garmin zumo deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
kheb n nokia n95 (tip: niet kopen :N ) . Ik ga dat forum ff doorspitten ;)

~[edit]
-O- Moet eerst wachten tot mn forum registratie goedgekeurd word -O-
 
Laatst bewerkt:
Als je je telefoon paired wordt de lijst zichtbaar in het telefoonmenu.
dat verschilt nogal per gsm B|

bij mijn samsung d600 en lg viewty deed de zumo het allebei niet, het bij anderen gezien (nokia) dat het wel werkte.

De d600 kon ik nog iedere keer handmatig oversturen, lg heb ik (nog) geen idee :P

[me="Ted"]belt toch nooit op de motor, dus maakt Ted niet uit O-)[/me]
 
Als je je telefoon paired wordt de lijst zichtbaar in het telefoonmenu.
mmm, dat is bij mij helaas niet zo.



Nog iets anders ontdekt. Voor het eerst gereden met de Zumo net, maar de verbinding met de GSM verbrak. Via het menu in de Zumo wilde hij geen verbinding maken.
Wel als ik de Nokia verbinding liet maken.
 
Laatst bewerkt:
vandaag de zumo eens uitvoerig getest :) . Wou ff langs een aantal motorzaken in N-holland dus heb ik gisteravond in mapsource een route gemaakt,en vandaag gereden. Eerder melde ik dat ik het volume van truus (heb alles op max staan) voldoende vond. Vandaag op de snelweg viel het me toch wat tegen. aangezien ik niet zo'n superstille helm heb (hjc cl14) kon ik er weinig van verstaan, en had nog niet eens mn oordoppen in. Binnenkort dus maar even de luidere versie downloaden :Y .
 
Het vreemde is dat als ik de bijgeleverde headset (bedraad) aansluit, het volume echt te laag is om fatsoenlijk te horen,
Ik heb echter in mijn N42 de N-Com basiskit zitten, en daar komt toch aanzienlijk meer herrie uit, heel erg goed verstaanbaar.
 
Het vreemde is dat als ik de bijgeleverde headset (bedraad) aansluit, het volume echt te laag is om fatsoenlijk te horen,
Ik heb echter in mijn N42 de N-Com basiskit zitten, en daar komt toch aanzienlijk meer herrie uit, heel erg goed verstaanbaar.
die n-com basiskit heeft nog eigen geluidsversterker erin, gok ik zo ;)

ik heb de extra harde stem via forum.gps.nl, is voor mij nu hard zat, terwijl ik toch iets slechthorend ben. Maar ben dan ook makkelijke klant, als ik " iets" hoor kijk ik ook op zumo-scherm, en laat daar dan meestal ook wat staan :P
 
Ik heb de Zumo ook ff goed getest *D

Geluid was tot 130 prima te verstaan, ook bellen ging goed.

Ik heb de Scala Rider (blue Tooth)
 
is dat wat die scala rider? Heb nu de (gratis) bedrade headset.... Opzich wel aardig,maar vind die draden maar nix.
 
ik ben me ook aan het oriënteren op een headset en heb juist gelezen dat een camos aan te bevelen is als je ook mp3 geluid in stereo wilt horen. kost 195,00 in notter. en dan heb je er ook nog een dongle bij nodig die je aansluit op je zumo. kost 35,00.

weet iemand trouwens iets over de garantie als ik een zumo (550) uit engeland koop via internet? zou ik bij klachten dan gewoon garmin nederland kunnen aanspreken? kost daar 515,00 incl verzendkosten. is toch een stuk goedkoper dan in nederland.

groeten,
erik
 
Ik loop eraan te denken om een Zumo te kopen (waarschijnlijk de 550) maar kan je nu onderweg ook nog routes veranderen? Dus als ik ergens ben en ik zie dat de route me niet bevalt isie dan terplaatse te veranderen? Bvd voor de komende reacties.
 
Ik vind het irritant dat je alleen de zumo met geluid hebt wanneer deze aangesloten zit op de sigarettenaansluiting... In de auto dan he ;) Wat is dat voor onzin... ik wil helemaal niet met dat draad rijden, ziet er niet uit. Opladen doe ik thuis wel :P

Is hiervoor een tool om dit uit te zetten..?
 
Nee. Er zit geen speaker in de Zumo, maar die zit in de autohouder. De Zumo levert blijkbaar geen power aan die houder, dus zul je die zelf moeten leveren.
Ik loop eraan te denken om een Zumo te kopen (waarschijnlijk de 550) maar kan je nu onderweg ook nog routes veranderen? Dus als ik ergens ben en ik zie dat de route me niet bevalt isie dan terplaatse te veranderen? Bvd voor de komende reacties.
Het is technisch mogelijk om routes te maken op de Zumo zelf, maar dat schijnt tegen het onwerkbare aan te zitten.
 
Maar kan je wel een punt veranderen want ik weet natuurlijk niet hoe alles eruit ziet als ik nog nooit naar dat land geweest ben? Maar ik neem sowieso een ouderwetse landkaart mee voor het geval dat.
 
Maar kan je wel een punt veranderen want ik weet natuurlijk niet hoe alles eruit ziet als ik nog nooit naar dat land geweest ben? Maar ik neem sowieso een ouderwetse landkaart mee voor het geval dat.
in theorie : Ja, je kan een punt toevoegen, wijzigen of verwijderen.

in de praktijk is het vaak een klotewerk ;) Dan is het even een aparte route maken voor dat ene puntje makkelijker, of gewoon op de kaart rijden zonder route, al na gelang routeinstellingen wordt je vanzelf weer op de route geleid na dat extra punt.

[me="Ted"]heeft er een beetje ervaring mee met routes in eifel, waar je opeens niet met motor over mag en afgesloten wegen (reparatie wegdek etc)[/me]
 
Nee. Er zit geen speaker in de Zumo, maar die zit in de autohouder. De Zumo levert blijkbaar geen power aan die houder, dus zul je die zelf moeten leveren.Het is technisch mogelijk om routes te maken op de Zumo zelf, maar dat schijnt tegen het onwerkbare aan te zitten.

Ik heb het gedaan, maar dan kan je het beste de route op een kaart uitzetten en dan aan de hand van de uitgezette route elke keer een route punt erbij maken tot je de gewenste route heb (slecht uitgelegd), dus het idee:
je wil van A > D, dan deel je heb in ABCD, voer A in B in op een kwart van de route, dan A1, A2, A3 net zolang tot je de gewenste route heb tussen A en B dan verder naar B > C etc..

Zo ging het bij mij goed, anders ben je kwijt welke punten waar staan. Maar echt fijn is het niet.
 
hoe erg trekt een zumo je accu leeg? ik had hem er een nacht op laten zitten en 's morgen was mijn accu zo dood als een pier. moet ik dat ergens anders zoeken of is de zumo de boosdoener?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan