen in Europa"
De verkoper is minimaal 2 jaar aansprakelijk voor het naar behoren functioneren van uw aankoop. Gaat het gekochte binnen 6 maanden stuk, of zijn de prestaties al binnen deze periode niet wat u er redelijkerwijs van mag verwachten? Dan wordt ervan uitgegaan dat het gebrek al bestond op het moment van aankoop. Dit geldt niet als de verkoper kan bewijzen dat het defect uw eigen schuld is. Doet het defect zich voor tussen 6 en 24 maanden na de aankoop? Dan moet ù kunnen aantonen dat het gebrek al bestond toen u het artikel aankocht.

Binnen de periode van 2 jaar heeft u bij een gebrek buiten uw schuld recht op gratis reparatie of vervanging van uw aankoop. Dat moet binnen een redelijke termijn gebeuren en zonder dat u daar ernstige overlast van heeft.
(bron)
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom je er trouwens bij dat het een refurbished of een whitebox versie is. Dat staat nergens. Ik zie wel steeds de verkoper die zumo's verkopen vanaf 1 pond maar zodra er nog een uur te gaan is staat die zo rond de 350-380 pond wat dus niets meer uitmaakt.

Je bent sowieso verzekerd dmv paypal en ebay dat als het niet in de beschrijving staat mag je er vanuit gaan dat het nieuw is, dus dan sta je toch redelijk sterk als je geen whitebox wilt en die opgestuurd krijgt. Of sla ik de spijker nu helemaal mis?

En er staat ook bij: Condition: New
 
Laatst bewerkt:
UK zit in europese unie, en volgens regels europese unie heb je "in principe" 2 jaar garantie ..... O-) (of je die ook kan krijgen zonder al te veel moeite is de volgende vraag :X )(bron)

Toevallig vanaf vandaag pas! (toeval :? ), mits de Zumo word gezien word als stand-alone, en dat het niet alleen om de marine afdeling gaat.


http://www.mby.com/auto/newsdesk/20080231111954mbynews.html

Monday, 12 January 2009

Garmin extend warranty to two years

Garmin have announced the extension of their warranty policy to two years in the UK.

This will cover installations and stand-alone Garmin product purchases, excluding hand-helds.

To activate the warranty, customers are required to register at the "My Garmin" portal on the Garmin website.

Then, if any problem is encountered, the product can be simply packaged-up and returned to Garmin for investigation, replacement or repair, say the firm.

"Garmin have a swift turnaround service and aim to resolve any issues within one week."

Hand-held GPS units are not included and retain the current one year warranty.

For all of Garmin's 3000, 4000 and 5000 units and their associated radars, sounder-modules and other ancillaries, the warranty registration is completed by the installation agent.

In the event of any faults within the warranty period, the customer contacts Garmin directly.

"Garmin will then arrange for a visit from the nearest agent who will swap-out the product or resolve the problem in-situ," the firm say.

They add that they have "less than 0.25% returns rate".

En je kunt dan wel recht hebben, maar zie het maar eens te krijgen, je moet immers zaken doen met de verkoper ipv de fabrikant/importeur, en dat kan aardig lastig worden, vooral als je internationaal koopt.

Doet het defect zich voor tussen 6 en 24 maanden na de aankoop? Dan moet ù kunnen aantonen dat het gebrek al bestond toen u het artikel aankocht.

'(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan