garmin zumo deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een vraagje:

Heeft de Zumo 550 eigenlijk ook standaard kaart materiaal voor Tsjechie?

Op de website staat "uitgebreid met cartografie van een aantal Oost Europese landen" maar ik kan niet vinden *welke* landen dan wel en niet aanwezig zijn.

Thx!
 
De bijgeleverde set is op zich aardig.
Ik kreeg een setje waarvan de microfoon was afgeknipt, niet super netjes gedaan...
Zelf heb ik het stekkertje (3,5 mm) vervangen door een normaal stereo exemplaar, want er ging iets mis als ik het zo aansloot.
Ondertussen is het setje trouwens half overleden....ergens draadbreuk, waar heb ik nog niet onderzocht.

De dikte is vervelend als je een goed passende helm hebt, ik heb gewoon het schuim achter de speakertjes ingedruk en nu doet het geen pijn meer....sterker nog, zo word de rijwind nog een beetje gedempt.
MP3s hoor ik, afhankelijk van hoe hard ze zelf zijn, vrij goed nog, zelfs bij 120. En dat terwijl het volume op 70% staat ten opzichte van gesproken tekst.

Al met al leuk dat je het erbij krijgt, maar niet super :)
Ik ga deze proberen te repareren, anders bestel ik een losse ergens, want ik wil geen draadloos :)
 
Even een vraagje:

Heeft de Zumo 550 eigenlijk ook standaard kaart materiaal voor Tsjechie?

Op de website staat "uitgebreid met cartografie van een aantal Oost Europese landen" maar ik kan niet vinden *welke* landen dan wel en niet aanwezig zijn.

Thx!
EDIT : nu over CN2008, de recentste City Navigator
op garmin.com staat o.a. het volgende :
- New! Additional full country coverage for Czech Republic, Finland, Slovakia, Hungary and Slovenia (full coverage is "Most urban areas with intertown roads", dus nog niet detailed coverage ;) )
Ook kan je vanaf die link kijken in CN2008 (direct via link werkt niet...)
CityNavEuro-lg.gif

Coverage Czech Republic: Bradlec, Brno, Dalovice, Josefuv Dul, Karlovy Vary, Kosmonosy, Mlada Boleslav, Ostrava, Prague, Praha, Plzen and Repov


====================================================================
LET op : gaat over CN v9, niet over CN2008 , maar kan dus niet slechter geworden zijn ;)

bron:garmin
Dekking uitgebreid in Finland, Ierland, Portugal, Spanje en Tsjechië
72_2_dekking2.jpg

al is 22 % dekking niet best :X

maar bekijk het H I E R heel CN v9 online *O*
 
Laatst bewerkt:
Zo,

net te horen gehad dat de Zumo550 niet meer is te reanimeren en opgestuurd is naar de importeur. Ik krijg hoogstwaarschijnlijk een nieuwe *O*

Leve Waypoint :}
 
Even een vraagje voor de experts:
Het vinden van flitspalen voor Benelux is niet zo moeilijk.... maar is er een plaats waar je (gratis) flitspalen van heel europa (minus zwitserland) kunt ophalen?

En ja...ik heb al de zoekfunctie gebruikt....
 
2008 klinkt goed! :)

Thx!

EDIT : nu over CN2008, de recentste City Navigator
op garmin.com staat o.a. het volgende :
- New! Additional full country coverage for Czech Republic, Finland, Slovakia, Hungary and Slovenia (full coverage is "Most urban areas with intertown roads", dus nog niet detailed coverage ;) )
Ook kan je vanaf die link kijken in CN2008 (direct via link werkt niet...)
[afbeelding]
Coverage Czech Republic: Bradlec, Brno, Dalovice, Josefuv Dul, Karlovy Vary, Kosmonosy, Mlada Boleslav, Ostrava, Prague, Praha, Plzen and Repov


====================================================================
LET op : gaat over CN v9, niet over CN2008 , maar kan dus niet slechter geworden zijn ;)

bron:garmin
Dekking uitgebreid in Finland, Ierland, Portugal, Spanje en Tsjechië
[afbeelding]
al is 22 % dekking niet best :X

maar bekijk het H I E R heel CN v9 online *O*
 
Even een vraagje voor de experts:
Het vinden van flitspalen voor Benelux is niet zo moeilijk.... maar is er een plaats waar je (gratis) flitspalen van heel europa (minus zwitserland) kunt ophalen?

En ja...ik heb al de zoekfunctie gebruikt....
alt.bin.pocketpc.gps :)
 
Even een vraagje voor de experts:
Het vinden van flitspalen voor Benelux is niet zo moeilijk.... maar is er een plaats waar je (gratis) flitspalen van heel europa (minus zwitserland) kunt ophalen?

En ja...ik heb al de zoekfunctie gebruikt....

Flitspalen.nl - De wereldwijde flitser database

Kost je 10 euro per jaar, of gratis als je ergens een link plaats naar hun website of als je een nieuwe flitspaal registreert. Aangezien je BOFH onder je naam hebt staan, moet de link geen probleem zijn *D
 
Misschien is de vraag al eens eerder gesteld maar heb heel wat pagina's in zumo-topic 1 en 2 doorgelezen maar ben t niet tegengekomen.

Ik heb recent een zumo 550 aangekocht met een scala rider setje. Inmiddels een eerste test-route gemaakt en gereden en werkt helemaal goed. Echte handigheid bij t routes maken moet nog komen maar daar hebben we als t goed is alle tijd voor.

Wat me opviel tijdens het rijden is dat Claire (u weet wel, t meisje in t apparaat) niet alleen keurig uitlegt waar links en rechts dient te worden afgeslagen maar ook alle waypoints noemt (u bent gearriveerd bij....).

Het is niet echt storend maar die info is natuurlijk erg overbodig, althans dat vind ik. Is het gebruikelijk dat alle wp's worden genoemd of kan dit ook anders?
 
Misschien is de vraag al eens eerder gesteld maar heb heel wat pagina's in zumo-topic 1 en 2 doorgelezen maar ben t niet tegengekomen.

Ik heb recent een zumo 550 aangekocht met een scala rider setje. Inmiddels een eerste test-route gemaakt en gereden en werkt helemaal goed. Echte handigheid bij t routes maken moet nog komen maar daar hebben we als t goed is alle tijd voor.

Wat me opviel tijdens het rijden is dat Claire (u weet wel, t meisje in t apparaat) niet alleen keurig uitlegt waar links en rechts dient te worden afgeslagen maar ook alle waypoints noemt (u bent gearriveerd bij....).

Het is niet echt storend maar die info is natuurlijk erg overbodig, althans dat vind ik. Is het gebruikelijk dat alle wp's worden genoemd of kan dit ook anders?


kan niet anders , heb ook al gekeken.
WP voer je samen met de route in de Zumo.
als je de WP niet invoert zoekt ze zelf de route.
vind het ook niet echt storend , je weet dat je over een punt rijd wat jezelf aangeklikt hebt.
zo kun je ook WP op plekken zetten waar je misschien wilt stoppen of waar iets te zien is.
vooral lange routes is het wel makkelijk dat zij daar even op wijst. *O*
 
voor de waypoints heb je een vlaggenverwijderaar. persoonlijk heb ik dus geen last van omgeroepen vlaggen! als je de route netjes OP de weg houd (dus in mapsource), dan maakt hij (volgens mij) geen waypoints aan. Maar wel routepunten.
 
Wat me opviel tijdens het rijden is dat Claire (u weet wel, t meisje in t apparaat) niet alleen keurig uitlegt waar links en rechts dient te worden afgeslagen maar ook alle waypoints noemt (u bent gearriveerd bij....).

Unflag, zoals aergrimm al aangaf. Hier kun je de uitleg vinden en hem ook downloaden. Ik gebruik hem altijd als ik een route heb gemaakt.
 
huh , wat heb je met em gedaan..... :?

Eigenlijk niks anders dan waarvoor ie bedoeld is. gewoon op de motor en ergens op een achterafbergje in Duitsland tijdens het MF weekeind hoorde ik "PFIEF" in mijn oor en weg was beeld en geluid van de Zumo. ;(
Verschillende keren opgestart, het forum doorgespit op tips maar niets hielp. Toen naar Notter opgestuurd maar ook daar is hij dus niet meer te reanimeren. B|
 
voor de waypoints heb je een vlaggenverwijderaar. persoonlijk heb ik dus geen last van omgeroepen vlaggen! als je de route netjes OP de weg houd (dus in mapsource), dan maakt hij (volgens mij) geen waypoints aan. Maar wel routepunten.



Unflag, zoals aergrimm al aangaf. Hier kun je de uitleg vinden en hem ook downloaden. Ik gebruik hem altijd als ik een route heb gemaakt.


Tnx. Ga ik s mee aan de slag.
 
@ Red69: past het rood omcircelde dingetje ook op die steun die jij gekocht hebt???

full



Want die steun die jij hebt lijkt me ideaal voor op mijn R6 en als dat gaat, dan kan ik de Zumo namelijk lekker snel omwisselen met de motor van mijn vriendin....
 
Laatst bewerkt:
Unflag, zoals aergrimm al aangaf. Hier kun je de uitleg vinden en hem ook downloaden. Ik gebruik hem altijd als ik een route heb gemaakt.


Best de niet ontvlagde route ook op de zumo zetten, want als je moet herberekenen bij een omleiding gaat hij anders gewoon de snelste weg naar het eerst volgende punt nemen ---> in geval van een ontvlagde route is dit het eindpunt
 
Best de niet ontvlagde route ook op de zumo zetten, want als je moet herberekenen bij een omleiding gaat hij anders gewoon de snelste weg naar het eerst volgende punt nemen ---> in geval van een ontvlagde route is dit het eindpunt

Yups. Unflag doet dat ook standaard, ik laat dat vinkje ook altijd staan, inderdaad vanwege de reden die jij aangeeft. Nu zet ik trouwens ook herberekenen altijd uit, als ik afwijk van de route, zoom ik uit en pak 'op gevoel' de route weer op.
 
ik ben in het bezit van een garmin zumo 400 en heb hierbij de cd van ''2008 city Navigator europe NT'' gekocht. Ik wil de kaarten van europa op mijn gps installeren maar ik kan niet geheel west europa selecteren maar slechts per land/regio.

dus ik proberen enkele landen/ regio's erop te zetten zodat benelux en duitsland, maar wanneer ik de benelux had geinstalleerd en vervolgens duitsland ging installeren werd automatisch de benelux er weer afgegooid. iemand bekend met dit probleem en wetend hoe ik meerdere landen of regio's erop kan zetten?

gr
 
ik ben in het bezit van een garmin zumo 400 en heb hierbij de cd van ''2008 city Navigator europe NT'' gekocht. Ik wil de kaarten van europa op mijn gps installeren maar ik kan niet geheel west europa selecteren maar slechts per land/regio.

dus ik proberen enkele landen/ regio's erop te zetten zodat benelux en duitsland, maar wanneer ik de benelux had geinstalleerd en vervolgens duitsland ging installeren werd automatisch de benelux er weer afgegooid. iemand bekend met dit probleem en wetend hoe ik meerdere landen of regio's erop kan zetten?

gr

De zumo400 en dan nog eens CityNavigator ER LOS BIJ " KOPEN" ???? als beiden via officiele winkel zijn gekocht, was een zumo500 dan niet veel voordeliger geweest ? O-)

Maar goed , wat jij omschrijft is geen probleem, is standaard zo.
Iedere nieuwe kaartset (duitsland) die je laadt overschrijft de oude kaartset (benelux).

Om te beginnen ga ik er vanuit dat je CN volledig (dus alle landen) op je pc hebt staan, inclusief het programma mapsource, wat meegeinstalleerd word.
Vervolgens moet je in mapsource alle kaarten die je op je gps wilt TEGELIJK selecteren en op de gps wegschrijven.

Tenminste, zo werkt het bij mij op de zumo550 en edge 705 met de topo kaarten en CN (zover niet voorgeinstalleerd zoals op de zumo550) ....
In mapsource kan je met de " kaartknop" (bij mij midden bovenin, zo'n rare gedeukte 5hoek ;) ) de diverdse landdelen selecteren welke je naar de gps wil sturen .... (wat je selecteert=roze maakt kan je vervolgens naar de gps sturen met de " verzenden naar apparaat"knop)
full


Of werkt het bij de zumo400 weer anders ? :X
de zumo 400 heeft benelux voorgeinstalleerd, als dit nog op de zumo staat, wellicht eerst dit vanaf de "zumo als externe schijf" verplaatsen (dus knippen>plakken) naar een veilig plekje op de pc , dit bestand heet waarschijnlijk gmapprom.img en gmapprom.sum.
de kaarten die je via mapsource inlaadt heten gmappsup.img , en doordat je de mogelijk nog aanwerzige voorgeinstalleerde benelux+ kaarten verwijderd, voorkom je dubbelingen in het kaartmateriaal, met mogelijk erg vervelende storingen.
 
Laatst bewerkt:
De zumo400 en dan nog eens CityNavigator ER LOS BIJ " KOPEN" ???? als beiden via officiele winkel zijn gekocht, was een zumo500 dan niet veel voordeliger geweest ? O-)

Maar goed , wat jij omschrijft is geen probleem, is standaard zo.
Iedere nieuwe kaartset (duitsland) die je laadt overschrijft de oude kaartset (benelux).

Om te beginnen ga ik er vanuit dat je CN volledig (dus alle landen) op je pc hebt staan, inclusief het programma mapsource, wat meegeinstalleerd word.
Vervolgens moet je in mapsource alle kaarten die je op je gps wilt TEGELIJK selecteren en op de gps wegschrijven.

Tenminste, zo werkt het bij mij op de zumo550 en edge 705 met de topo kaarten en CN (zover niet voorgeinstalleerd zoals op de zumo550) ....
In mapsource kan je met de " kaartknop" (bij mij midden bovenin, zo'n rare gedeukte 5hoek ;) ) de diverdse landdelen selecteren welke je naar de gps wil sturen .... (wat je selecteert=roze maakt kan je vervolgens naar de gps sturen met de " verzenden naar apparaat"knop)
[afbeelding]

Of werkt het bij de zumo400 weer anders ? :X
de zumo 400 heeft benelux voorgeinstalleerd, als dit nog op de zumo staat, wellicht eerst dit vanaf de "zumo als externe schijf" verplaatsen (dus knippen>plakken) naar een veilig plekje op de pc , dit bestand heet waarschijnlijk gmapprom.img en gmapprom.sum.
de kaarten die je via mapsource inlaadt heten gmappsup.img , en doordat je de mogelijk nog aanwerzige voorgeinstalleerde benelux+ kaarten verwijderd, voorkom je dubbelingen in het kaartmateriaal, met mogelijk erg vervelende storingen.


ok duidelijke uitleg, hardstikke bedankt! ik ga het morgen proberen.

de zumo 400 kon ik kopen voor 300 euro incl verzendkoste etc, en wanneer ik mij voor 31 mei registreerde zou ik een kaartupdate krijgen voor heel europa(gratis) deze is gistere in de bus gevallen.
vondt het prijsverschil toch wel de moeite waard(student :P ), en aangezien ik niet hoef te bellen op de motor zag ik niet direct de nut van bluetooth in.

gr vincent
 
Laatst bewerkt:
Als je eerst de benelux doorstuurd en daarna duitsland blijven ze allebij gewoon op de zumo staan... Dacht eerst ook dat de eerste werd overschreven, maar dit is niet zo.

Alleen als je bij kaartinfo kijkt staat er dan maar 1 keer:
"City navi...bla...bla 2008
- kaartnaam"

Maar de eerder geuploade kaart blijft er gewoon in zitten. Als je uitzoomt naar een schaal van iets van 120km ofzo op de zumo zie je op gegeven moment dezelfde rasters als in mapsource bij de plaatsen waar je de kaart van heb doorgestuurd.

Heb er een plaatje van een aantal pagina's terug
(p15, wat gaat dit topic snel de laatste tijd...)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan