garmin zumo deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe erg trekt een zumo je accu leeg? ik had hem er een nacht op laten zitten en 's morgen was mijn accu zo dood als een pier. moet ik dat ergens anders zoeken of is de zumo de boosdoener?

Ik had de zumo een poosje op de fazer (contact stond aan), na een poosje was de accu ook leeg :+
 
Via de webupdater kun je nu BT software versie 3.10 binnenhalen: volgens de update info zou dit het probleem met de BT verbinding (telkens verbinding verbreken) verhelpen.
 
klopt,heb er vanavond ook een paar stekkertjes besteld,en ook 2 stekkertjes voor een R6 spanningsregelaar,hopelijk is dat de goede :}

edit: mocht dat zo zijn ,dank aan de tip gever!!! :j
 
Laatst bewerkt:
Tel maar uit!

8-)


Na een week de Zumo 550 in bezit te hebben en ik hier aan het lezen was dat dit een schuldige zou zijn voor de batterij leeg te trekken heb ik deze eens gemeten kwa stroomverbruik.(dit was zonder extra SD kaart en BT lag aan maar was niet gepaired)

Ik kwam tot de volgende conclusie:
- Als de zumo de interne batterijen aan het laden is had ik bijna 6 Watt (490mA)
--eens de Zumo geladen was was deze al tevreden met 1.8Watt (150mA)

Dus met een beetje goede batterij zou je toch paar uurtjes moeten verder kunnen.
Anders denk ik dat er nog verbruikers een bijkomende reden kunnen zijn van een lege batterij.

Mvg Luc
 
Vandaag de RAM-mount voor de CBR binnen gekregen *O* .
Het was ff vogelen met de handleiding, maar het is gelukt.

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Kennen jullie deze Zumo volume oplossing al?

[NORML]http://www.cbshop.com/sho...e=&g=&sg=&soid=580&src=s2[/NORML]

Als je bijvoorbeeld een Autocom kit 300 hebt, kan je deze zo tussen de kit 300 zetten en de zumo kabel 1299.

Werkt overigens altijd, ook gewoon 3,5 mm stereo in en uit tussen een willekeurige headset.

Misschien iets voor de OP?

Kende ik nog niet, deze was ik wel al tegengekomen: [NORML]http://www.electric-avenues.com/amplirider.html[/NORML]
 

Lijkt ook niet verkeerd, maar dan moet je weer via Ebay kopen en er staat niet dat hij ze HF (Hoog frequent) dicht maakt ivm storingen. Dus dat worden dan meteen een partij storingen op je oren.
Ook is die niet duidelijk over de verzendkosten voor Nederland. Zijn er al mensen die deze hebben?
 
Lijkt ook niet verkeerd, maar dan moet je weer via Ebay kopen en er staat niet dat hij ze HF (Hoog frequent) dicht maakt ivm storingen. Dus dat worden dan meteen een partij storingen op je oren.
Ook is die niet duidelijk over de verzendkosten voor Nederland. Zijn er al mensen die deze hebben?


ja maar dat andere ding kost "volle munten"....
 
Kennen jullie deze Zumo volume oplossing al?

[NORML]http://www.cbshop.com/sho...e=&g=&sg=&soid=580&src=s2[/NORML]

Als je bijvoorbeeld een Autocom kit 300 hebt, kan je deze zo tussen de kit 300 zetten en de zumo kabel 1299.

Werkt overigens altijd, ook gewoon 3,5 mm stereo in en uit tussen een willekeurige headset.

Misschien iets voor de OP?
Vertel er ook ff bij dat je die dingen zelf verkoopt / maakt ;).

Nog bedankt voor je advies overigens. De Autocom bevalt uitstekend :).
 
Hoi mede zumo-rijders :]

Sinds kort heb ik ook een zumo op mijn brommer *O*
Ik heb er al wat km's mee gereden, werkt mooi.

Alleen heb ik al een heb ik al 3 keer meegemaakt dat ie tijdens het rijden, ineens vraagt of dat ie na 30 sec. op batterijvoeding moet overschakelen, of dat ie zichzelf moet uitschakelen -O-
(Komt dan de voeding van de motor niet meer door?? Ik heb em achter het contactslot laten schakelen)
Als ik hem dan uit zet, en ff later weer opstart, werkt alles gewoon alsof er niks gebeurd is, en brengt zumo me probleemloos thuis.

Ook lijkt het af en toe, alsof het scherm wat "dimt". Als ik het scherm dan weer aanraak springt ie weer op "fel" ....

Hebben meer mensen hier ervaring mee ?

Grtz #jd
 
Lijkt ook niet verkeerd, maar dan moet je weer via Ebay kopen en er staat niet dat hij ze HF (Hoog frequent) dicht maakt ivm storingen. Dus dat worden dan meteen een partij storingen op je oren.
Ook is die niet duidelijk over de verzendkosten voor Nederland. Zijn er al mensen die deze hebben?

Eej , toevallig marcel van CB-shop overloon?

Ik heb mijn zumo daar gekocht
Probeerde ze te bellen, maar kreeg geen gehoor.. -O-
Volgens de site waren ze toch wel geopend dacht ik .....

Grtz #jd
 
Hoi mede zumo-rijders :]

Sinds kort heb ik ook een zumo op mijn brommer *O*
Ik heb er al wat km's mee gereden, werkt mooi.

Alleen heb ik al een heb ik al 3 keer meegemaakt dat ie tijdens het rijden, ineens vraagt of dat ie na 30 sec. op batterijvoeding moet overschakelen, of dat ie zichzelf moet uitschakelen -O-
(Komt dan de voeding van de motor niet meer door?? Ik heb em achter het contactslot laten schakelen)
Als ik hem dan uit zet, en ff later weer opstart, werkt alles gewoon alsof er niks gebeurd is, en brengt zumo me probleemloos thuis.

Ook lijkt het af en toe, alsof het scherm wat "dimt". Als ik het scherm dan weer aanraak springt ie weer op "fel" ....

Hebben meer mensen hier ervaring mee ?

Grtz #jd

Lijkt een (massa) probleem met je aansluiting. Je zou eens kunnen kijken of je in de auto steun dat probleem ook hebt, om e.e.a. uit te sluiten.
 
Lijkt een (massa) probleem met je aansluiting. Je zou eens kunnen kijken of je in de auto steun dat probleem ook hebt, om e.e.a. uit te sluiten.

Bedankt voor de snelle reactie !!!

Ik heb de zumo 1 keer in de auto gebruikt en toen werkte hij feilloos, maarja das 1 keer...
Is dan gewoon de massa-draad niet goed bevestigd bedoel je, of is het meer een gevalletje van invloed door andere componenten op de motor...?

Op welke draden kun je de zumo het beste aansluiten? Ik zal dan eens aan mijn motor-monteur vragen, of hij de daar ook op aangesloten heeft...
Ik heb dus nog steeds een soes gsx r 1000 k5.

Grtz #jd
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag een Sw motech tanktas gekocht maar wil ik er ook zo'n hoesje wat je erop kan klikken maar past daar de Zumo 550 ook in?? (ga binnenkort een Zumo 550 kopen en aansluiten op de Autocom).
 
Bedankt voor de snelle reactie !!!

Ik heb de zumo 1 keer in de auto gebruikt en toen werkte hij feilloos, maarja das 1 keer...
Is dan gewoon de massa-draad niet goed bevestigd bedoel je, of is het meer een gevalletje van invloed door andere componenten op de motor...?

Op welke draden kun je de zumo het beste aansluiten? Ik zal dan eens aan mijn motor-monteur vragen, of hij de daar ook op aangesloten heeft...
Ik heb dus nog steeds een soes gsx r 1000 k5.

Grtz #jd

Ik heb een defecte motorsteun gehad,alleen zei hij bij mij onder een toerrit doe het zelf maar B| ,af en toe deze storing in de steun heb ik nooit gehad,maar is zeker wel mogelijk natuurlijk.En ik schijn niet de enige geweest te zijn..... |(
 
Eej , toevallig marcel van CB-shop overloon?

Ik heb mijn zumo daar gekocht
Probeerde ze te bellen, maar kreeg geen gehoor.. -O-
Volgens de site waren ze toch wel geopend dacht ik .....

Grtz #jd

Tja op een zaterdag wil ik wel eens druk zijn in de winkel, maar als het goed is kan je dan de voicemail inspreken.

Krijg allemaal leuke reacties op die dingen, en omdat ik ze idd zelf maak :+ en geen massa produktie is zijn ze bij mij duurder. Ik koop ze eerlijk gezegd ook liever in, heb ik wat meer tijd voor het gezin. O-) en eh :]
 
Tja op een zaterdag wil ik wel eens druk zijn in de winkel, maar als het goed is kan je dan de voicemail inspreken.

Krijg allemaal leuke reacties op die dingen, en omdat ik ze idd zelf maak :+ en geen massa produktie is zijn ze bij mij duurder. Ik koop ze eerlijk gezegd ook liever in, heb ik wat meer tijd voor het gezin. O-) en eh :]

Nooit eens overwogen om een zwaardere versterker in de mount te monteren, of kan dat niet :?
 
Nooit eens overwogen om een zwaardere versterker in de mount te monteren, of kan dat niet :?

Dat is meer de taak van Garmin zelf, liefst in het apparaat!

Dit zou namelijk betekenen dat de versterker niet voor iedereen geschikt is, en dat je de mount eerst naar mij moet brengen. Verder zou die dan een stuk dikker moeten worden.
Nu heb je een lucifer doosje wat je overal kwijt kan en ook de mensen met een smartphone of een mp3 speler geholpen kunnen worden.

Helaas hebben nog veel mensen geen Zumo. En denken het met een Aldi nav ook allemaal moet kunnen op de motor. Kan maar die gaan nog zachter. Sindsdien maak ik die versterkers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan