Garmin Zumo deel 7

Weet iemand hoe ik het logboek in mijn Zumo 395 leegmaak?

Als ik een route wil maken zie ik allemaal oude routes die ik gereden heb in de kaart en dat is nogal vervelend. In Basecamp kan ik ze niet weghalen omdat ze op de Zumo staan.

Heb alle routes er al afgehaald maar geen idee hoe ik het logboek leegmaak.

Heb de zoekfunctie gebruikt maar die komt met 0,0.

in je zumo alle routes verwijderen.
dan aansluiten op je computer en met windows verkenner kun je dan in je bestanden van de zumo kijken.
het mapje GPX aanklikken en alles wat daar in staat verwijderen behalve het mapje archive.
die kun je ook nog openen en alles wat daar eventueel in staat ook verwijderen.
je zumo is nu helemaal leeg.

gr. BMWerner
 
Weet iemand hoe ik het logboek in mijn Zumo 395 leegmaak?
Ik heb een Zumo 220, maar het menu zal niet veel verschillen.
Bij <extra >gaan naar <mijn gegevens>, dit is bij de 220 waar je ook de route moet importeren, daar een beetje omlaag scrollen geeft bij mij dan de optie <triplog wissen>. dit wist alle tracks van de gereden routes in één keer.
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand hoe ik het logboek in mijn Zumo 395 leegmaak?

Als ik een route wil maken zie ik allemaal oude routes die ik gereden heb in de kaart en dat is nogal vervelend. In Basecamp kan ik ze niet weghalen omdat ze op de Zumo staan.

Heb alle routes er al afgehaald maar geen idee hoe ik het logboek leegmaak.

Heb de zoekfunctie gebruikt maar die komt met 0,0.

In het menu "sporen" kun je die wissen. Je kunt ook de optie om ze op de kaart te laten zien uitzetten.
 
Het vinkje voor "Pas de route altijd aan de kaart...." moet dus echt UIT staan zoals hierondr. Even een printscreen van google gejat.

To5R9wd.png
 
Het vinkje voor "Pas de route altijd aan de kaart...." moet dus echt UIT staan zoals hierondr. Even een printscreen van google gejat.

[afbeelding]

Thanks! Die heeft altijd uitgestaan bij mij maar laatst een update van Basecamp gedaan dus vermoedelijk stond die automatisch weer aangevinkt.
 
Die is nu beschikbaar.

Zijn ze weer lekker op tijd mee halverwege het seizoen pffffffffffff
De meeste routes van organisaties zijn al gemaakt
Kan iedereen gaan herberekenen enzo ( met de track niet nodig maar sommige gebruiken liever routepunten )

Echt weer een Garmin actie |(
 
‘t is ook niet gauw goed hè?
Je zult trouwens altijd het probleem van verschillende kaartversies bij gebruikers tegenkomen. Met meerdere updates per jaar is de kans alleen maar groter.
 
Ach nu ik weet dat het daar aan lag is het opgelost. Voor de zekerheid staat de boel ook als tracks op mijn zumo zodat ik in geval dat de route ineens toch gek berekend wordt (of er iets echt mis is... ooit meegemaakt dat mijn kaart maar half geïnstalleerd was en ik in Frankrijk geen dekking meer had) toch op mijn bestemming kan komen. Aangezien ik van A naar B ga en standaard snelwegen en tolwegen uit heb staan komt dat vast toch wel goed.
 
in je zumo alle routes verwijderen.
dan aansluiten op je computer en met windows verkenner kun je dan in je bestanden van de zumo kijken.
het mapje GPX aanklikken en alles wat daar in staat verwijderen behalve het mapje archive.
die kun je ook nog openen en alles wat daar eventueel in staat ook verwijderen.
je zumo is nu helemaal leeg.

gr. BMWerner

Windows? Dat heb ik niet.
 
Sporen gewist op de Zumo maar de oude gereden routes staan er nog steeds in als ik hem op de computer aansluit.

Eenvoudig in de zumo de routes selecteren en verwijderen.
En evt de sporen en ook het archief wissen.

Sporen en routes zijn twee verschillende dingen. ;)
En staan dus ook op verschillende plaatsen in je zumo.
(Staan wel beide in map gpx, maar moet je via verschillende menu's benaderen)
 
Laatst bewerkt:
Sporen en routes zijn gewist.

Zodra ik hem aan Basecamp hang en de kaart van de Zumo bekijk komt hij links alle waypoints en met Logboek en een rij ritten die ik ooit gedaan heb. In de kaart zijn het donkergrijze routes die in de weg staan als ik een nieuwe route wil maken.

Rechtermuisknop op 1 van die ritten en dan verwijderen, dan zegt hij: kunnen niet verwijderd worden want staan op navigatie.

Ik moet ze dus ergens in de Zumo kunnen verwijderen, kan het alleen niet vinden.

Is verder niet super belangrijk. Vraag mij alleen af waarom Garmin alles zo gebruiksonvriendelijk moet maken.
 
Die grijze sporen zijn de logs. Deze staan in de meerdere bestanden.
Als je de Zumo aan je computer aansluit, kan je via de Windows Verkenner deze op je Zumo vinden. Ik dacht in de map GPX.
 
Via BC kan je geen routes en tracks verwijderen.
In mijn zumo 350. Apps- reisplanner -in linker balkje de 3 streepjes-wis.....

Voor tracks geldt hetzelfde maar dan via sporen.
Neem aan dat het voor de andere 3xx series ook zo werkt?!
 
Hoi allen,

Ik ben actief Marktplaats in de gaten aan het houden voor een navi-systeem. Daarbij heb ik de opties TT Rider en Garmin Zumo allebei nog open. Welke aanbevelingen zijn er te doen? Er zijn er zó veel (390, 390 LM, 395, 595, etc. etc. etc. etc).

Welke is aan te raden? En waar zit het verschil tussen de TomTom's en de Garmin's hem in? Hoe verhouden de 'Kronkelroutes modellen' zich?

Nu zag ik ook een Zumo 395 op Bol, met Centraal-Europese kaarten, voor €291,- maar ik neem aan dat Nederland hier niet bij zit, toch?

Ik hoor graag aanbevelingen / advertenties / dingen waar ik op moet letten!

Thnx,
 
Goedemorgen allen,

Ben al een tijd in het bezit van een Zumo 660.

Sinds kort ook van een nieuwe botsmuts, Shoei Neotec 2. Daarop gemonteerd is nu een SENA SMH5 set, omdat de Scala rider verouderd was en niet echt meer gemonteerd kon worden.

De Zumo heb ik gekoppeld aan mijn telefoon (iPhone SE) en aan mij Zumo.

Als ik de Sena aanzet zegt ze hallo en telefoon gekoppeld. Ook de Sena is gekoppeld, zie beide pictogrammen in het scherm.

Bellen gaat echter niet of slecht, ik hoor geen geluid in mij helm. Ook hoor ik geen aanwijzingen van de route.

Iemand tips/trucs?
 
Goedemorgen allen,

Ben al een tijd in het bezit van een Zumo 660.

Sinds kort ook van een nieuwe botsmuts, Shoei Neotec 2. Daarop gemonteerd is nu een SENA SMH5 set, omdat de Scala rider verouderd was en niet echt meer gemonteerd kon worden.

De Zumo heb ik gekoppeld aan mijn telefoon (iPhone SE) en aan mij Zumo.

Als ik de Sena aanzet zegt ze hallo en telefoon gekoppeld. Ook de Sena is gekoppeld, zie beide pictogrammen in het scherm.

Bellen gaat echter niet of slecht, ik hoor geen geluid in mij helm. Ook hoor ik geen aanwijzingen van de route.

Iemand tips/trucs?

Sena los koppelen van je telefoon. Telefoon via Zumo en dan werkt het en kun je je telefoon opnemen via je zumo (of werkt dat alleen via de nieuwere generatie).
Als je je telefoon opneemt via je sena, door een druk op de grote knop, dan zou het ook moeten werken. Tenminste zo werkte het bij mij met mijn oude zumo 220. Met de nieuwe 395 werkt het alleen als alles via de zumo loopt.
 
Laatst bewerkt:
Die aanbieding krijg ik niet gevonden. Normaal gezien kun je er wel van uit gaan dat NL gewoon in het kaartmateriaal zit.

Niet bij grijze import via Bol.com, maar centraal Europa bevat: Andorra, Oostenrijk, België, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Frankrijk (incl. Frans-Guyana, Guadeloupe, Martinique, Mayotte, Réunion, Saint-Barthélemy), Duitsland, Hongarije, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Monaco, Polen, San Marino, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zwitserland, Nederland, Vaticaan.
 
Ik heb een route gedownload en in Basecamp geopend. Route ziet er goed uit, alleen wanneer ik een wijziging hierin aanbreng (bijvoorbeeld 1 punt verplaatsen) wordt de hele route anders? Bij alle andere routes welke ik heb heb ik het probleem niet gehad. Iemand een idee?
 
Te weinig punten en/of een ander routering profiel actief staan waarmee de oorspronkelijke route niet gemaakt is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan