garmin zumo deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een schuberth s1 als helm. Nu moet ik nog een headset voor d'r in... Ik las al dat niet elke communicatieding erin past ivm de dichte onderkant van mijn helm.

Wie heeft er al wat in zijn schuberth zitten... Wat is een goeie ;)....
 
Ik heb zelf een S1. Bedoel je een BT headset? Dan zou ik die van Schuberth nemen (Bluesonic). Wel prijzig als je de full package wilt.


Bedrade headsets is (uiteraard) geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Mooi *D

Vanmorgen besteld, dus ik neem aan dat ik deze week meneer TNT wel zie verschijnen *O*
Ook maar meteen een steun bij routerol.nl besteld. In één keer goed *D
Zondag ff monteren.


Zit er iets van een stekkertje voor de voeding bij?
 
Ik heb een schuberth s1 als helm. Nu moet ik nog een headset voor d'r in... Ik las al dat niet elke communicatieding erin past ivm de dichte onderkant van mijn helm.

Wie heeft er al wat in zijn schuberth zitten... Wat is een goeie ;)....

Ik heb er een setje van Autocom in zitten dus elke vergelijkbare oortjes (platte schijfjes) moeten geen probleem zijn. De verkoper weet vaak wel wat er beslist niet in zou passen
 
Sorry, ik heb 550 gelezen ipv 500. Gaat het weer een beetje meneer Dröge?
 
Zojuist de knoop doorgehakt, en het volgende besteld bij Waypoint:

- Garmin Zumo 500 Deluxe + Gratis (bedrade) headset
- 2 deelbare motorkabels (1 voor de CBR & 1 voor de Fazer)
- RAM b 342

Gelijk ook maar even een 2gb SD kaartje besteld.

*O*

Ben ik nog iets vergeten te bestellen?
 
Ook ik ben de gelukkige eigenaar van de Zumo 550, heeft iemand hier ervaring met de combinatie Zumo 550 en de Interphone bluetooth headset?
 
heb ik eindelijk een zumo die werkt :) Loopt de mapsource niet op mijn computer '( '(

krijg deze melding..

garmin_vastloper.jpg


Wie weet raad..?
 
ah vista.. mijn bericht wordt zo ge-edit.. staat ergens in de FAQ op garmin.nl ;)

waarschijnlijk is dit je probleem:

Als ik Mapsource uitvoer onder Windows Vista, krijg ik een fout met melding: 'toegang is geweigerd tijdens een poging van MapSource om uit het register te lezen'. Hoe kan ik dit oplossen?

antwoord:
U gebruikt een oudere versie van Mapsource die niet volledig compatibel is met Windows Vista. Wij raden u aan de laatste versie van Mapsource te installeren.

Wilt u uw huidige versie van Mapsource blijven gebruiken, dan kunt u ook Mapsource als "administrator" uit voeren onder Windows Vista. Klik met de rechtermuis op de snelkoppeling naar Mapsource en kies "uitvoeren als administrator". Om te voorkomen dat u dit elke keer moet doen, kunt u ook met de rechtermuis op de snelkoppeling klikken en op het tabblad "Compatibiliteit" de optie "Dit programma als Administrator uitvoeren" onder het kopje "Bevoegdheidsniveau" aanvinken.
 
Laatst bewerkt:
dan een vraag van mijn kant:

ik heb een Nüvi 300, maar kan ik daar ook kant en klare routes op zetten vanaf gpstracks.nl e.d.?
of routes die ik heb gemaakt via mapsource er op zetten, zodat ik deze kan rijden op de motor?

de nuvi gaat natuurlijk in een waterdichte tas, en ik kan dus niet horen wat ie zegt, maar dat is geen probleem :)
 
dan een vraag van mijn kant:

ik heb een Nüvi 300, maar kan ik daar ook kant en klare routes op zetten vanaf gpstracks.nl e.d.?
of routes die ik heb gemaakt via mapsource er op zetten, zodat ik deze kan rijden op de motor?

de nuvi gaat natuurlijk in een waterdichte tas, en ik kan dus niet horen wat ie zegt, maar dat is geen probleem :)

Ik ken jouw Nuvi niet, maar als hij gpx bestanden aan kan dan is het geen enkel probleem. Kan Mapsource met de Nuvi overweg? Dan zou je gewoon de .gdb versie kunnen gebruiken.
 
ah vista.. mijn bericht wordt zo ge-edit.. staat ergens in de FAQ op garmin.nl ;)

waarschijnlijk is dit je probleem:

Als ik Mapsource uitvoer onder Windows Vista, krijg ik een fout met melding: 'toegang is geweigerd tijdens een poging van MapSource om uit het register te lezen'. Hoe kan ik dit oplossen?

antwoord:
U gebruikt een oudere versie van Mapsource die niet volledig compatibel is met Windows Vista. Wij raden u aan de laatste versie van Mapsource te installeren.

Wilt u uw huidige versie van Mapsource blijven gebruiken, dan kunt u ook Mapsource als "administrator" uit voeren onder Windows Vista. Klik met de rechtermuis op de snelkoppeling naar Mapsource en kies "uitvoeren als administrator". Om te voorkomen dat u dit elke keer moet doen, kunt u ook met de rechtermuis op de snelkoppeling klikken en op het tabblad "Compatibiliteit" de optie "Dit programma als Administrator uitvoeren" onder het kopje "Bevoegdheidsniveau" aanvinken.

nieuwe versie geinstalleerd en het werkt :D

thx mensen voor de snelle reactie *O*
 
Ik ken jouw Nuvi niet, maar als hij gpx bestanden aan kan dan is het geen enkel probleem. Kan Mapsource met de Nuvi overweg? Dan zou je gewoon de .gdb versie kunnen gebruiken.

ik heb mapsource nog niet op de pc staan, en weet zo niet welke versie ik moet downloaden.. er staan er zoveel op de Garmin site..
.gpx bestanden durf ik ook niet te zeggen..

ik sluit 'm ff aan op de PC kijken wat ie doet en zegt :)

@ Matrix_online, graag gedaan :)
 
Laatst bewerkt:
@ Mosibi, ik heb hem aangesloten, de map geopend, en dan zie ik het volgende:

5 mappen, 1 PDF bestand (de user manual)
de 5 mappen:
Audible (luisterboeken)
Garmin (alles mbt navigatie geloof ik)
JPEG (afbeeldingen)
MP3 (muziek)
PictureIt (geen flauw idee)

als ik de map Garmin open zie ik dit:
7 bestanden en 5 mappen:
de mappen:
Diag (geen flauw idee)
GPX (is dit voor Mapsource??? )
waypoints (POI's geloof ik)
voice (de stemmen)
vehicle (de verschillende voertuigen op het scherm)

in de map GPX staat 1 bestand:
current.gpx

als ik hier een route (gpx bestand) inzet, moet het dan goed gaan?
 
@ Mosibi, ik heb hem aangesloten, de map geopend, en dan zie ik het volgende:


in de map GPX staat 1 bestand:
current.gpx

als ik hier een route (gpx bestand) inzet, moet het dan goed gaan?

Ja, dat zou moeten werken. Ik heb met mijn Zumo ook Garmin/GPX map waar ik gpx bestanden in kan zetten. Dan krijg ik bij het aanzetten van de Zumo de vraag of ik die wil importeren. Ik kies dan voor nee, omdat ik ze tot nu toe altijd later pas ga gebruiken.

Als ik ze wil gebruiken, kan ik ze ergens in het menu alsnog importeren. Als je met Mapsource een route er in zet (moet je ook kaartmateriaal hebben natuurlijk in MS) vermoed ik dat hij in je current zal komen.
 
zou kunnen, dat weet ik zo niet, maar voor zover ik weet heb ik geen mapsource op mijn pc..

kan nog wel keer kijken of ik het kan downloaden, via webupdater o.i.d.
 
zou kunnen, dat weet ik zo niet, maar voor zover ik weet heb ik geen mapsource op mijn pc..

kan nog wel keer kijken of ik het kan downloaden, via webupdater o.i.d.

Mapsource kun je los downloaden, maar daar heb je niets aan als je geen kaartmateriaal hebt.
 
welk kaartmateriaal bedoel je?
ik heb het standaard kaartmateriaal van de benelux en omstreken (iets over de grens in duitsland, en frankrijk t/m parijs.

losse tourritten wil ik downloaden via gpstracks.nl of zelf samenstellen via mapsource..
heb namelijk begrepen dat dit ook kan.
 
welk kaartmateriaal bedoel je?
ik heb het standaard kaartmateriaal van de benelux en omstreken (iets over de grens in duitsland, en frankrijk t/m parijs.

losse tourritten wil ik downloaden via gpstracks.nl of zelf samenstellen via mapsource..
heb namelijk begrepen dat dit ook kan.

Ik weet niet hoe dat bij de Nuvi geregeld is, maar bij de Zumo is het zo dat je je kaartmateriaal op de Zumo hebt en Citynavigator (CD met kaartmateriaal, in mijn geval van Europa) op CD voor installatie in Mapsource. Eventueel zou je dan ook nog weer (deel)kaarten vanuit Mapsource naar de Zumo kunnen zetten, maar aangezien daar bij mij volledig Europa 2008 in zit, heeft dat voor mij geen nut.
 
op mijn nüvi 300 zit kaartmateriaal uit 2006 geloof ik, en alleen benelux e.o.
voor de europaversie heb je de nüvi 350.

kaartmateriaal dat er in zit heet current.gpx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan