garmin zumo deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier kan vast iemand mij vertellen hoe je de kaarten van b.v. duitsland weer van mijn Zumo 500 af kan krijgen/wissen?

Standaard staat op de Zumo 500 alleen maar de benelux.

Of wordt deze overscheven als ik een nieuwe kaart maak met MapSource en deze naar mijn zumo verstuur van b.v. een gedeelte van Frankrijk?

Gr Mario.
 
kan vast iemand mij vertellen hoe je de kaarten van b.v. duitsland weer van mijn Zumo 500 af kan krijgen/wissen?

Standaard staat op de Zumo 500 alleen maar de benelux.

Of wordt deze overscheven als ik een nieuwe kaart maak met MapSource en deze naar mijn zumo verstuur van b.v. een gedeelte van Frankrijk?

Gr Mario.

Ik denk dat ik het heb gevonden *O* heb het bestandje "gmapsupp.img" verwijderd en de kaart van Duitsland staat er niet meer op alleen nog maar de benelux bij de kaart info in mijn Zumo. Dat werk simpel ;)
 
Hier kan vast iemand mij vertellen hoe je de kaarten van b.v. duitsland weer van mijn Zumo 500 af kan krijgen/wissen?

Standaard staat op de Zumo 500 alleen maar de benelux.

Of wordt deze overscheven als ik een nieuwe kaart maak met MapSource en deze naar mijn zumo verstuur van b.v. een gedeelte van Frankrijk?

Gr Mario.
als je het al zo goed weet, waarom vraag je het dan nog :(

:+ :+

EDIT : dan neem ik aan dat de benelux in gmapprom.img staat. Je zou die ook kunnen wissen (eerst ergens op pc backup maken) en dan exact inladen via mapsource wat je wilt hebben op je zumo
 
Laatst bewerkt:
De benelux staat volgens mij idd in "gmapprom.img" maar die laat ik maar lekker staan.

Wat bedoel je met een backup?

Gewoon het bestandje kopieren en ergens op mij pc opslaan zodat ik hem ten alle tijden nog een keer terug kan zetten als ik hem nodig heb? Zo kan ik dus ook alle kaarten die ik heb samen gesteld met MapSource en in mijn Zumo heb geladen op mijn pc opslaan en kopieren naar mijn sd kaartje als ik ze nodig. Toch?

Gr Mario

Gr Mario.
 
Nog even een vraagje, hoe kan het als ik alleen Benelux op mijn Zumo 500 heb staan toch een route naar Essen in Duitsland kan berekenen :?
Of staan er de hoofdwegen standaard wel in van Europa, en het inladen van de kaarten betreft alleen de gedetaileerde kaarten:?

Iemand een antwoord :?

Gr Mario
 
De benelux staat volgens mij idd in "gmapprom.img" maar die laat ik maar lekker staan.

Wat bedoel je met een backup?

Gewoon het bestandje kopieren en ergens op mij pc opslaan zodat ik hem ten alle tijden nog een keer terug kan zetten als ik hem nodig heb? Zo kan ik dus ook alle kaarten die ik heb samen gesteld met MapSource en in mijn Zumo heb geladen op mijn pc opslaan en kopieren naar mijn sd kaartje als ik ze nodig. Toch?

Gr Mario

Gr Mario.

Hier vind je een overzicht van de bestanden op een Zumo 550. Ik denk wel handig voor je om even doorheen te lopen: http://spreadsheets.google.com/pub?key=pdChFDGnvKx3wMZpjX-fpWA
 
Nog even een vraagje, hoe kan het als ik alleen Benelux op mijn Zumo 500 heb staan toch een route naar Essen in Duitsland kan berekenen :?
Of staan er de hoofdwegen standaard wel in van Europa, en het inladen van de kaarten betreft alleen de gedetaileerde kaarten:?

Iemand een antwoord :?

Gr Mario
hoofdwegen standaard wel in van Europa = gmapbmap.img
daarnaast zit grensgebied net buiten benelux ook erin, weet echter niet of dat tot essen reikt, gewoon kijken wat je aan kaartmateriaal zoiet bij inzoomen op eindpunt ....
 
Ken er genoeg met een zumo, dus dat komt wel goed })

Aaah, vooruit, bovenstaande 2 krijgen zo'n velletje (als ze me weten te vinden op de MFMM :X ) , maar hierna houdt het op.
(tenzij je mij persoonlijk kent ....)
Toppie... ik ga je zien :+ .
 
Vandaag door stomme fout (Zumo en beker met ruwe stenen onderkant in dezelfde zak :$ ) paar flinke krassen op m'n zumo scherm ;(

Heb bij www.schutzfolien24.de maar gelijk 3 van die pakjes voor prijs van 2 besteld, hopelijk helpt het wat ......

(Wat ik zometeen met de andere 17 velletjes (3 pakjes a 6 vel per pakje minus 1 vel op mijn zumo) ga doen , zien we dan wel weer 8) )
Ik heb dergelijke folie vorig jaar al besteld bij (en ontvangen van) www.m5000.de

Werkt prima.
 
Vandaag door stomme fout (Zumo en beker met ruwe stenen onderkant in dezelfde zak :$ ) paar flinke krassen op m'n zumo scherm ;(

Heb bij www.schutzfolien24.de maar gelijk 3 van die pakjes voor prijs van 2 besteld, hopelijk helpt het wat ......

(Wat ik zometeen met de andere 17 velletjes (3 pakjes a 6 vel per pakje minus 1 vel op mijn zumo) ga doen , zien we dan wel weer 8) )
Hoi, jij hebt toch alleen een vel nodig. Kan ik vel van je afnemen ? Mail maar rechtstreeks.
 
@oOMARIOo

Ik heb ook een Zumo 500. Koop een SD kaartje. (Kost niks meer tegenwoordig) Dan kan je alle kaarten die beschikbaar zijn er op zetten. 2GB is voldoende voor de kaarten, maar ik zou gaan voor 8 of 16GB zodat je ook 1000 MP3's kan opslaan.
 
Ik heb ook een Zumo 500. Koop een SD kaartje. (Kost niks meer tegenwoordig) Dan kan je alle kaarten die beschikbaar zijn er op zetten. 2GB is voldoende voor de kaarten, maar ik zou gaan voor 8 of 16GB zodat je ook 1000 MP3's kan opslaan.

Ik heb wel eens gehoord dat alleen maar de 2gb sd kaarten in de zumo werken een 4 of 8gb sd kaarten zijn van een sneller type en die schijnen niet goed uit te lezen zijn door de Zumo :N
 
Werkt prima :). De Zumo kan SDHC kaartjes aan dus voorlopig opslagcapaciteit genoeg.
Dit geldt i.i.g. voor de Zumo550, maar ik neem aan ook voor de 500.
 
BACKUP: kopieer zsowiezso de hele inhoud van je Zumo naar een map op je computer. Dat duurt uren, maar als de Zumo dan een keer opeens niet meer opstart doordat er iets mis is gegaan met een update kun je in ieder geval het zaakje in een avondje weer herstellen.

En ja, ook hierin ben ik ervaringsdeskundig.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week mijn Zumo opgestuurd naar de leverancier in verband met een garantieclaim. Niks meer gehoord, wist niet eens of ie aangekomen was. Dus gister even gebeld. Gaat ongeveer 4 weken duren. Hoop dat ie het dan weer doet :)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij sluiten de meesten de zumo houder rechtstreeks aan op de accu. Iemand weleens problemen ervaren dat de accu dan toch leeggetrokken wordt?

Is aansluiten via de contactsleutel niet beter? Maar waar hem dan op te prikken? Een reservezekering voor accessoires heb ik niet.
 
Volgens mij sluiten de meesten de zumo houder rechtstreeks aan op de accu. Iemand weleens problemen ervaren dat de accu dan toch leeggetrokken wordt?

Is aansluiten via de contactsleutel niet beter? Maar waar hem dan op te prikken? Een reservezekering voor accessoires heb ik niet.
je laat hem toch niet op de bike zitten :+
 
Volgens mij sluiten de meesten de zumo houder rechtstreeks aan op de accu. Iemand weleens problemen ervaren dat de accu dan toch leeggetrokken wordt?

Is aansluiten via de contactsleutel niet beter? Maar waar hem dan op te prikken? Een reservezekering voor accessoires heb ik niet.


kabel aansluiten op stadlichtje.
 
Volgens mij sluiten de meesten de zumo houder rechtstreeks aan op de accu. Iemand weleens problemen ervaren dat de accu dan toch leeggetrokken wordt?

Is aansluiten via de contactsleutel niet beter? Maar waar hem dan op te prikken? Een reservezekering voor accessoires heb ik niet.

Ik heb de voeding van de houder van de Zumo tussen mijn stadslicht gesoldeerd netjes met krimpkousjes afgewerkt, hoef je niet met heel de bedrading naar je accu toe, voeding is gelijk gezekerd via het de stadslicht zekering en er staat geen spaning meer op als de sleutel uit het contact is :Y

Gr mario
 
Even een vraagje;

Normaal importeer ik (bestaande) routes voor de motor op mijn zumo 550 (Europa NT 2008) en gaat dat zonder problemen.
Nu wil ik voor de auto/motor zelf een route maken en heb die uitgezet in mapsource en wil die naar de zumo importeren.

Nu zegt de zumo dat de route gevonden is (van A naar B, dus geen rondje) na 'export to device', maar berekent de route niet en staat daarom (denk ik) ook niet tussen de routes op de zumo.
Nu heb ik op de pc dus een route, maar die kan niet in de zumo gebruikt worden, al geeft hij geen foutmelding bij het importeren...

Weet iemand waarom de route niet in het overzicht van de zumo komt?
In mapsource 'recalculate' ik de route, maar dat blijkt ook geen effect te hebben...

Ik heb overigens mapsource 6.14.1 en het is een route van ~750 km naar de alpen *O*
met 'slechts' 15 via points en 54 directions...

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan