garmin zumo deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
de ritten op gpstracks die ik zojuist heb gedownload, zijn .gdb bestanden.

kan dit gewoon in de map GPX?

alvast bedankt :)
 
ik heb alleen nog geen mapsource :?

als ik 'm wil downloaden staat er op de Garmin site dat ie alleen werkt als ik al een oudere versie van Mapsource heb.. maar ik heb helemaal nog geen mapsource..

of moet ik 'm gewoon downloaden en ff klooien?
 
ik heb 'm gedownload, maar krijg een foutmelding:

MapSource kan geen geïnstalleerde MapSource-kaartproducten vinden.

installeer één of meer MapSource kaartproducten en start MapSource opnieuw.


waar kan ik MapSource kaartproducten vinden?
 
waar kan ik MapSource kaartproducten vinden?

Die dien je te kopen.

de ritten op gpstracks die ik zojuist heb gedownload, zijn .gdb bestanden.

kan dit gewoon in de map GPX?

alvast bedankt :)

Nee. Heb je niet ook een gpx bestand er bij zitten? Die heb je echt nodig, of je zult hem om moeten zetten. Misschien dat gpsbabel oid dat voor je kan doen.
 
Laatst bewerkt:
hmm.. bestanden kopen.. ik neem aan via de Garmin site..
dan gaat dat feest denk ik niet door, aangezien ik niet eens zeker weet of het wel werkt op mijn nuvi..

zal morgen Garmin eens bellen :)

een gpx bestand zit niet in die .rar
alleen ITN bestanden (TomTom geloof ik)
en een .txt (leesbestand)
de andere 2 zijn Garmin DataBase bestanden. (.GDB)

ik zoek morgen wel even verder, en hoop dat Garmin me verder kan helpen.

in ieder geval hartelijk bedankt voor de informatie :) ben weer een stuk wijzer geworden ;)
 
thnx :) eerste is omgezet naar een .gpx :)

hij staat ook in mijn garmin onder de map GPX en hij ziet hem als een favoriete locatie.
(hij heet start) en het einde heet rechtdoor :?

ik zal morgen eens kijken als ik bij de start sta wat hij dan zegt, anders werkt de route nog niet, en ben ik alsnog Mapsource nodig..
 
De Zomu 550 is vanmorgen binnen gekomen *D


Hoeveel GIG SD kaartje is aan te raden? Er zit niets bij zo ff snel gezien :/
 
De Zomu 550 is vanmorgen binnen gekomen *D


Hoeveel GIG SD kaartje is aan te raden? Er zit niets bij zo ff snel gezien :/

Ligt er aan wat je wil. Op forum.gps.nl loopt er wel een thread over, daar staan volgens mij ook wat ervaringen met verschillende merken en types. Aangezien ik geen MP3's er op zet, heb ik persoonlijk nog geen reden ontdekt om er een SD kaart in te douwen...
 
Voor heel europa ( ex UK ) heb je 1900 Mb ruimte nodig met mapsource 2008 ...
op zowel de zomu 550 als de zumo 550 zit heel europa voorgeïnstalleerd en hoef je dus NIET op sd te zetten ;) dus daar heb je geen sd voor nodig.

op de zumo zelf heb je naast de volle CN ook nog ongeveer 500 mb over voor extra kaarten, routes, mp3 etc etc

ikzelf heb er een 1 of 2 gig kaartje (afwisselend) in met mp3's.
 
Laatst bewerkt:
ok, dus er kunnen nog losse routes bij zonder xtra kaartje?

Thuis maar eens mee gaan spelen, voor ik met allemaal vragen kom die ik zelf kan oplossen :+
Leuk speeltje :)


MP3's hoef ik er niet op.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje,

Ik zit een beetje te dubben welke navi ik ga kopen. De Garmin Zumo, 2820 of de GPSmap 60 CSX.

De laatste spreekt mij op 1 of andere manier wel aan.
Klein, robuust en te gebruiken als je gaat lopen of fietsen. Maar is het wat voor op de motor? Ik weet wel dat ie geen spraakfunctie heeft. Ik zie 'm wel vaak in rally's op de rallymotoren.

Heeft iemand met de GPSmap 60 CSX ervaring, dan hoor ik het graag!

:W Johan.
 
Even een vraagje,

Ik zit een beetje te dubben welke navi ik ga kopen. De Garmin Zumo, 2820 of de GPSmap 60 CSX.

De laatste spreekt mij op 1 of andere manier wel aan.
Klein, robuust en te gebruiken als je gaat lopen of fietsen. Maar is het wat voor op de motor? Ik weet wel dat ie geen spraakfunctie heeft. Ik zie 'm wel vaak in rally's op de rallymotoren.

Heeft iemand met de GPSmap 60 CSX ervaring, dan hoor ik het graag!

:W Johan.
kijk anders eens op forum.gps.nl .....

Zijn echter wel 3 heel verschillende toestellen. zumo/2820 hebben meer nadruk op motor/auto, de gps60 meer nadruk op offroad/handheld gebruik.

Gezien de prijs moet je er wel hele andere hobbies op na houden waarvoor je de gps60 voor wilt gebruiken, als je de gps60 de voorkeur geeft tov de zumo...
2820 is een beetje verouderde maar erg goede gps, met meer instelmogelijkheden, mocht je dat nodig vinden.

[me="Ted"]heeft een zumo 550 en gebruik deze op motor, in auto, op mtb, op racefiets en lopend.[/me] Voor racefiets/mtb komt er waarschijnlijk een edge 705 bij ...
 
Laatst bewerkt:
ik heb vanavond thuis maar 's ff een mooi gps houdertje gefrabiceerd voor de nüvi :)
moet alleen nog iets hebben dat op het stuur vast komt te zitten, maar daar kom ik ook wel uit :)
gewoon een ronde klem, met een universeel plaatje waar ik de rest op kan schroeven :)

zal zo even foto's uploaden :)
 
de voorkant:
houdervoor.jpg


achterkant:
houderachter.jpg


zijkant:
houderzij.jpg


zijkant met navi er op:
houderzijmetnavi.jpg


foto's zijn wat wazig, en die witte zooi is dubbelzijdige tape.. hier moet ik nog iets beters op verzinnen plaatje hard plastic o.i.d. wat er wél goed uit ziet :) of zwarte dubbelzijdige tape.. trilt ie ook minder :)

de achterkant komt nog op dat universele plaatje waar ik het over had in mijn vorige post. dit wordt waarschijnlijk een plaatje voor een hartslag meter voor om het stuur van een mountainbike o.i.d.

we klooien nog rustig ff verder morgen :)
 
de voorkant:
[afbeelding]

achterkant:
[afbeelding]

zijkant:
[afbeelding]

zijkant met navi er op:
[afbeelding]

foto's zijn wat wazig, en die witte zooi is dubbelzijdige tape.. hier moet ik nog iets beters op verzinnen plaatje hard plastic o.i.d. wat er wél goed uit ziet :) of zwarte dubbelzijdige tape.. trilt ie ook minder :)

de achterkant komt nog op dat universele plaatje waar ik het over had in mijn vorige post. dit wordt waarschijnlijk een plaatje voor een hartslag meter voor om het stuur van een mountainbike o.i.d.

we klooien nog rustig ff verder morgen :)

Mooi stukje huisvlijt :Y

Als je dit vast maakt op een RAM mount, elimineer je meteen ook weer wat trillingen. De rubberen bal zorgt daar voor.
 
even een vraagje van mijn kant.
op de zumo 550 zou 500 mb vrije geheugen zitten.
nu was ik gisteren bezig om ff voor de grap de zumo een route uit te laten rekenen van punt a naar b.
a is dus mijn woonplaats en b is in italië
als ik ver e snelweg wil is er geen probleem.
zet ik in de zumo snelwegen vermijden aan is er opeens nit genoeg geheugen aanwezig.
zelfs als ik alle routes er uit haalde gaf de zumo dit nog aan.

nu is eigenlijk mijn vraag is dat normaal?
moet ik de route dan in tweeen hakken.
of klopt mijn zumo niet?
het lijkt mij dat de zumo dit moet kunnen.
 
even een vraagje van mijn kant.
op de zumo 550 zou 500 mb vrije geheugen zitten.
nu was ik gisteren bezig om ff voor de grap de zumo een route uit te laten rekenen van punt a naar b.
a is dus mijn woonplaats en b is in italië
als ik ver e snelweg wil is er geen probleem.
zet ik in de zumo snelwegen vermijden aan is er opeens nit genoeg geheugen aanwezig.
zelfs als ik alle routes er uit haalde gaf de zumo dit nog aan.

nu is eigenlijk mijn vraag is dat normaal?
moet ik de route dan in tweeen hakken.
of klopt mijn zumo niet?
het lijkt mij dat de zumo dit moet kunnen.

dat is hetzelfde verschil als intern geheugen van je pc en de grootte van je harde schijf :P

Vooral bij vermijden snelweg gebruikt de zumo erg veel "interne" routepunten in het "interne" geheugen, als hje dan een route naar Italie :/ wil uitrekenen , gaat dat (uiteraard) mis. de zumo kan daar een max aantal van deze interne routepunten: is dat bereikt, dan houdt het op en krijg je de melding die jij kreeg.

Dit staat dus los van het "harde schijf" geheugen waarop het kaartmateriaal , poi, routes en mp3 etc (kunnen) staan

[me="Ted"]lijkt het ook wel logisch vinden dat "binnendoor" naar italie te zwaar is.[/me] Hou het bij routes die je op 1 dag kan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje,

Ik zit een beetje te dubben welke navi ik ga kopen. De Garmin Zumo, 2820 of de GPSmap 60 CSX.

De laatste spreekt mij op 1 of andere manier wel aan.
Klein, robuust en te gebruiken als je gaat lopen of fietsen. Maar is het wat voor op de motor? Ik weet wel dat ie geen spraakfunctie heeft. Ik zie 'm wel vaak in rally's op de rallymotoren.

Heeft iemand met de GPSmap 60 CSX ervaring, dan hoor ik het graag!

:W Johan.
Als je interesse hebt in een GPSmap 60 CSX wacht dan nog even, de opvolger daarvan de Garmin Colorado is in de VS al op de markt.
 
Even een vraagje, hoe groot (kb) is en gpx bestandje van een route van 250-350 km ongeveer?
 
Even een vraagje, hoe groot (kb) is en gpx bestandje van een route van 250-350 km ongeveer?

Is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, aangezien dat ook van het aantal 'punten' in je route aangaat, maar ik heb een testroute van 321 km aangemaakt en deze is 248KB.
 
Even een vraagje, hoe groot (kb) is en gpx bestandje van een route van 250-350 km ongeveer?
klein, dat weet ik wel : iets van 100 kb bij snelweg tussen 2 punten en gpx ?

hangt verder ook wel af van aantal tussenpunten en instellingen.

Ben wel benieuwd naar het "waarom" van je vraag :P
 
Laatst bewerkt:
Mooi stukje huisvlijt :Y

Als je dit vast maakt op een RAM mount, elimineer je meteen ook weer wat trillingen. De rubberen bal zorgt daar voor.

thnx voor je tip :)

ik ga ff zoeken naar een Ram Mount.. ik heb nu iets dat niet werkt iig.. een aangepaste reflector van een mountainbike, met een stuurring van een smart-lampje..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan